Fungerer det virkelig sånn, så fantastisk
Ja, de sa så. Dessverre måtte jeg fjerne både eggstokk og eggleder, men jeg har heldigvis ett sett til.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Fungerer det virkelig sånn, så fantastisk
HeftigJa, de sa så. Dessverre måtte jeg fjerne både eggstokk og eggleder, men jeg har heldigvis ett sett til.
Hjemme igjen. Til både min egen, og barnas store begeistring. Særlig minstemann, som jeg mistenker har savna puppen mer enn han har savna meg.
Var som sagt på legevakta torsdag kveld, ble tatt en graviditetstest, og en CRP. Førstnevnte var positiv, sistnevnte negativ. Legen konstanterte at jeg hadde veldig vondt, men fant det forsvarlig å sende meg hjem med smertestillende, og med påbud om å kontakte fastlege dagen etter.
I går hadde jeg egentlig ikke veldig vondt, kun når jeg bevegde på meg, så jeg vurderte faktisk å bare la det være. Går sikkert over, sant? Men så var den den lille stemmen da, som lenge har ment at noe ikke stemte helt. Jeg trodde jo det var "bare" rester, og kanskje en begynnende infeksjon, så jeg ble faktisk litt sjokkert når de fant en graviditet utenfor livmor. Jeg har hatt mye stikninger på den siden, men ikke direkte vondt, så det har ikke en gang vært i tankene mine. Det skal jo liksom være så vondt? Ble tatt en ny serum hcg, den var på 240, så det har gått nedover. Dessverre, eller heldigvis (alt etter som) var det snakk om en såpass stor masse, at det var uaktuelt med noe annet enn operasjon. Følte nemlig de hevet litt på øyenbrynene når jeg sa at jeg nok foretrakk det fremfor cellegift - som jeg hadde måttet avslutte amming på. Planen var operasjon i går, men jeg ble skjøvet på og skjøvet på, til de fant det best å vente til i dag.
Selve operasjonen gikk fint, men de måtte ta ut både eggstokk og eggleder. De var usikre på om egget hadde festet seg i selve eggstokken, og vokst seg ned i egglederen - eller om det festet seg høyt oppe i egglederen og vokste seg inn i eggstokken. Fikk tilbud om sterilisering mens de alikevel var i området, men takket pent nei til det.
Føler meg litt mørbanket, men synes egentlig det har gått veldig fint alt tatt i betraktning. Jeg visste jo at det ikke var et normalt svangerskap, men synes det er kjipt at eggstokken måtte gå. Halverer liksom egglageret mitt - men jeg skulle visst ha gode sjanser alikevel, om jeg ønsker å bli gravid igjen. Dog, med noe økt risiko for nok en ektopisk graviditet.
Så trist at du måtte gjennom alt dette, husker deg godt fra termingruppen i juni 2018. Jeg fjernet selv en eggstokk for 10 år siden, den gjenværende eggstokken tar over. Har ikke hatt problemer med å bli gravid. Så nå har jeg snart to småtasser i hus. Masse lykke til videre, krysser fingrene for at alt går seg til og fungerer fint blir spennende å se om det blir en liten til på dere
Så kjedelig eggstokken måtte tas og! Men godt det ikke gikk verre, mtp hvor mange uker du var på vei. Kan jo fort bli skummelt!
Satser på du uansett har et godt egglager, og at neste svangerskap går fint. Ene eggstokken min går for under halv maskin pga ei cyste, og når den må fjernes så tar de nok hele eggstokken.
Hurra for mensen!Prøveperiode: Ikke begynt enda.
Kosttilskudd: Folat, jod og jern.
Syklusdag: CD1
EL: Forhåpentligvis mellom 2-6. mai en gang.
IKM: Mellom 16 og 18. mai.
Mensen. Ganske sikker på at jeg ikke har hatt eggløsning, men forhåpentligvis slippes det et egg denne gangen.
Det er så utgjort at ikke amming = vektnedgang uansett hva man spiser. Jeg har gått fra overvekt til fedme iløpet av tre svangerskap (sånn egen er jeg bare for kort altså ).
Amming er i hvert fall ikke lik vektnedgang her i gården. Fader altså, nå må jeg bare ta meg på tak. Og skulle jeg ikke gå noe særlig ned, så blir jeg i hvert fall sunnere.