Vi som temper

vanskelig å si siden du startet å tempe senere, men så var jo tempen ganske lav frem til CD 31, så kanskje korrekt at egget kkke slapp ved første positive test, men fikk det til noen dager senere? Veldig spennende!

ja, tar EL-tester. Fikk positiv test CD27.
Ja det var det jeg også tenkte! Er skikkelig spennende med temping siden dette er første gang :D
 
Ja det var det jeg også tenkte! Er skikkelig spennende med temping siden dette er første gang :D

For selve eggløsningen gir det jo først fasit etterpå, så får jo ikke brukt det til å se at EL nærmer seg, som EL-tester. Men liker det godt i DPO-dagene. Fint å følge utviklingen. Trenger ikke særlig med graviditetstester, for tempen viser alltid hvordan det ligger an :)
 
Er 8 DPO og IKM er om tre dager (kort lutealfase).
Tempen holder seg fortsatt høy og jevn. Tidligere sykluser viser at i morgen, 9 DPO, har tempen pleid å falle og jeg har skjønt at det ikke ble spire. Den gule/oransje viser denne pp’en, ser da mer lovende ut enn tidligere?
 

Vedlegg

  • 3A2376BF-AC55-4E2D-A737-0BF3E3F6B9D0.jpeg
    3A2376BF-AC55-4E2D-A737-0BF3E3F6B9D0.jpeg
    33,9 KB · Visninger: 91
Noen som har lyst til å se på kurven min? Lurer sånn på hva jeg skal tenke om målingen i dag.. tr syklusdag 31
 

Vedlegg

  • 952A8735-4DED-4515-92AE-73F6A8EDA278.jpeg
    952A8735-4DED-4515-92AE-73F6A8EDA278.jpeg
    62,5 KB · Visninger: 113
Noen som har lyst til å se på kurven min? Lurer sånn på hva jeg skal tenke om målingen i dag.. tr syklusdag 31

synes jo kurven frem til fredagens (12 DPI) ser høy IG fin ut, men at det da virker uklart. Hvordan gikk det lørdag (og søndag) morgen?

Håper det blir et hopp opp igjen for deg :)
 
Screenshot_20191128-212649_FF Mobile.jpg ser dette lovende ut da tro? Hadde el smerter på cd 13, så kan stemme med el cd 14.. aksjer på cd 7, 10,11,12 og 14... håper så inderlig på klaff, men så er det denne magefølelsen da, som ikke er så optimistisk.
 
Redigerte denne, da jeg fant ut svaret selv, og siden ingen svarte på det jeg undret meg omxsmile7
 
Last edited:
Hva tror dere er viktigst? Tempe til riktig tid hver dag eller tempe når du våkner etter en sammenhengende søvn selv om det ikke er til "rett tid"? har i jula blitt vekket av bikkja rundt kl 05:30, 1 time før jeg egentlig skal tempe. Jeg har da tempet siden jeg ikke har fått sove helt 100% etter jeg har blitt vekket. Det sies at tempen bør tas samme tid hver dag og helst etter 3 timer sammenhengende søvn...kan jeg da stole på tempen? Regner med at basaltemperaturen min ikke er så forskjellig fra 05:30 og 06:30? :rolleyes:
 
Hva tror dere er viktigst? Tempe til riktig tid hver dag eller tempe når du våkner etter en sammenhengende søvn selv om det ikke er til "rett tid"? har i jula blitt vekket av bikkja rundt kl 05:30, 1 time før jeg egentlig skal tempe. Jeg har da tempet siden jeg ikke har fått sove helt 100% etter jeg har blitt vekket. Det sies at tempen bør tas samme tid hver dag og helst etter 3 timer sammenhengende søvn...kan jeg da stole på tempen? Regner med at basaltemperaturen min ikke er så forskjellig fra 05:30 og 06:30? :rolleyes:
Jeg har alltid tatt tempen rett etter jeg har våknet uavhengig når jeg har våknet. Har ikke orket å ødelegge søvna med avbrutt søvn for å tempe og det har stemt med el test og har vært et mønster hele veien. Nå er jeg gravid.
 
Hva tror dere er viktigst? Tempe til riktig tid hver dag eller tempe når du våkner etter en sammenhengende søvn selv om det ikke er til "rett tid"? har i jula blitt vekket av bikkja rundt kl 05:30, 1 time før jeg egentlig skal tempe. Jeg har da tempet siden jeg ikke har fått sove helt 100% etter jeg har blitt vekket. Det sies at tempen bør tas samme tid hver dag og helst etter 3 timer sammenhengende søvn...kan jeg da stole på tempen? Regner med at basaltemperaturen min ikke er så forskjellig fra 05:30 og 06:30? :rolleyes:

Tror det er veldig forskjellig fra person til person. Du må rett og slett bare prøve og se hvordan kroppen din oppfører seg. Man får forskjellige råd på forskjellige nettsider. Noen sier man skal legge til eller trekke fra så og så mye etter hvor stor forskjell det er i tid, mens f.eks. fertility friend ikke anbefaler dette.

Jeg ville heller tar tempen en time for tidlig om det var da jeg våknet. Da har du lengre sammenhengende søvn enn om du prøver å sovne igjen og ligger og gnur. Venter du til vanlig tid da tror jeg du har større sjanse for å måle for høy temp, siden kroppn kanskje har begynt å starte opp for dagen. Lag deg et notat om det så du husker hvorfor hvis grafen oppfører seg rart på de dagene.

Du kan jo prøve å måle begge tidene og se om det er mye forskjell?
 
Tror det er veldig forskjellig fra person til person. Du må rett og slett bare prøve og se hvordan kroppen din oppfører seg. Man får forskjellige råd på forskjellige nettsider. Noen sier man skal legge til eller trekke fra så og så mye etter hvor stor forskjell det er i tid, mens f.eks. fertility friend ikke anbefaler dette.

Jeg ville heller tar tempen en time for tidlig om det var da jeg våknet. Da har du lengre sammenhengende søvn enn om du prøver å sovne igjen og ligger og gnur. Venter du til vanlig tid da tror jeg du har større sjanse for å måle for høy temp, siden kroppn kanskje har begynt å starte opp for dagen. Lag deg et notat om det så du husker hvorfor hvis grafen oppfører seg rart på de dagene.

Du kan jo prøve å måle begge tidene og se om det er mye forskjell?
Takk for svar og tips! Skal prøve å måle begge tider for å se om det er noen forskjell :)
 
Jeg har alltid tatt tempen rett etter jeg har våknet uavhengig når jeg har våknet. Har ikke orket å ødelegge søvna med avbrutt søvn for å tempe og det har stemt med el test og har vært et mønster hele veien. Nå er jeg gravid.
Takk for svar! Ja, jeg tror ikke kroppstemperaturen min endrer seg så mye når jeg sover, heller blir høyere etter jeg har våknet så satser på å teste når kroppen våkner av seg selv :) Jeg har jobb hvor jeg står opp til samme tid hver dag så sånn sett null problem, men i helgene og helligdager gidder jeg ikke stille klokka selv om jeg har våknet tidligere :D
 
Jeg bruker både Natural Cycles og Fertility Friend til å finne EL. Denne mnd er de veldig uenig og jeg lurer på hva dere tror?
 

Vedlegg

  • 532FB59C-2161-4272-AF87-9F2EA3AE1378.png
    532FB59C-2161-4272-AF87-9F2EA3AE1378.png
    102,8 KB · Visninger: 63
  • ABDB7C4A-3B26-4D5B-AAFE-1865C707CC55.png
    ABDB7C4A-3B26-4D5B-AAFE-1865C707CC55.png
    90,4 KB · Visninger: 65
Jeg bruker både Natural Cycles og Fertility Friend til å finne EL. Denne mnd er de veldig uenig og jeg lurer på hva dere tror?
Jeg er klar over at jeg ikke svarer på det du spør om, men jeg har ikke peiling o_O
Men merker meg at tempen din er generelt lav og svinger en del. Hvordan måler du, oralt eller vaginalt? Ville nesten bare ventet på TR (eller positiv test :joyful:), og sett om jeg fant et mønster i etterkant. Hvis du måler oralt ville jeg byttet til vaginalt neste syklus.
 
Jeg er klar over at jeg ikke svarer på det du spør om, men jeg har ikke peiling o_O
Men merker meg at tempen din er generelt lav og svinger en del. Hvordan måler du, oralt eller vaginalt? Ville nesten bare ventet på TR (eller positiv test :joyful:), og sett om jeg fant et mønster i etterkant. Hvis du måler oralt ville jeg byttet til vaginalt neste syklus.
Jeg måler oralt:) Til akkurat samme tid hver dag. Kanskje jeg må prøve å måle vaginalt neste pp, om jeg ikke har blitt gravid da:shy:
 
Back
Topp