Blir det en nummer 3?

Heisann! :) jeg har to livmorer med felles inngang som legen så fint sa det. Hvor min venstre side ikke funker like bra som min høyre side. Jeg har vært gravid 8 ganger og har to nydelige jenter (begge lå i høyre side) ❤️ Så har opplevd å miste en del ganger da mest sannsynlig pga at jeg har to livmorer. Hvis egget fester seg i den veggen så får da kanskje ikke spiren nok blod/næring til å overleve. Men jeg har bært jentene mine helt til noen dager før termin (første kom med igangsettelse pga svangerskapsforgiftning og nr 2 kom med planlagt keisersnitt pga skråleie).
Veldig bra at du får femar/Letrozol til å hjelpe å få eggløsning skikkelig :) Fikk det selv når vi prøvde på nr 2.

Om du lurer på noe så er det bare å spørre! Ønsker deg masse lykke til på veien mot en baby ❤️ Veien kan føles litt lang men du kommer nok i mål :D (PS min mann hadde også litt «dårlig» resultat på sædprøven) :)
 
Heisann! :) jeg har to livmorer med felles inngang som legen så fint sa det. Hvor min venstre side ikke funker like bra som min høyre side. Jeg har vært gravid 8 ganger og har to nydelige jenter (begge lå i høyre side) ❤️ Så har opplevd å miste en del ganger da mest sannsynlig pga at jeg har to livmorer. Hvis egget fester seg i den veggen så får da kanskje ikke spiren nok blod/næring til å overleve. Men jeg har bært jentene mine helt til noen dager før termin (første kom med igangsettelse pga svangerskapsforgiftning og nr 2 kom med planlagt keisersnitt pga skråleie).
Veldig bra at du får femar/Letrozol til å hjelpe å få eggløsning skikkelig :) Fikk det selv når vi prøvde på nr 2.

Om du lurer på noe så er det bare å spørre! Ønsker deg masse lykke til på veien mot en baby ❤️ Veien kan føles litt lang men du kommer nok i mål :D (PS min mann hadde også litt «dårlig» resultat på sædprøven) :)

Hei,

Takk for en fin melding. Godt å høre fra flere i samme situasjon. Fødte du i Oslo-området? Og hvor tidlig/sent mistet du de seks andre? Må ha vært tøft å miste så mange ganger.

Alle de andre venninne mine som har forsøkt å bli gravide har fått det til i første syklus, så føler meg veldig alene om å ha to livmorer, brukt fem PP nå uten å få det til etc., men håper det bare gjør at man setter ekstra pris på når det klaffer ❤️ Finner derfor mye å støtte i forumet der vi er flere i samme situasjon.
 
Hei,

Takk for en fin melding. Godt å høre fra flere i samme situasjon. Fødte du i Oslo-området? Og hvor tidlig/sent mistet du de seks andre? Må ha vært tøft å miste så mange ganger.

Alle de andre venninne mine som har forsøkt å bli gravide har fått det til i første syklus, så føler meg veldig alene om å ha to livmorer, brukt fem PP nå uten å få det til etc., men håper det bare gjør at man setter ekstra pris på når det klaffer ❤️ Finner derfor mye å støtte i forumet der vi er flere i samme situasjon.
Nei, jeg fødte i Bodø :) Fikk kjempe fin oppfølging av overlege på sykehuset.
1. Mistet jeg i uke 11. Utskraping pga det var en BO.
2. Var en MA i uke 9. Medisinsk abort.
3. Datter født april 2016. :)
4-7 var abort i uke 5. Kroppen ryddet opp selv.
8. Datter født i april 19 :)

Det har vært tøft å miste så ofte, og gjorde nok at man ikke klarte å glede seg for godt over uke 12 de gangene det har gått bra! Men ja når det endelig klaffet så satte jeg så utrolig pris på det, men det har vært tøft og mye redsel. Fare for prematur, større sjanse for seteleie, så det har tatt krefter.

Mine venninner har også klart å bli gravid kjempe lett og ikke opplevd å miste. Så skjønner veldig godt at du føler deg alene.
Overlegen på sykehuset anbefalte etter at jeg begynte på femar/Letrozol at vi skulle ha samleie annen hver dag i alle fall i den fertile perioden. Da fikk sædcellene «laddet» seg litt opp :p hehe.

Det vil nok klaffe for deg også :) spesielt om du får hjelp fra Letrozol :D gir eggløsningen litt hjelp!
 
CD1

Spottingen begynte lørdag kveld (9 DPO), og i dag hadde jeg første dag med friskt blod. Har tatt fire Paracet i dag, og har likevel skikkelig vondt. Kunne ønske man fikk beskjeden om at det ikke ble barn på en litt hyggeligere måte - hva med sjokolade på døren?

Onsdag til søndag skal jeg ta Femar, og neste fredag skal jeg sjekke utviklingen av foliklene på ultralyd. Håper på klaff med Femar ❤️
 
CD7

Ferdig med første enkle kur med letrozol. Har ikke hatt noe særlig med bivirkninger heldigvis, og det er jeg glad for. Spent på hvor god virkningen har vært og når EL kommer. Tenker jeg kanskje begynner eggløsningsningstestingen på onsdag (CD10). Tror vel egentlig den kommer nærmere CD20, men syns der gøy å teste. Haha
 
CD7

Ferdig med første enkle kur med letrozol. Har ikke hatt noe særlig med bivirkninger heldigvis, og det er jeg glad for. Spent på hvor god virkningen har vært og når EL kommer. Tenker jeg kanskje begynner eggløsningsningstestingen på onsdag (CD10). Tror vel egentlig den kommer nærmere CD20, men syns der gøy å teste. Haha
Min gyn sa at eggløsning kunne komme tidligere med Letrozol. Jeg skal prøve det neste syklus. Nesten så jeg håper det ikke gikk denne syklusen, så jeg kan prøve det. Neida. Joda. Neida. :hilarious:

Håper dere lykkes! Har aldri hørt om dobbel livmor tidligere, før jeg tilfeldigvis leste en artikkel om det for bare et par uker siden. Nesten rart det går an. :)
 
Min gyn sa at eggløsning kunne komme tidligere med Letrozol. Jeg skal prøve det neste syklus. Nesten så jeg håper det ikke gikk denne syklusen, så jeg kan prøve det. Neida. Joda. Neida. :hilarious:

Håper dere lykkes! Har aldri hørt om dobbel livmor tidligere, før jeg tilfeldigvis leste en artikkel om det for bare et par uker siden. Nesten rart det går an. :)

Håpet den kommer tidligere enn den pleier i hvert fall, for har pleid å komme mellom CD22-CD40. Haha, ser den. Alltid greit å ha et nytt «virkemiddel» klart til neste syklus, da blir det litt mindre kjipt fordi man skal jo prøve noe nytt og spennende. Krysser fingrene for at det klaffer for deg denne syklusen, eventuelt at begge får tidlig EL og full klaff i neste syklus ☺️

Jeg vet. Hadde ikke trodd det var «to livmorer» jeg skulle få beskjed om på utredning (var mer forberedt på at jeg trengte hormonhjelp).
 
CD12 - Gynekologen

Var nettopp hos gynekologen for å følge opp virkningen av enkel kur på letrozol. Fant en follikkel på 15 mm tilknyttet den venstre livmoren som jeg gjorde en skylling på tre ganger under utredningen i september. Veldig glad, virker som enkel dose letrozol har hatt effekt. Og får progesteronstøtte denne syklusen også fordi jeg har progesteronmangel. Håper skikkelig at spiren snart sitter ❤️ har så mange gravide venninner, og hadde vært hyggelig å kunne ha permisjon med gode venner.
 
CD13

LH har begynt å stige litt, men fremdeles et godt stykke igjen til positiv. Håper jeg får positiv i morgen eller mandag. Selv om det egentlig bare er fint at det drøyer noen dager, siden jeg skal i bryllup i starten av juli og trolig kommer til å føde før termin.

408D9274-2A95-4BD4-9C2C-C3062FBD0432.jpeg


Edit: Og der kom endelig EL-slimet. Vært så tørr frem til nå, så var redd det ikke skulle komme.
 
Last edited:
CD15

Smilefjes på ClearBlue sine tester og eggløsning blir sannsynligvis i morgen. Fikk eggløsning dagen etter forrige positive ClearBlue selv om RFSU sin ikke var det jeg ville kalt helt positiv. De andre gangene har jeg fått EL mellom CD22-CD39, så veldig fornøyd med effekten av enkel kur letrozol.

7024CC90-06F9-4406-8FA8-9FA58CB03908.jpeg
 
CD16
I dag fikk jeg litt oransjaktig utflod til morgningen da jeg tørket meg. Veldig spesielt, men har forsvunnet utover dagen. Liker å tro at det er litt blodrester etter en eventuelt god eggløsning (haha, alltid optimist). Tok første pille med duphaston til frokost. Spent på effekten av pillene ☺️
 
CD16
I dag fikk jeg litt oransjaktig utflod til morgningen da jeg tørket meg. Veldig spesielt, men har forsvunnet utover dagen. Liker å tro at det er litt blodrester etter en eventuelt god eggløsning (haha, alltid optimist). Tok første pille med duphaston til frokost. Spent på effekten av pillene ☺️
Er man ikke ekstra fertil ved blødning rund el-tider da? :signs003
 
CD15

Smilefjes på ClearBlue sine tester og eggløsning blir sannsynligvis i morgen. Fikk eggløsning dagen etter forrige positive ClearBlue selv om RFSU sin ikke var det jeg ville kalt helt positiv. De andre gangene har jeg fått EL mellom CD22-CD39, så veldig fornøyd med effekten av enkel kur letrozol.

Vis vedlegget 311032
Testet du med strimler etter at du fikk fast smilefjes på CB? Ble de i så fall sterkere? Vurderer å teste CB første runde med Letrozol.
 
Testet du med strimler etter at du fikk fast smilefjes på CB? Ble de i så fall sterkere? Vurderer å teste CB første runde med Letrozol.

Tok en strimmel på kvelden igjen som ble ca. like sterk eller litt sterkere, og en dagen etter igjen som ble svakere (men fikk fremdeles smilefjes på CB). Legger ved bilde av testen jeg tok på morgningen da jeg antok EL hadde vært.

Målte en follikkel på fredagen på 15 mm, og gynekologen trodde jeg ville få EL på søndagen. Våknet tirsdag morgen med litt rødfarget utflod, så tror EL skjedde natt til tirsdag selv om testen aldri ble «sprengpositiv». Hadde også en del EL-slim søndag kveld og mandag.
 

Vedlegg

  • 04212F53-27A8-41AB-9CF3-1A978E74C25A.jpeg
    04212F53-27A8-41AB-9CF3-1A978E74C25A.jpeg
    11,4 KB · Visninger: 119
Et tips bare: el testene fra babyplan (jeg kjøpte på billigetester.no) de var mye bedre og mer tydelige enn rfsu og andre billige tester. Enorm forskjell på de, spør du meg.

lykke til :Heartred
 
Et tips bare: el testene fra babyplan (jeg kjøpte på billigetester.no) de var mye bedre og mer tydelige enn rfsu og andre billige tester. Enorm forskjell på de, spør du meg.

lykke til :Heartred

Takk for tips. Jeg prøvde de en måned, men ble nesten litt forvirret av at det hele tiden var to streker. Med RFSU så får jeg enten ingen strek eller to streker når EL nærmer seg. Men babyplan sine er vel billigere, så får vurdere å lære meg dem i stedet hvis det blir flere PP-er.

Takk ❤️
 
Back
Topp