Vi som temper

Er det normalt å ha sånn noen lunde stabil temperatur, eller?
Jeg startet på CD 6, og fikk da 35,17 første gang jeg målte. Men tror jeg tulla litt der, for tok ut termometeret før det pep. Rett etterpå fikk jeg 36,50.
CD 7 hadde jeg 36,26 og CD 8 (i dag) hadde jeg 35,91. Er det innafor? :dead:
 
Er det normalt å ha sånn noen lunde stabil temperatur, eller?
Jeg startet på CD 6, og fikk da 35,17 første gang jeg målte. Men tror jeg tulla litt der, for tok ut termometeret før det pep. Rett etterpå fikk jeg 36,50.
CD 7 hadde jeg 36,26 og CD 8 (i dag) hadde jeg 35,91. Er det innafor? :dead:

Jeg er på andre måned med temping, så har ikke drøssevis med erfaring. Men forrige måned svingte temperaturene mine veldig før el. Denne måneden var de mer stabile. Vet ikke hva som gjorde det, for jeg har gjort ting på akkurat samme måte denne måneden. Eneste forskjellen er at jeg tror jeg underbevisst stresset veldig med å ikkje forsove meg til tempingen, og dermed endte opp med å sove urolig og våkne mye om natten.

Men for å avklare; tar du tempen vaginalt, til samme tid og etter minst 3 timer sammenhengende søvn? Hvis du f. eks. måler oralt, til ulike tider, eller etter lite/urolig søvn kan det spille inn:happy:
 
Wow, sjekk disse dpo-temperaturene da! :wideyed:
20200111_063446.jpg
 
Jeg er på andre måned med temping, så har ikke drøssevis med erfaring. Men forrige måned svingte temperaturene mine veldig før el. Denne måneden var de mer stabile. Vet ikke hva som gjorde det, for jeg har gjort ting på akkurat samme måte denne måneden. Eneste forskjellen er at jeg tror jeg underbevisst stresset veldig med å ikkje forsove meg til tempingen, og dermed endte opp med å sove urolig og våkne mye om natten.

Men for å avklare; tar du tempen vaginalt, til samme tid og etter minst 3 timer sammenhengende søvn? Hvis du f. eks. måler oralt, til ulike tider, eller etter lite/urolig søvn kan det spille inn:happy:

Tar tempen oralt, og til samme tid ja. Klokka ringer til samme tid, så rundt klokka 06 hver dag.
Har ikke hatt spesielt dårlig eller urolig søvn heller. Har vertfall 3 timer sammenhengende før jeg våkner om morgenen :happy:

Hvor mye forskjell/svinging tenker du er «ustabilt»?
 
Tar tempen oralt, og til samme tid ja. Klokka ringer til samme tid, så rundt klokka 06 hver dag.
Har ikke hatt spesielt dårlig eller urolig søvn heller. Har vertfall 3 timer sammenhengende før jeg våkner om morgenen :happy:

Hvor mye forskjell/svinging tenker du er «ustabilt»?

I følge FF hadde jeg større svingninger en det som er normalt både forrige syklus og nå. Dette kan du se om du trykker på knappen "interpretation" under kalenderen.
I tiden før el forrige gang var laveste temp 36,26 og høyeste var 36,66. Denne gangen var laveste 36,18 og høyeste 36,52 (hvis vi ser bort fra når tempen gradvis sank under mensen).

De dagene jeg har hatt veldig like temperaturer har jeg fått opp sånn infoboble om at jeg kanskje måler feil fordi det er normalt med litt endring fra dag til dag. Blir liksom aldri fornøyd, den appen :dead:

Vet ikke om det har noe å si for noe som helst, det viktigste er jo at man finner et mønster over tid, ikke enkelttemperaturene.

Men jeg vil anbefale deg å måle vaginalt hvis du føler at temperaturene ikke gir mening. Hvis du får en ok chart av å måle oralt og det er enklere for deg, så gjør du det :happy:
 
Får ikke helt til denne tempinga jeg. Forstår ingenting :shifty:
Ventet EL i dag (CD14), men det ser ikke ut som det gikk helt etter planen. Legger ved mine to grafer. Er ikke system i noe som helst :hungover:
Ser dette helt på viddene ut? Dere som har peiling?
 

Vedlegg

  • 12C823E2-AB1E-4340-8979-5C6F686C69B8.jpeg
    12C823E2-AB1E-4340-8979-5C6F686C69B8.jpeg
    23,2 KB · Visninger: 87
  • 103E89F3-4793-443B-B612-227DFD6562F9.jpeg
    103E89F3-4793-443B-B612-227DFD6562F9.jpeg
    33,5 KB · Visninger: 90
Jeg temper vaginalt hver morgen. Jeg fikk positiv EL test og fast smilefjes med clear blue mandag ettermiddag og regner med EL var tirsdag pga tempdropp og generelt eggløsningssmerter. Jeg har hatt coverline på 36,50 flere sykluser, men etter jeg begynte å spotte torsdag (spottet 2 dager før det ga seg) har glow plutselig endret coverline til ca 36.65 og at eggløsningen skjedde 4 dager etter positiv test :bored: hva tror dere om når El egentlig var? Tuller den litt pga at den tror blødningen skjedde i forbindelse med at egget løsnet? Kanskje det gjorde det? Vi hadde bare sex tom tirsdag kveld så nå blir jeg redd vi var litt tidlig ut... Blir gal av dette. 3. Syklusen hvor noe nytt skjer (blødningen) så vet ikke helt hvor kroppen min er :shy:
 

Vedlegg

  • 14C1FB73-31E9-47AF-839E-E7ACB4B614D4.jpeg
    14C1FB73-31E9-47AF-839E-E7ACB4B614D4.jpeg
    27,9 KB · Visninger: 68
0B4A3DD7-9817-4A9F-AE1D-A5DE8BF54495.jpeg
Noen som har opplevd at tempen går ned såpass mye som i dag, men deretter opplevd stigning og vært gravid? Jeg er så ufattelig trøtt og sliten med hodepine om dagen. Det har vært slik nå siden begynnelsen av uken. Noe som er veldig uvanlig til meg å være.
 
Vis vedlegget 317550 Noen som har opplevd at tempen går ned såpass mye som i dag, men deretter opplevd stigning og vært gravid? Jeg er så ufattelig trøtt og sliten med hodepine om dagen. Det har vært slik nå siden begynnelsen av uken. Noe som er veldig uvanlig til meg å være.

Hatt noen sånne dipper de siste pp og da har jeg ikke vært gravid, men de sier jo at man kan få festedipp også. Så ikke godt å si =)
 
Vis vedlegget 317590
Hvordan ser dette ut da tro? Bare 6dpo i dag..
Det du kan lese ut fra dette så tidlig er at du har hatt eggløsning :) sies at hvis tempen er høy 3 dager på rad har du med sikkerhet hatt EL. Utenom dette er alt normalt, det er først rett før mens eller rett etter mens at tempen går ned hvis du ikke er gravid. Hos meg skjer det rundt 10-11 DPO :)
 
Tror jeg har oppdaget min første EL med temping :happy: dette var jo litt spennende likevel, tross i at EL kom senere enn forventet og IKM forskjøv seg noen dager. Hadde ikke troa på at jeg fikk det til (hvor mye galt kan man egentlig gjøre?:wtf:), men nå ser jeg jo at det gir litt informasjon likevel. Neste syklus blir det vaginal temping:p
Egentlig veldig oversiktlig når man får syklusen slik i en graf. Jeg er matematikklærer, så jeg elsker grafer ;)
 

Vedlegg

  • 78B9F46D-304C-46DE-848C-E3B09E29816F.jpeg
    78B9F46D-304C-46DE-848C-E3B09E29816F.jpeg
    56,7 KB · Visninger: 78
Det du kan lese ut fra dette så tidlig er at du har hatt eggløsning :) sies at hvis tempen er høy 3 dager på rad har du med sikkerhet hatt EL. Utenom dette er alt normalt, det er først rett før mens eller rett etter mens at tempen går ned hvis du ikke er gravid. Hos meg skjer det rundt 10-11 DPO :)

Har hatt temp dipp 4-5 dpo de siste tre syklusene, for å så stige igjen frem til TR kommer, da synker den så klart igjen.. Så den ser anderledes ut nå enn den har gjort. =) derfor jeg er litt spent =)
 
Ja, jeg også. Spesielt siden førstemann bare plutselig var i magen... gravid med prevensjon ble jeg, men å få et til når man faktisk vil prøve, den var værre :hilarious:

Samme her! Har et ppille-barn fra før. Totalt uventet. Visste knapt hvordan kroppen fungerte da hun ble unnfanget :yuck: tror ikke engang barnefaren fikk utløsning. Da har du maks flaks :dead:
 
Samme her! Har et ppille-barn fra før. Totalt uventet. Visste knapt hvordan kroppen fungerte da hun ble unnfanget :yuck: tror ikke engang barnefaren fikk utløsning. Da har du maks flaks :dead:

Ikke sant. Nesten utrolig at det går Ann... men krysser fingrene for at det er snart vår tur, men mer planlagt denne gangen =)
 
Back in the temping game.. Mistet i uke 8-9 og sluttet først å blø 5 januar også startet jeg å blø to uker etter det igjen, og blør enda.. Men nå skal jeg ha kontroll igjen... Så snart legger jeg ut tempeskjema igjen ❤️
 
Back
Topp