OKTOBER

Dersom du har bivirkninger av lutinus, ville det nok ikke blitt mindre bivirkninger ved å bytte til en annen type progesteronstøtte. Håper det går over! Jeg var veldig oppblåst og øm i magen ved det første forsøket, etter uttak/når jeg begynte med lutinus. Har i ettertid ved senere forsøk vært i mye bedre form, hjelper å drikke mye vann, spise fiber og bevege meg mye. Dersom du blir verre ville jeg tatt kontakt igjen. Hadde det vært fare for overstimulering vil jeg tro at de hadde sagt i fra underveis og etter uttak. Masse god bedring!
Tusen takk for svar! De sa ingenting om overstimulering så tenker ikke så mye på det. Håper det blir en fin baby ut av alt dette☺️
 
Da blir det uttak på fredag som kommer :D både gruer og gleder meg :p
Hva kan jeg forvente? :)
Det gikk relativt fort når de satte i gang:)min opplevelse var ikke super, men det var kun halvparten av det. Det var litt vondt i noen minutter når de holdt på på venstre eggstokk, ellers gikk det veldig greit. De tar godt vare på deg, så det går nok veldig fint. Ønsker deg masse lykke til❤️
 
Da var uttaket over og 7 egg ut!
Veldig fornøyd med det, men uttaket var helt forferdelig. Var bekymret fra før pga høyre eggstokk som lå veldig kronglete til på kontrollene. I tillegg hadde jeg en lege under opplæring og ikke han super-proffe overlegen jeg har hatt på de tidligere uttakene, og det la til ekstra stress. Men nå er det heldigvis over og så er det bare å håpe på god befruktning og utvikling :)

Medfølelse! Jeg har også en vanskelig eggstokk, som gjemmer seg bak livmoren. Ikke spesielt godt når de går inn og henter derfra. Til og med opplevd at de har gitt opp uten å få tatt ut alle. Krysser fingrene for god befruktning for oss begge! ☺️
 
Liten oppdatering herfra:)

Startet på progynova 12.10, og har hatt kontroll i dag. 7mm slimhinne, og oppstart på Crinone i morgen. Innsett mandag 28:joyful::Heartred
 
Medfølelse! Jeg har også en vanskelig eggstokk, som gjemmer seg bak livmoren. Ikke spesielt godt når de går inn og henter derfra. Til og med opplevd at de har gitt opp uten å få tatt ut alle. Krysser fingrene for god befruktning for oss begge! ☺️
Ja, det ble faktisk ganske ille, og i hvert fall en av folliklene glapp pga det. Jeg orket rett og slett ikke mere, og de ga opp. Da hadde de allerede punktert urinblæren og rotet rundt noe voldsomt. Skulle egentlig få ekstra smertestillende, men de klarte ikke å treffe åren, så de fikk ikke veneflon på plass. Til slutt bad jeg den droppe hele greia siden de bare bommet på åra (har vanskelige årer, så sliter med at helsepersonell klarer å treffe)
og de startet uttaket samtidig som de prøvde å få veneflonen på plass. Men nå er det heldigvis over og skulle det bli et uttak til det blir det privat og da skal jeg nok sørge for en veneflon som sitter der i god tid :)
Du hadde også uttak i dag?
Hvordan har det gått for deg?
 
Last edited:
Vært på UL i dag for å se om jeg får satt inn frys i naturlig syklus. Er på dag 11 i dag og fikk positiv eggløsningstest i mårrest og også nå i ettermiddag. Klinikken mener at denne testen ikke kan stemme ut i fra undersøkelsen i dag. Har nesten alltid to dager med positiv eggløsningstest rundt dag 11-13. Appen jeg bruker legger eggløsning til 2.dag med negativ test. Får mens 14 dager etter dette. Skjønner ikke hvorfor klinikken mener eggløsningen skal være på 1.positive test? Mister bare motet for innsett når testen er positiv nå og kroppen ikke klar..
 
Okei, litt rare tanker mens jeg slapper av her hjemme. Dette med overstimulering, det er helt ukjent for meg. Men Haugesund nevnte at jeg kanskje var overstimulert da jeg fikk ut 20 egg på fredag. Så jeg skal ta blodprøve og ultralyd på onsdag før eventuelt innsett. Så jeg frykter jo at det ikke blir innsett. Jeg føler meg helt fin i hode, mage og underliv. Burde jeg ikke hatt noe vondt om jeg hadde vært overstimulert? #tenketenke:nailbiting:
 
Det gikk relativt fort når de satte i gang:)min opplevelse var ikke super, men det var kun halvparten av det. Det var litt vondt i noen minutter når de holdt på på venstre eggstokk, ellers gikk det veldig greit. De tar godt vare på deg, så det går nok veldig fint. Ønsker deg masse lykke til❤️

Ah ja jeg er litt redd det vil gjøre vondt, da jeg var på ul i dag lå venstre eggstokk litt dårlig til så han klemte og presset den der staven ganske kraftig der inne:p var veldig veldig ubehagelig og egentlig vondt bare det:p men det går nok bra til slutt:)
Har fått fri fra jobb samme dag som uttaket og skulle bare ringe om jeg trengte dagen etter også:D
 
Ah ja jeg er litt redd det vil gjøre vondt, da jeg var på ul i dag lå venstre eggstokk litt dårlig til så han klemte og presset den der staven ganske kraftig der inne:p var veldig veldig ubehagelig og egentlig vondt bare det:p men det går nok bra til slutt:)
Har fått fri fra jobb samme dag som uttaket og skulle bare ringe om jeg trengte dagen etter også:D

Har lest så mye her og andre steder etterhvert, at jeg skjønner dette med uttak er veldig varierende. Kan jo være fint å dele enda en gang at jeg bare har gode erfaringer. Litt ubehagelig er det jo, men med valium osv, og lokalbedøvelse, har det gått helt strålende for min del. :joyful:

Lykke til!
 
Har lest så mye her og andre steder etterhvert, at jeg skjønner dette med uttak er veldig varierende. Kan jo være fint å dele enda en gang at jeg bare har gode erfaringer. Litt ubehagelig er det jo, men med valium osv, og lokalbedøvelse, har det gått helt strålende for min del. :joyful:

Lykke til!

Ja har også sett at det er veldig individuelt:) får jo smertestillende osv så regner med det går bra:) tok fri samme dag pga hvor bra sånne sterke smertestillende funker på meg :p og i tilfelle jeg skulle være litt dårlig eller hva det måtte være:)
 
Okei, litt rare tanker mens jeg slapper av her hjemme. Dette med overstimulering, det er helt ukjent for meg. Men Haugesund nevnte at jeg kanskje var overstimulert da jeg fikk ut 20 egg på fredag. Så jeg skal ta blodprøve og ultralyd på onsdag før eventuelt innsett. Så jeg frykter jo at det ikke blir innsett. Jeg føler meg helt fin i hode, mage og underliv. Burde jeg ikke hatt noe vondt om jeg hadde vært overstimulert? #tenketenke:nailbiting:

Slik jeg har forstått det kommer symptomene enten rett etter uttak eller etter at man blir gravid. Og at den siste varianten er mer alvorlig/ubehagelig. Derfor unngår man innsett dersom det er mistanke om overstimulering.

Jeg leste litt om dette mens jeg venta på uttak, her er en sak fra BV:
https://www.babyverden.no/Prover/Be...kk-kjempestor-gravidmage-allerede-i-uke-fire/

Håper det ikke er tegn til overstimulering så du får sette inn som planlagt!
 
Ja, det ble faktisk ganske ille, og i hvert fall en av folliklene glapp pga det. Jeg orket rett og slett ikke mere, og de ga opp. Da hadde de allerede punktert urinblæren og rotet rundt noe voldsomt. Skulle egentlig få ekstra smertestillende, men de klarte ikke å treffe åren, så de fikk ikke veneflon på plass. Til slutt bad jeg den droppe hele greia siden de bare bommet på åra (har vanskelige årer, så sliter med at helsepersonell klarer å treffe)
og de startet uttaket samtidig som de prøvde å få veneflonen på plass. Men nå er det heldigvis over og skulle det bli et uttak til det blir det privat og da skal jeg nok sørge for en veneflon som sitter der i god tid :)
Du hadde også uttak i dag?
Hvordan har det gått for deg?

Uff, ikke greit!
Jeg hadde også uttak i dag, ja. Fikk ut 14 egg. Vet ikke hva jeg føler egentlig rundt det. Fikk ut 16 med første mann, men kun det ene egger som overlevde. Samtidig holdt det jo med det ene. Fått ut fire en annen gang, hvor to klarte seg, men da ble jeg ikke gravid.

Formen er sånn passe. Vondt i magen og litt kvalm, men ikke så ille som første gang. Da ble jeg overstimulert.

Hvordan er formen din, etter "mishandlingen"?
 
Ah ja jeg er litt redd det vil gjøre vondt, da jeg var på ul i dag lå venstre eggstokk litt dårlig til så han klemte og presset den der staven ganske kraftig der inne:p var veldig veldig ubehagelig og egentlig vondt bare det:p men det går nok bra til slutt:)
Har fått fri fra jobb samme dag som uttaket og skulle bare ringe om jeg trengte dagen etter også:D

De strevde en del med å finne min venstre eggstokk på undersøkelsene også, men på uttaket gikk det allikevel greit å hente ut egg derfra. Ikke noe særlig vondt. Satser på at det går fint for deg og :) Jobb samme dag som uttaket har ikke vært aktuelt for min del heller, tror ikke jeg ville vært så mye til hjelp uansett når jeg er høy på morfin og litt sliten :p
 
Uff, ikke greit!
Jeg hadde også uttak i dag, ja. Fikk ut 14 egg. Vet ikke hva jeg føler egentlig rundt det. Fikk ut 16 med første mann, men kun det ene egger som overlevde. Samtidig holdt det jo med det ene. Fått ut fire en annen gang, hvor to klarte seg, men da ble jeg ikke gravid.

Formen er sånn passe. Vondt i magen og litt kvalm, men ikke så ille som første gang. Da ble jeg overstimulert.

Hvordan er formen din, etter "mishandlingen"?

Må bare presisere at de andre to uttakene mine har vært helt greie og ukompliserte, så det var ikke meningen å spre noe skremsel her til andre som måtte lese dette :)
14 egg var jo litt av en fangst! Har aldri fått så mange. Fikk 9 første uttak, men flere umodne. Endte med 3 brukbare til sammen. 2. uttal var kun 5 egg. Var SÅ skuffet men så ble 4 av de brukbare. Så kvantitet og kvalitet henger virkelig inne sammen nødvendigvis, nei. Det er jo noe av det som er så skummelt. Antall egg er liksom ikke tegn på noe annet enn akkurat det; nemlig antall egg. Og resten aner man ikke. Blir du ringt fra labben, eller må du bare vente og håpe på at de ikke ringer? Her er det ingen nyheter er lik gode nyheter, så bare vente i uutholdelig spenning! Har de ikke ringt i morgen vet jeg at det i det minste har blitt en befruktning, men vet fortsatt ikke mer.
Jeg har aldri blitt overstimulert, det høres forferdelig ut! Her er magen ballong, og føler meg veldig øm og mye stikking og ubehag i eggstokkene. Da uttak var ferdig var det bare å ligge nedpå i 10 min og så måtte vi forte oss på flybussen og fly hjem, og så var det rett i barnehagen og hente gutten vår, middagslaging og ettermiddag som vanlig. Fikk heldigvis tatt en liten strekk på sofaen mellom slagene og nå er det rett i sengs! Sykemeldt tom dagen for innsett, så får se i hvilken frase jeg benytter meg av det, men blir i hvert fall hjemme i morgen. Evt jobber litt hjemmefra. Skal du rett på jobb, eller sykemelding mellom uttak og innsett?
 
Ja, det ble faktisk ganske ille, og i hvert fall en av folliklene glapp pga det. Jeg orket rett og slett ikke mere, og de ga opp. Da hadde de allerede punktert urinblæren og rotet rundt noe voldsomt. Skulle egentlig få ekstra smertestillende, men de klarte ikke å treffe åren, så de fikk ikke veneflon på plass. Til slutt bad jeg den droppe hele greia siden de bare bommet på åra (har vanskelige årer, så sliter med at helsepersonell klarer å treffe)
og de startet uttaket samtidig som de prøvde å få veneflonen på plass. Men nå er det heldigvis over og skulle det bli et uttak til det blir det privat og da skal jeg nok sørge for en veneflon som sitter der i god tid :)
Du hadde også uttak i dag?
Hvordan har det gått for deg?
Huff! Det hørtes helt forferdelig ut! God klem til deg❤️ Så bra det er over nå og at du fikk ut 7 egg! Hvordan føler du deg etterpå?
 
Huff! Det hørtes helt forferdelig ut! God klem til deg❤️ Så bra det er over nå og at du fikk ut 7 egg! Hvordan føler du deg etterpå?
Takk! Ja 7 egg er vi veldig fornøyd med! :)
Jeg føler meg rimelig groggy, oppblåst og øm, men det har vært en lang dag og lite søvn til i dag fordi toget oppover var forsinket og vi kom oss sent i seng. Oppmøte kl 8, uttak, fly hjem kl 12, hente barn, lage middag, full fres med aktiv 4-åring. Så det er nok litt av grunnen til at jeg føler meg rimelig kaputt. Men sykemeldt fram til innsett, så da kan jeg slappe av de neste dagene mens poden er i bhg. :) Det skal bli nyyydelig!
 
Ah ja jeg er litt redd det vil gjøre vondt, da jeg var på ul i dag lå venstre eggstokk litt dårlig til så han klemte og presset den der staven ganske kraftig der inne:p var veldig veldig ubehagelig og egentlig vondt bare det:p men det går nok bra til slutt:)
Har fått fri fra jobb samme dag som uttaket og skulle bare ringe om jeg trengte dagen etter også:D
Det var kanskje maks 2 minutter de holdt på hver eggstokk, og ja det var ikke behagelig, men jeg overlevde og det går nok bra❤️
 
Ja har også sett at det er veldig individuelt:) får jo smertestillende osv så regner med det går bra:) tok fri samme dag pga hvor bra sånne sterke smertestillende funker på meg :p og i tilfelle jeg skulle være litt dårlig eller hva det måtte være:)
Jeg vil bare slenge på en kommentar om at det ikke var meningen å skremme med oppdateringen min. Har hatt to helt «normale» uttak før dette, hvor jeg selvfølgelig har kjent det og det har ikke vært smertefritt, men absolutt ikke uutholdelig, og raskt og greit unnagjort. Det var en kombo av mye for min del denne gangen. Både uerfaren lege og sykepleier, mitt eget stress og en eggstokk som nesten var umulig å få tak i.
Masse lykke til med uttak! Håper di får god virkning av medisiner og at alt går fint. :)
 
Fantastisk. Vi fikk 2 blastoer på frys for aller første gang nå sist. Glemmer ikke hvor overlykkelig jeg var over den beskjeden. Håper du kan beholde den i fryseren til et ev. søskenforsøk, at det var ett av to gullegg som nå

Så flott!! Gøy å høre :)
Ja, sykepleieren begynte å fnise av hvor glad jeg ble i tlf :D
Her på KK ligger de i fem år, så vi har god tid på oss om det klaffer med det som ble satt inn... Og en liten sjanse på frys om vi trenger det om ett par måneder...
Men som du skriver, så håper vi det er to gullegg :Heartred
 
Back
Topp