Det hadde jo vært koselig med en til?

Man får i utgangspunktet ikke positiv test uten å være gravid, utenom noen få veldig sjeldne medisinske tilstander. Bestill deg en time for en tidlig ultralyd for å få bekreftet svangerskapet/legetime for blodprøve om du ennå er i tvil etter 3 positive tester :)
Gjetter du er en plass mellom 6-8 uker på vei. (men vet jo ikke syklusen din så bli gjette) :)

Jeg vet jo det, men jeg skjønner fortsatt ikke helt hva som har skjedd her. Jeg hadde helt sikker eggløsning den 11. januar, og en helt vanlig menstruasjon (varighet, mengde, lukt, farge) som startet den 24. januar. Etter denne menstruasjonen har vi ikke hatt sex overhodet. Jeg er mildt sagt overrasket her jeg sitter.
 
Jeg vet jo det, men jeg skjønner fortsatt ikke helt hva som har skjedd her. Jeg hadde helt sikker eggløsning den 11. januar, og en helt vanlig menstruasjon (varighet, mengde, lukt, farge) som startet den 24. januar. Etter denne menstruasjonen har vi ikke hatt sex overhodet. Jeg er mildt sagt overrasket her jeg sitter.
Har 3 venner som alle blødde i 2-3 måneder på starten av svangerskapet (som en vanlig mensen), har også jobbet med en som ikke forsto at hun var gravid før i måned 5. (mensen og alt hver måned)
Så sjelden, men kan skje :)
Kan jo også bestille deg en privat ultralys for å få bekreftet om det er liv og hvor langt på vei :) Gratulerer uansett :)
 
Har savnet deg!
Leit det har vært ekstra mye utfordringer for deg, håper livet går bedre nå.

gratulerer!
Ingen tvil på testene. Må jo ha vært en hormonell blødning og ikke mens sist tenker jeg, men samtidig tror jeg cb’n din er svakere enn min var og jeg var 8 uker da jeg testa (og fikk 3+).
Kan prøve få henvisning til TUL, men siden du har en syklus avhenger det av legen din tipper jeg...
Kan være hcg er så høyt at testene blir svakere igjen evt en som festet seg sent eller noe.
UL er ihvertfall eneste som vil gi noe ordentlig svar...
Masse lykke til
 
Har savnet deg!
Leit det har vært ekstra mye utfordringer for deg, håper livet går bedre nå.

gratulerer!
Ingen tvil på testene. Må jo ha vært en hormonell blødning og ikke mens sist tenker jeg, men samtidig tror jeg cb’n din er svakere enn min var og jeg var 8 uker da jeg testa (og fikk 3+).
Kan prøve få henvisning til TUL, men siden du har en syklus avhenger det av legen din tipper jeg...
Kan være hcg er så høyt at testene blir svakere igjen evt en som festet seg sent eller noe.
UL er ihvertfall eneste som vil gi noe ordentlig svar...
Masse lykke til

Bedre og bedre, fru Blom. Vi har vel egentlig bestemt oss for å flytte, plassen her er giftig. Så sånn egentlig hadde vi utsatt baby til etter det.

Hadde jeg hatt billigtester hadde jeg lekt meg litt med å blande litt vann i urinen, men jeg hadde bare dyre tester. Prøvde det på eltestene da, og den som ble dyppet i vann+urin ble like positiv som den som ble dyppet i kun urin, så litt svake tester kan jo være "hook effect".

Synes krysset på CB ble klarere i dag, men digital sier fortsatt 2-3.

Tør ikke glede meg over dette før jeg eventuelt har sett liv på UL tenker jeg.

8+3 i dag, hvis jeg går ut fra siste sikre EL.
 

Vedlegg

  • 20200226_100826.jpg
    20200226_100826.jpg
    14,5 KB · Visninger: 135
Bedre og bedre, fru Blom. Vi har vel egentlig bestemt oss for å flytte, plassen her er giftig. Så sånn egentlig hadde vi utsatt baby til etter det.

Hadde jeg hatt billigtester hadde jeg lekt meg litt med å blande litt vann i urinen, men jeg hadde bare dyre tester. Prøvde det på eltestene da, og den som ble dyppet i vann+urin ble like positiv som den som ble dyppet i kun urin, så litt svake tester kan jo være "hook effect".

Synes krysset på CB ble klarere i dag, men digital sier fortsatt 2-3.

Tør ikke glede meg over dette før jeg eventuelt har sett liv på UL tenker jeg.

8+3 i dag, hvis jeg går ut fra siste sikre EL.
Skjønner du trenger UL
Håper alt løser seg


Her er mine tester. Tørka. De var mørkere/sterkere innenfor tiden.
Viste seg at jeg var 8+1 den dagen
 

Vedlegg

  • 9504517C-2770-4F12-B6F2-D085E53E5F4B.jpeg
    9504517C-2770-4F12-B6F2-D085E53E5F4B.jpeg
    30,2 KB · Visninger: 136
Skjønner du trenger UL
Håper alt løser seg


Her er mine tester. Tørka. De var mørkere/sterkere innenfor tiden.
Viste seg at jeg var 8+1 den dagen

Jeg er ikke veldig positiv akkurat nå. Bestilt UL på fredag, så får man se hva som skjer.
 
Jeg er ikke veldig positiv akkurat nå. Bestilt UL på fredag, så får man se hva som skjer.
Lykke til!!!
Greit å slippe gå lenge og lure.
Jeg fikk komme inn til gyn allerede dagen etter. I fellesferien. Hadde ikke trodd det, men siden svangerskapet var uventet var det veldig greit!
 
Hei! Jeg har vært fraværende lenge, livet har vært.... utfordrende. Skal ikke utbrodere, da mye av det ikke er min historie å fortelle, jeg må bare leve med alt rundt det.

Uansett, så har jeg savnet dere - men jeg har rett og slett manglet ork til å gjøre noe med det. Greia nå er at jeg trenger råd fra kloke damer, for nå skjer det ting jeg aldri har opplevd før.

I dag er det seks dager siden jeg forventet mensen, vi har ikke hatt sex siden før _forrige_ mens, så gravid er jeg selvfølgelig ikke? Er jo ikke Jomfru Maria heller. Hadde en mikroskopisk brunlig blødning den dagen jeg forventet tanta, ingenting etterpå.

Så fikk jeg et innfall i dag da, når jeg alikevel skulle på do for å tisse, og tok en eggløsningstest (for det har jeg liggende). Den ble knallpositiv. Så tenker jeg da, at det sikkert er kroppen som ikke fikk til eggløsning når den skulle, og prøver på nytt nå - men at det uansett kan være greit å utelukke graviditet. Så jeg gikk på apoteket, og kjøpte en 2pk CB (den vanlige, ikke test tidlig), og tisset på den så fort jeg kom hjem. Den ble positiv før jeg rakk å tørke meg etter dobesøket gitt. Gikk nok en tur på apoteket, og kjøpte en 2pk CB Digital med ukesindikator, og tisset på den så fort jeg kom hjem igjen, da kom det opp GRAVID 2-3 (minner om at det var tredje gangen jeg tisset på under 2 timer).

Såeh... Da er jeg gravid da? Eller? Hvor langt er jeg i så fall på vei? Aldri vært med på å ha mensblødning når jeg har vært gravid. Kanskje det er en MA? Hjelp!
Oi! Testene sier jo definitivt at du er gravid. Og jeg hadde blødning ved forventet mens når keg var gravid (og småblødninger første 3 mnd fordi morkake lå ved mormunn), og gynekologen på sykehuset sa hvertfall at det ikke var uvanlig med blødning rundt forventet mens selv om man er gravid. Ei venninne hadde regelmessige blødninger (som mens) frem til hun var 6 mnd på vei :wideyed:

hva føler du rundt dette da...? Har du det bra?
 
Ikke veldig positiv i dag. Spottet litt i dag tidlig, og tror nok egentlig dette må være en MA.
 
Nå fossblør jeg. Hadde jeg ikke testet på tirsdag hadde jeg tenkt at mensen bare var en uke forsinka. Så, sånn gikk det. Men jeg hadde egentlig ikke ventet noe annet heller.

Men, mannen ble veldig ivrig på baby da, så det er mulig vi starter prøving for fullt nå, i stedet for å vente.
 
Da har vi kjøpt inn folat, jod og jern - og en hel stabel med graviditetstester. Så planen er prøving, men ikke før etter at jeg har hatt en vanlig mens. Tenker det er greit både med tanke på fastsetting av termin, og for kroppen sin del.
 
Lykke til, kjære deg
 
Spørsmål: Kan jeg bade i badekar nå som jeg blør? Og kan jeg bruke menskopp i stedet for bind?

Jeg heller mot å ta frem menskoppen, fordi det er så sølete med bind, og jeg ikke finner postpartum-tøybindene som jeg kjøpte til etter fødsel med A. Må bruke Always, og jeg merker at soppen kommer snikende.

Om jeg ikke hadde testa på tirsdag, hadde jeg tenkt at blødningen jeg har nå bare var en vanlig mens, og gjort som vanlig. Men jeg er så redd for å "ødelegge" noe.
 
Last edited:
Vet ikke sikkert, men ville kanskje tenkt det var mer som en vanlig mens
 
Jeg hadde ikke badet mens jeg blør, men jeg er jo veldig forsiktig da.

Jeg pleier jo å gjøre det når jeg har vanlig mens (med menskopp riktignok). Jeg fryser sånn i dag, og har så lyst til å koke meg selv levende i badekaret. :knegg:
 
Spørsmål: Kan jeg bade i badekar nå som jeg blør? Og kan jeg bruke menskopp i stedet for bind?

Jeg heller mot å ta frem menskoppen, fordi det er så sølete med bind, og jeg ikke finner postpartum-tøybindene som jeg kjøpte til etter fødsel med A. Må bruke Always, og jeg merker at soppen kommer snikende.

Om jeg ikke hadde testa på tirsdag, hadde jeg tenkt at blødningen jeg har nå bare var en vanlig mens, og gjort som vanlig. Men jeg er så redd for å "ødelegge" noe.
Jeg fikk beskjed om ikke bading (men vet ikke hvordan det er med menskopp da) og ikke sex før jeg hadde sluttet å blø etter MA. Noe med infeksjonsfare...
 
Jeg fikk beskjed om ikke bading (men vet ikke hvordan det er med menskopp da) og ikke sex før jeg hadde sluttet å blø etter MA. Noe med infeksjonsfare...

Ja, jeg droppet det. Pakket meg inn i ullpledd og trakk meg en kopp te. Ikke heeeeeelt det samme som et varmt bad, men det funka.
 
Back
Topp