Det hadde jo vært koselig med en til?

Jeg er ikke gravid. Stakk innom legekontoret på vei fra jobb, og hcg er på 503.

Har legetime 24. mars, og tester på nytt før jeg drar dit. Er testen fortsatt positiv DA, da må kroppen få litt hjelp til å kvitte seg med eventuelle rester altså. Men det går antagelig nedover, bare sakte.
 
Klem
Får håpe kroppen rydder opp så dere kan prøve på ordentlig
 
Ingen blodprøve nummer to, eller noen legetime. Alt avlyst. Greit nok, selv om jeg ville gjerne visst med sikkerhet at kroppen rydder opp selv.

Men, jeg fikk negativ EL-test i dag, og svak positiv graviditetstest. Synes faktisk ikke sistnevnte endrer seg så mye, men det er første gang EL-testen blir negativ, så det går nok nedover. Mulig den er mer sensitiv for endring i hormonnivå?
 

Vedlegg

  • 20200317_135606.jpg
    20200317_135606.jpg
    16,8 KB · Visninger: 89
Jeg er ikke gravid. Stakk innom legekontoret på vei fra jobb, og hcg er på 503.

Har legetime 24. mars, og tester på nytt før jeg drar dit. Er testen fortsatt positiv DA, da må kroppen få litt hjelp til å kvitte seg med eventuelle rester altså. Men det går antagelig nedover, bare sakte.

Var ikke det veldig høyt hcg nivå?
 
Var ikke det veldig høyt hcg nivå?

Sett i sammenheng med at jeg ikke er gravid mener du? Da er det selvfølgelig høyt. Men om jeg hadde vært gravid, hadde jeg helt uten tvil vært mellom 10 og 11 uker på vei, og nivået burde da ha ligget på mellom 26000 og 290000
 
Sett i sammenheng med at jeg ikke er gravid mener du? Da er det selvfølgelig høyt. Men om jeg hadde vært gravid, hadde jeg helt uten tvil vært mellom 10 og 11 uker på vei, og nivået burde da ha ligget på mellom 26000 og 290000

Ja, det var det jeg mente :) Og du er vel helt sikker på antall uker, du har jo gjort dette noen ganger.
Jeg vet ikke, er virkelig ingen ekspert, men bør ikke du få en UL? Du må jo ha noe der som holder hcg så høyt? Den skal jo helst være under 5. Er det ikke mulig å få noe hjelp i disse Corona tider?
 
Ja, det var det jeg mente :) Og du er vel helt sikker på antall uker, du har jo gjort dette noen ganger.
Jeg vet ikke, er virkelig ingen ekspert, men bør ikke du få en UL? Du må jo ha noe der som holder hcg så høyt? Den skal jo helst være under 5. Er det ikke mulig å få noe hjelp i disse Corona tider?

Vi har bare hatt et samleie i år, og det var 12. januar, og ikke kan jeg huske at den hellige ånd har vært innom heller. :knegg:

Jeg har fått en blodprøve, og skulle ta en ny nå den 19. mars, men legekontoret er stengt ned, så jeg får ikke komme til. Det ser jo ut til at det går nedover, bare sakte.
 
Legevakt i går kveld på grunn av akutt oppståtte magesmerter. Noe palpasjonsøm, ekstremt slippøm. Tydelig sentrert i/rundt livmor. Legen ville ha meg inn på St. Olavs i går kveld, men de ville avvente til etter konsultasjon med fastlege i dag. Fastlegekontoret mitt er stengt ned, og tar kun imot akutte pasienter - jeg er ikke akutt nok. Men jeg fikk snakke med fastlege, og er på vei til gyn på St. Olavs nå. Jeg mistenker, og har mistenkt lenge at det er rester der inne.
 
Legevakt i går kveld på grunn av akutt oppståtte magesmerter. Noe palpasjonsøm, ekstremt slippøm. Tydelig sentrert i/rundt livmor. Legen ville ha meg inn på St. Olavs i går kveld, men de ville avvente til etter konsultasjon med fastlege i dag. Fastlegekontoret mitt er stengt ned, og tar kun imot akutte pasienter - jeg er ikke akutt nok. Men jeg fikk snakke med fastlege, og er på vei til gyn på St. Olavs nå. Jeg mistenker, og har mistenkt lenge at det er rester der inne.
Lykke til!!!!
 
Takk.

Svangerskap i eggleder. Har tatt noen blodprøver, og må vente her på svar. Det var ganske stort, så de er usikre på om de anbefaler cellegift eller operasjon. Ved cellegift må jeg slutte å amme, og det er mulig jeg er dum, men jeg hater tanken på det. Ikke at operasjon er særlig forlokkende heller. Håper egentlig legene bare bestemmer for meg.
 
Takk.

Svangerskap i eggleder. Har tatt noen blodprøver, og må vente her på svar. Det var ganske stort, så de er usikre på om de anbefaler cellegift eller operasjon. Ved cellegift må jeg slutte å amme, og det er mulig jeg er dum, men jeg hater tanken på det. Ikke at operasjon er særlig forlokkende heller. Håper egentlig legene bare bestemmer for meg.
Huff
Dette var ikke gode nyheter, men godt du nå blir tatt vare på
Lykke til og god bedring
 
Blir operasjon. I kveld antar de, er flere foran meg i køen.
 
Så utrolig kjipt :( Lykke til og god bedring! Håper du slipper til raskt og ikke må vente.
 
Takk.

Svangerskap i eggleder. Har tatt noen blodprøver, og må vente her på svar. Det var ganske stort, så de er usikre på om de anbefaler cellegift eller operasjon. Ved cellegift må jeg slutte å amme, og det er mulig jeg er dum, men jeg hater tanken på det. Ikke at operasjon er særlig forlokkende heller. Håper egentlig legene bare bestemmer for meg.

Huff så leit! Syntes du hadde høy hcg, godt du fant ut av det og får hjelp nå. Lykke til og god bedring :)
Vil en operasjon påvirke egglederen, jeg tenker på baby nr 7? :Heartred
 
Huff så leit! Syntes du hadde høy hcg, godt du fant ut av det og får hjelp nå. Lykke til og god bedring :)
Vil en operasjon påvirke egglederen, jeg tenker på baby nr 7? :Heartred

Høyre eggleder blir fjernet, men det skal visst ikke påvirke fruktbarheten i noen stor grad, da den gjenværende egglederen "plukker opp" egg fra andre siden også.
 
:Heartbigred lykke til!
Jeg kjenner et par stykker som har måtte fjerne en eggstokk, og begge to har fått to fine barn etterpå uten problemer :)
 
Back
Topp