St. Olav Hospital, Trondheim

Hei,

Kan man føde i vann på vanlig fødestue på st. Olavs. Jeg vil ha epidural og kommer derfor ikke til å søke meg til abc klinikken. Men ønsker svært gjerne å føde i vann. Termin i september :)

kan føde i vann på vanlig fødestue ja :)
 
Hei,

Kan man føde i vann på vanlig fødestue på st. Olavs. Jeg vil ha epidural og kommer derfor ikke til å søke meg til abc klinikken. Men ønsker svært gjerne å føde i vann. Termin i september :)

Ja, den kan man. Er fødekar på alle fødestuer.
 
Hei,

Kan man føde i vann på vanlig fødestue på st. Olavs. Jeg vil ha epidural og kommer derfor ikke til å søke meg til abc klinikken. Men ønsker svært gjerne å føde i vann. Termin i september :)

Ja, den kan man. Er fødekar på alle fødestuer.

Hm, mulig jeg har misforstått litt her, førstegangs og passe uvitende :p Men én ting er at det er badekar på alle fødestuene, men kan man virkelig føde i vann når en har epidural? Jeg hadde inntrykk av at epidural krever ekstra overvåkning av mor og barn, som er vanskelig å få til i badekar, samt at det kanskje er litt kronglete å bade mens en har den epiduralen i ryggen?
 
Hm, mulig jeg har misforstått litt her, førstegangs og passe uvitende :p Men én ting er at det er badekar på alle fødestuene, men kan man virkelig føde i vann når en har epidural? Jeg hadde inntrykk av at epidural krever ekstra overvåkning av mor og barn, som er vanskelig å få til i badekar, samt at det kanskje er litt kronglete å bade mens en har den epiduralen i ryggen?

Nei, det har du rett i. Jeg så bare spørsmålet om å føde i vann, og så ikke det med epiduralen.

Har man en epidural, må man føde på tørt land.
 
Noen som vet om de er flinke til å bruke «finskegrepet» for å redusere revning på St.Olavs? :)

Ja, de måtte gjøre det på meg! ☺️
Ting skjedde litt fort og jeg fikk beskjed om å ikke presse mere, men klarte det ikke.
Ble bare et lite pyntesting på meg
 
Hva foretrekker dere som har født på begge avdelingene? Føde øst eller vest?

Jeg fødte på øst denne gang på fødestue, og er superfornøyd!!! Husker ikke om jeg var på øst eller vest med storesøster, men tror føde øst er forbeholdt de kommunene utenfor Trondheim, som kommer langveis ☺️
 
Noen som har født her de siste par mnd? Leser så mye i Adressa at jeg blir helt svett.. Vi prøver nå, fikk førstemann på Levanger og kunne i utgangspunktet tenkt meg til St.Olavs neste gang, men blir usikker nå som det er så mye skriverier..
 
Noen som har født her de siste par mnd? Leser så mye i Adressa at jeg blir helt svett.. Vi prøver nå, fikk førstemann på Levanger og kunne i utgangspunktet tenkt meg til St.Olavs neste gang, men blir usikker nå som det er så mye skriverier..
Har ikke født der på lenge, men skal i feb/mars. Ble nysgjerrig på hva det skrives om??
Håper de lemper litt mer på corona-reglene etterhvert, syns de er strenge der i forhold til andre steder.
 
Vil gjerne høre flere erfaringer med å føde på fødestuen og ikke på vanlig fødeavdeling :)

Jeg gjorde det nå i februar og hadde en fantastisk opplevelse. Fødte i badekar med veldig dempet belysning, de hadde tent noen telys rundt omkring i rommet og slått på en lampe med fargelys. Flinke jordmødre. Kom inn med 9 cm åpning så var ikke der så mye av fødselen da.
 
Vil gjerne høre flere erfaringer med å føde på fødestuen og ikke på vanlig fødeavdeling :)

Sååå fornøyd! Det var så hjemmekoselig. Vanlig seng, lyslenker, blomster, badekar, musikk. Jeg rakk ikke badekar da, kom inn i 03 tiden og kl 0405 var hun født, men stemningen var helt fantastisk. Iallefall for meg med sykehus-skrekk! Herlige jordmødre også hadde jeg jordmorstudent som var helt fantastisk
 
Noen som har født her de siste par mnd? Leser så mye i Adressa at jeg blir helt svett.. Vi prøver nå, fikk førstemann på Levanger og kunne i utgangspunktet tenkt meg til St.Olavs neste gang, men blir usikker nå som det er så mye skriverier..
Hei

Vi er jo i samme termingruppe i juli 2021 og som du sikkert har fått med deg så fikk vi også på juli i år. Hadde en fantastisk fødselsopplevelse på St.Olavs og på den nye fødestuen. Vi var jo der under koronaen, men far fikk heldigvis være med på barselavdelingen. Jeg har bare poritivt å si om hele oppholdet og følte at de hadde tid og oppfølgingen var super. Jeg ser frem til neste gang.
 
Sååå fornøyd! Det var så hjemmekoselig. Vanlig seng, lyslenker, blomster, badekar, musikk. Jeg rakk ikke badekar da, kom inn i 03 tiden og kl 0405 var hun født, men stemningen var helt fantastisk. Iallefall for meg med sykehus-skrekk! Herlige jordmødre også hadde jeg jordmorstudent som var helt fantastisk
Du hadde nok samme opplevelse som meg du❤️ Bare at jeg kom meg i badekaret og fikk sønnen vår der. Utrolig hyggelige folk og har bare positive ting å si om oppholdet.
 
Back
Topp