Kjære Dagbok - kjære Unnfangelse

Det er virkelig meningen at jeg skal være omringet av mange flotte gutter/menn!:Heartblue:D
...tross hva jeg følte sist...så har det skjedd noe med meg etter mistanken om gutt.
IKEA handlelisten ble full av guttefarger på ting til barnerommet, og vi har funnet DET perfekte navnet!!! Så da vi dro på UL i dag stod jubelen i taket (for oss begge) (og barna da vi kom hjem) for......: :Heartblue

it-s-a-boy-hand-drawn-calligraphy-and-brush-pen-lettering-design-for-vector-id831558832.jpg
 
Gratulerer med gutten i magen :Heartblue Fikk du ny termin ?
Og ble nysgjerrig på navnet

Håper du ellers er i form og ikke minst har det fint?
 
Ååååå, gratulerer så mye!! :Heartblue En liten fin gutt :love2 Det er bra at alt står fint til med baby :) Jeg ble også nysgjerrig på navnet - har du lyst å dele det? Hvor langt på vei er du nå? Dette blir stas å følge :wav
 
Gratulerer med gutten i magen :Heartblue Fikk du ny termin ?
Og ble nysgjerrig på navnet

Håper du ellers er i form og ikke minst har det fint?
Godt å lese at alt stod kjempebra med babyen :happy093
Ååååå, gratulerer så mye!! :Heartblue En liten fin gutt :love2 Det er bra at alt står fint til med baby :) Jeg ble også nysgjerrig på navnet - har du lyst å dele det? Hvor langt på vei er du nå? Dette blir stas å følge :wav


Her har det vært hektiske dager med 2 barn i hjemmeskole, så vipps flyr tiden!
Må begynne å henge litt mer her inne igjen:D

Navnet holder vi hemmelig på grunn av alt personlig jeg har delt her inne:Heartblue

Jeg har fått ny termin: 14. september.
Det vil si at jeg nå er 21+5 uker på vei!
Har begynt å kjenne sparkene hans, og føler meg kjempe bra i form!
Er 100% sykemeldt noe som hjelper på! Kan ta ting i mitt tempo. Og let's face it! Å være hjemmeværende mamma med 2 i hjemmeskole er virkelig fulltidsjobb i seg selv! Men det gir muligheter for å variere mellom: sitte, ligge, stå og gå.
Jobben kunne ikke tilrettelegge. Kan nemlig ikke være i samme stilling for lenge. Hvertfall ikke sitte. Har betennelse i halebenet og nedre del av rygg, men det er pga hormonpåvirkning mener kiropraktoren.
Var i grunn redd for å bevege meg for mye, men fysioterapeuten anbefalte meg å være nettopp det -i bevegelse.
Og, DET HJELPER så utrolig godt på bekkenet!
Skal begynne å trene hos henne i morgen. Skal trene 2 dager i uken...
Og jeg som ikke har trent på... ja... tre år eller noe?

Har vært flink med kostholdet denne graviditeten, og tenker at jeg fanker'n meg skal fortsette den gode trenden. De andre svangerskapene dyttet jeg i meg brownies og snickers is til den store gullmedalje.... "pytt, er jo gravid og kan gjemm meg bak det", tenkte dette naive vesenet.:hilarious:
Tok hundre år å få kroppen tilbake. Nå er jeg eldre og det vil ta lenger tid. Dessuten har jeg blitt latere. Så gidder vel i grunn heller ikke:hilarious: Så da får jeg holde meg til sunn og variert kost (men unner meg til stadighet noe digg likevel).
Var gått opp 3 kg for et par uker siden. Tipper på rundt 5 ca nå som apetitten har økt betraktelig i det siste:D
Noen kg over "normalen" er grei, men ikke 10 over det igjen, som det omtrent var sist.

Mannen min er veldig engasjert og flink til å være tilstede i graviditeten.
Og ikke minst....
....han har ikke reist i fra meg ennå!!!
Det er ganske imponerende vil jeg si, for hormonutbruddene er vel ikke mangelfulle.
Er mange av dem.
Mange...
Sinne, gråt, latter. Om og om igjen..

Godt vi kan le av det i etterkant.:hilarious:
Tro meg.. Jeg er urteit på det verste. Jeg har faktisk til og med stått og bokset i en trevegg med bare knyttnevene for å få ut utbruddet.
Var øm i 2 dager etterpå. Gjør ikke det igjen:hilarious::hilarious:

Alt ifht barnevernssaken ble ferdig før påske.
De velger å tro at far endrer seg, og han slapp unna med hard tilsnakk.
Han skal ha guttene til helgen.
Spurte om han vil ha dem rett etter hjemmeskole i morgen, men gikk ikke.
Han skal på fest i dag.
..og han skal la moren passe barna til lørdag. Ny fest.
Barna er sååå lei, og vil heller være her. "På mine helger bestemmer jeg", sier han visst til barna.
Så jauda gauda..
Han endrer seg nok veldig:banghead:

Liten statusoppdatering herfra.
Skal bli flinkere:D
Å jo ! Babyrommet er nesten ferdig!:love7
Gleder oss sååå!!

Koser meg masse, men har hatt noe frykt også. Har hatt en blødning forrige uke. Kom på føden midt på natten, men alt var heldigvis bra.
Så til dere som leser: blødning er ikke unormalt!
Men alltid lurt å sjekke :Heartred
 
Kjære dagbok. Kjære unnfangelse...
...WE MEET AGAIN :bag:

Altså... for å spole det hele litt tilbake. Til 3.september 2020 for å være helt eksakt..
...da ble lillegutt født :Heartblue:dummy:
Kom til verden på keiserlig vis. Han snudde seg aldri, hadde én fot ned og det var for risikabelt å føde et barn i sete/fot-leie.
Det hele gikk veldig fint, var beinhard babytid det første halve året (mest de første 4 mnd) og etter 6,5 mnd sov han gjennom natten og vi begynte å se menneskelige ut igjen:meh:

Vi tenkte at vi var fornøyde nå. Jeg har 2 barn fra før, nå har vi 1 sammen. Vi selger rubbel og bit.. Så heldige vi er som har 3 nydelige gutter:D!!
Da barnevognen.. Altså, DEN nydelige barnevognen, ble solgt så stakk det litt i magen min. Huff.. Noe så vemodig. Siste lille ungen. Siste babytiden.. Siste av alt der der...:oops:

Så da vet dere... Så etter tid og stunder så kommer min irriterende men herlige ektemann "vi skulle ikke fått en til da?"..
... Altså! Dust! Greia er jo at jeg trenger jo at han ikke skal ville ha fler! Er jo han som skal sette på bremsen, ellers popper jeg ut den ene fine ungen etter den andre! :bored:

...Og let's face it.. Da vi prøvde sist var tok det så tid og vi var frustrerte og vi fant ut at mannen min hadde 50% døde sperm i balle'påsan'... Så.. jadda...Var jo en frustrerende tid.. Og så var det graviditeten da.. Kvalme, halsbrann, bekkenet, humørsvigningene...
Rart hvordan man bare glemmer (eller fortrenger:confused:)..

... og nå da. Nå planlegger vi oppussing og hvordan vi skal dele et stort rom i to for å få plass til det fjerde(!) barnet:Heartred
Er jo veldig koselig med 2+2 barn når de to eldste er så store og har hverandre på så fin måte. Vi vil gjerne det samme for lillegutt.

Ikke misforstå, storebrødrene er helt amazing flinke!:woot: Og da mener jeg skikkelig imponerende flinke, og med så genuin kjærlighet og omsorg for han. Men ja, vipps er de på vift. De er 12 og snart 10. Er nå de vipper inn i tenårene:Heartblue

Vi gleder oss såååå over tanken på en til nå (MEN da(!!) blir dette den siste), tenker på navn, har snakket med de to eldste om det, bestilt time til onsdag 16.mars for å fjerne hormonspiral..
.. så ja - nu kör vi !
:happy093
 
Kjære dagbok. Kjære unnfangelse...
...WE MEET AGAIN :bag:

Altså... for å spole det hele litt tilbake. Til 3.september 2020 for å være helt eksakt..
...da ble lillegutt født :Heartblue:dummy:
Kom til verden på keiserlig vis. Han snudde seg aldri, hadde én fot ned og det var for risikabelt å føde et barn i sete/fot-leie.
Det hele gikk veldig fint, var beinhard babytid det første halve året (mest de første 4 mnd) og etter 6,5 mnd sov han gjennom natten og vi begynte å se menneskelige ut igjen:meh:

Vi tenkte at vi var fornøyde nå. Jeg har 2 barn fra før, nå har vi 1 sammen. Vi selger rubbel og bit.. Så heldige vi er som har 3 nydelige gutter:D!!
Da barnevognen.. Altså, DEN nydelige barnevognen, ble solgt så stakk det litt i magen min. Huff.. Noe så vemodig. Siste lille ungen. Siste babytiden.. Siste av alt der der...:oops:

Så da vet dere... Så etter tid og stunder så kommer min irriterende men herlige ektemann "vi skulle ikke fått en til da?"..
... Altså! Dust! Greia er jo at jeg trenger jo at han ikke skal ville ha fler! Er jo han som skal sette på bremsen, ellers popper jeg ut den ene fine ungen etter den andre! :bored:

...Og let's face it.. Da vi prøvde sist var tok det så tid og vi var frustrerte og vi fant ut at mannen min hadde 50% døde sperm i balle'påsan'... Så.. jadda...Var jo en frustrerende tid.. Og så var det graviditeten da.. Kvalme, halsbrann, bekkenet, humørsvigningene...
Rart hvordan man bare glemmer (eller fortrenger:confused:)..

... og nå da. Nå planlegger vi oppussing og hvordan vi skal dele et stort rom i to for å få plass til det fjerde(!) barnet:Heartred
Er jo veldig koselig med 2+2 barn når de to eldste er så store og har hverandre på så fin måte. Vi vil gjerne det samme for lillegutt.

Ikke misforstå, storebrødrene er helt amazing flinke!:woot: Og da mener jeg skikkelig imponerende flinke, og med så genuin kjærlighet og omsorg for han. Men ja, vipps er de på vift. De er 12 og snart 10. Er nå de vipper inn i tenårene:Heartblue
Vi gleder oss såååå over tanken på en til nå (MEN da(!!) blir dette den siste), tenker på navn, har snakket med de to eldste om det, bestilt time til onsdag 16.mars for å fjerne hormonspiral..
.. så ja - nu kör vi !
:happy093
Så spennende, masse lykke til med prøving :Heartred
 
Åååå så spennende! Blir gøy å følge med fremover :)
 
Så spennende, masse lykke til med prøving :Heartred

Så koselig at mannen ville ha en til da:love7 Masse lykke til i prøvetiden :love2

Åååå så spennende! Blir gøy å følge med fremover :)

Så gøy å høre fra deg igjen! :joyful: spennende med prøving på fjerdemann:D

Koselig å høre fra deg igjen. Masse lykke til med prøvingen på fjerdemann :Heartred


Hei jenter! Så koselig at dere legger igjen en hilsen:angelic::Heartred

Tusen takk, og ja, vi trenger nok litt lykkeønskninger! :woot:

Det gikk litt tid sist, og nå bikker jeg 35 år neste fredag og med tanke på at jeg har blitt eldre og at mannen har fått konstantert svømmerne så går vi inn med viten om at dette kan ta tid. Gjorde det sist hvertfall:banghead:
Da vi bikket 1 års prøvetid sist og sædantallet var så lite så var vi på vei mot assistert befruktning sist, men jaggu satt den uten at vi visste det da vi satt hos legen den gangen. Rakk aldri å få hjelp. Litt usikker på om gynekologen tenker at vi får raskere hjelp denne gangen, men kjenner at håpet er størst på å få det til å klaffe på egenhånd såklart:woot:

Til tross for viten om at det kan ta tid kjenner jeg at jeg er litt utålmodig allerede...og spiralen tas ut først om en uke.. I mitt stille sinn undres jeg på om syklusen endres når den tas ut eller ikke..:pompus:
Merker jeg er litt redd også.. har fått 3 friske barn, og håper alt jeg har for at den fjerde velsignelsen også vil være det.
Leste at det nå kan tas gratis NIPT test for oss over 35. Det føles ganske betryggende...
Og siden jeg har 2 KS bak meg vet jeg jo også at det vil bli et planlagt KS denne gangen.
Føles litt godt med alt man vet. Spesielt når man er kontrollfrik:hilarious:

Så tilbake til utålmodigheten igjen... Sist brant jeg unna en haug av graviditetstester:wideyed:
Vi fulgte Flo og eggløsningene som ble vist der.
Hvis noen av dere er gravide, så tar jeg gledelig imot noen tips om hvordan få det til å klaffe:smug:
Har lest litt om temping, men vet ikke hvor effektivt det er. Eller om eggløsningstester er gull eller til stress og besvær :happy:

Er så herlig å kunne oppdatere her underveis, og ekstra koselig at det er noen som faktisk følger med:Heartred:Heartred:Heartred
Vi tenkte å ikke involvere de rundt oss i prøvingen denne gangen. Ble så mye "mas", og jeg hadde også en del stressmomenter sist..
Så nå skal jeg prøve (kremt...) å ta prøvingen med knusende ro - selv om jeg synes at syklusene tar hundre år å komme seg gjennom hver gang den ikke sitter:wacky: Derfor er det ekstra fint med dette forumet;)

Håper dere har en fin kveld:Heartred
 
Kjære unnfangelse:angelic:

Du er ikke enkel å få tak i, det vet vi fra forrige prøverunde...
....men altså, er ikke nødvendig og gjøre det vanskeligere det er vel...?:arghh:
Var et forsøk på tidlig april-snarr kanskje..?
Men vet du, du lurer ikke en luring!;)

Du lot kanskje ikke gynekologen få ut spiralen min i dag, men jeg dro derfra med to cytotec tabletter og ny timeavtale (og litt øm livmor etter intense forsøk på å fiske spiralen ut:meh:).

Ny time til fredag, på 35 års dagen min og greier!:rolleyes: Da skal jeg putte tablettene i tissen på morgenen, dra på jobb, møte opp klokken to på gynekologens kontor igjen, bedøve tissen og håpe at hun får napp:shy:

For, kjære Unnfangelse - jeg kommer til å møte deg igjen, så ikke vær så altfor "hard to get":cool:. Vi hadde det jo fint sist. Kanskje droppe katt og mus-leken og bare treffes før enn senere?

Gleder meg til å se deg hvertfall
:Heartred
 
Gynekologen fikk den ut!!!!:woot::woot::woot::woot:
Måtte som sagt ta de tablettene for å mykne livmoren, og fikk 4 sprøyter bedøvelse i livmortappen (ikke så ille som det høres ut som).
Etter en del jobbing (og fastklamring og pusting fra min side) viftet hun spiralen foran meg. For en JUBEL!!:woot::woot::woot:...og vi var rett ved å gi opp. Sykehus og narkose var neste steg..
Er såå glad for at det endte godt.

Beste gaven jeg kunne fått i dag:angelic:
Gratulerer så mye til meg selv med 35 års dagen i dag:D:rolleyes:
Nå skal jeg, mann og de 3 barna ut og spise middag ute. Tradisjon på det hver gang noen av oss har bursdag:Heartred

Ha en fin helg, kjære forumfolk:joyful:
 
Gynekologen fikk den ut!!!!:woot::woot::woot::woot:
Måtte som sagt ta de tablettene for å mykne livmoren, og fikk 4 sprøyter bedøvelse i livmortappen (ikke så ille som det høres ut som).
Etter en del jobbing (og fastklamring og pusting fra min side) viftet hun spiralen foran meg. For en JUBEL!!:woot::woot::woot:...og vi var rett ved å gi opp. Sykehus og narkose var neste steg..
Er såå glad for at det endte godt.

Beste gaven jeg kunne fått i dag:angelic:
Gratulerer så mye til meg selv med 35 års dagen i dag:D:rolleyes:
Nå skal jeg, mann og de 3 barna ut og spise middag ute. Tradisjon på det hver gang noen av oss har bursdag:Heartred

Ha en fin helg, kjære forumfolk:joyful:
Huff, at det skulle være så vanskelig å få den ut, men godt det ordnet seg. :) Gratulerer ellers så mye med dagen og kos deg med familien :D
 
Back
Topp