* Skravletråd for langtidsprøverne *

Jeg går mye med tanker om at vi aldri kommer til å lykkes uten IVF hjelp.
Siden vi ikke får hjelp offentlig, må vi gå privat. Og det må vi spare oss frem til innen 1år, for når jeg blir 40 år tenker jeg at vi gir opp.
 
Jeg går mye med tanker om at vi aldri kommer til å lykkes uten IVF hjelp.
Siden vi ikke får hjelp offentlig, må vi gå privat. Og det må vi spare oss frem til innen 1år, for når jeg blir 40 år tenker jeg at vi gir opp.
Det går ann å høre med banken om et lite forbrukslån, for å få fortgang.
 
Jeg går mye med tanker om at vi aldri kommer til å lykkes uten IVF hjelp.
Siden vi ikke får hjelp offentlig, må vi gå privat. Og det må vi spare oss frem til innen 1år, for når jeg blir 40 år tenker jeg at vi gir opp.

Dette har du sikkert tenkt på, og jeg skal ikke rippe opp i det/forvente et svar dersom løpet for offentlig behandling er helt kjørt. Men, går det an å ta kontakt med andre sykehus? Det er jo fritt sykehusvalg. Eller be sykehuset om ny vurdering, og håpe dere kommer i kontakt med en annen lege? Eller argumentere om ny vurdering, med bakgrunn i den brutale behandlingen dere fikk? Synes uansett det er så rart dere fikk avslag. Du kan jo bli gravid, det er det jo bevis på.
 
Det går ann å høre med banken om et lite forbrukslån, for å få fortgang.
Dette har du sikkert tenkt på, og jeg skal ikke rippe opp i det/forvente et svar dersom løpet for offentlig behandling er helt kjørt. Men, går det an å ta kontakt med andre sykehus? Det er jo fritt sykehusvalg. Eller be sykehuset om ny vurdering, og håpe dere kommer i kontakt med en annen lege? Eller argumentere om ny vurdering, med bakgrunn i den brutale behandlingen dere fikk? Synes uansett det er så rart dere fikk avslag. Du kan jo bli gravid, det er det jo bevis på.
Tror vi har vurdert det meste, ang det med fritt sykehusvalg så er at.olavs det eneste sykehuset som tar imot ivf pasienter over 38år. Så det får vi ikke, vonde sannheten når en bikker 38år. :(

Det økonomiske med å ta forbrukslån er ikke noe for meg, jeg var gift med "forbrukslån kongen" (mine ord). Da jeg gikk i fra han, bestemte jeg meg for at sånt skal jeg ikke rote borti igjen. Han laget kaos i alt med økonomi, jeg brukte de første årene alene i å rydde opp i økonomien min også. Så den sitter veldig langt inne. Får begynne å tippe lotto og håpe det finnes rettferdighet ;)

Tusen takk dere for omtanken:Heartbigred
 
Tror vi har vurdert det meste, ang det med fritt sykehusvalg så er at.olavs det eneste sykehuset som tar imot ivf pasienter over 38år. Så det får vi ikke, vonde sannheten når en bikker 38år. :(

Det økonomiske med å ta forbrukslån er ikke noe for meg, jeg var gift med "forbrukslån kongen" (mine ord). Da jeg gikk i fra han, bestemte jeg meg for at sånt skal jeg ikke rote borti igjen. Han laget kaos i alt med økonomi, jeg brukte de første årene alene i å rydde opp i økonomien min også. Så den sitter veldig langt inne. Får begynne å tippe lotto og håpe det finnes rettferdighet ;)

Tusen takk dere for omtanken:Heartbigred
Det skjønner jeg.
Vi betalte alle medisinene direkte, men gikk for 3 forsøk og måtte da ut med 66000 i en smell 10 dager før vi begge fikk lønn, så da ringte vi banken og ba om litt drahjelp, rett og slett fordi jeg ikke blir yngre og jeg har en kronisk sykdom som sakte men sikkert blir verre. Skal vi ha barn så har vi ikke luksusen med å vente lengre.

Satt opp betalingsplan med en gang, og har mulighet til å betale ned større avdrag når som helst. Bedre å ta det i banken enn på kredittkortene (som vi kun bruker i nødstilfeller eller i utlandet) eller gjennom en av de "bankene" i alle reklamene.
 
Tror vi har vurdert det meste, ang det med fritt sykehusvalg så er at.olavs det eneste sykehuset som tar imot ivf pasienter over 38år. Så det får vi ikke, vonde sannheten når en bikker 38år. :(

Det økonomiske med å ta forbrukslån er ikke noe for meg, jeg var gift med "forbrukslån kongen" (mine ord). Da jeg gikk i fra han, bestemte jeg meg for at sånt skal jeg ikke rote borti igjen. Han laget kaos i alt med økonomi, jeg brukte de første årene alene i å rydde opp i økonomien min også. Så den sitter veldig langt inne. Får begynne å tippe lotto og håpe det finnes rettferdighet ;)

Tusen takk dere for omtanken:Heartbigred
Vi sparte forøvrig opp en fin sum på kort tid via appen Dreams, den er fullstendig genial!
Gjorde sparingen lett som en drøm
 
Hiver meg på i skravletråden her :) Nå er vi i 15. måned med prøving (PP14) og jeg anser oss som begynnende langtidsprøvere.

Kan jeg spør hvorfor dere fikk avslag @RainbowDash ?
 
Hiver meg på i skravletråden her :) Nå er vi i 15. måned med prøving (PP14) og jeg anser oss som begynnende langtidsprøvere.

Kan jeg spør hvorfor dere fikk avslag @RainbowDash ?
Velkommen til denne eksklusive siden ;):knegg:

Vel vi fikk først godkjenning og medisinopplæring, men i etterkant ringte gynekologen og sa overlegen trakk tilbake godkjenningen.
Hun skyldte på at vi hadde barn på hver vår kant fra før, min alder (38 da)min tynne livmorslimhinne og synkende AMH (eggreserver). Men alt dette var informasjon de hadde før timen og før godkjenningen, men her var det overlegen som satte seg på bakbeina. Gynekologen hadde til og med rådført seg med flere før godkjenningen. Alle (fastlege, gynekologer og Medicus) var sjokkert over dette, måten det ble gjort på.

De skulle ha gitt avslag fra starten av, så vår sjanse for fellesbarnet er veldig dårlig på grunn av dette.
 
Velkommen til denne eksklusive siden ;):knegg:

Vel vi fikk først godkjenning og medisinopplæring, men i etterkant ringte gynekologen og sa overlegen trakk tilbake godkjenningen.
Hun skyldte på at vi hadde barn på hver vår kant fra før, min alder (38 da)min tynne livmorslimhinne og synkende AMH (eggreserver). Men alt dette var informasjon de hadde før timen og før godkjenningen, men her var det overlegen som satte seg på bakbeina. Gynekologen hadde til og med rådført seg med flere før godkjenningen. Alle (fastlege, gynekologer og Medicus) var sjokkert over dette, måten det ble gjort på.

De skulle ha gitt avslag fra starten av, så vår sjanse for fellesbarnet er veldig dårlig på grunn av dette.
Haha takk for varm velkomst :hilarious:

Åja stemmer, husker å ha lest det i dagboka di eller en annen plass. For en utrolig kjip avgjørelse! Særlig når de først ga dere grønt lys. Da burde de heller bare latt set gå tenker jeg. :confused:
 
Litt lite skravling her kanskje? :)

Slenger ut denne, tror de fleste her kjenner seg igjen i mye

https://proverbs31mentor.com/10-things-your-friend-struggling-with-infertility-wished-you-knew/

Denne satte ord på veldig mye! Sikkert ikke så lett å være venninne med meg som er langtidsprøver, men jeg prøver så godt jeg kan å glede meg på mine venners vegne. De er for øvrig veldig forståelsesfulle og støttende - men tror likevel de skulle lest denne.
 
Tante kom som vanlig i dag, Har før hatt utredning, mange år siden, fant ikke noe galt (og vi har jo blitt gravide, flere ganger)Får ikke noe offentlig utredning pånytt før vi har prøvd i et år nå siden vi mistet (Desember) Føler dette som urettferdig :(

Går inn i pp6 i dag etter dette.
 
Tante kom som vanlig i dag, Har før hatt utredning, mange år siden, fant ikke noe galt (og vi har jo blitt gravide, flere ganger)Får ikke noe offentlig utredning pånytt før vi har prøvd i et år nå siden vi mistet (Desember) Føler dette som urettferdig :(

Går inn i pp6 i dag etter dette.
Huff så kjipt :(
Mistet også i desember, får heller ikke utredning før det har gått et år etter aborten (selv om vi prøvde ca ett år før spiren endelig satt, over 1,5 år med prøving nå)
 
Jeg brukte 13 år til sammen, så ikke gi opp :Heartbigred
 
Huff så kjipt :(
Mistet også i desember, får heller ikke utredning før det har gått et år etter aborten (selv om vi prøvde ca ett år før spiren endelig satt, over 1,5 år med prøving nå)
Huff så trist å høre, var dere langt på vei? Prøver dere også på en ny en ?
 
Huff så trist å høre, var dere langt på vei? Prøver dere også på en ny en ?
Skulle vært nesten 10 uker, hadde vært dødt i to-tre uker trodde de.. enn der?
Ja vi prøver på en til, begynner å bli ganske utålmodig kjenner jeg (selv om vi ikke har prøvd på langt nær så lenge som mange her)..
 
Skulle vært nesten 10 uker, hadde vært dødt i to-tre uker trodde de.. enn der?
Ja vi prøver på en til, begynner å bli ganske utålmodig kjenner jeg (selv om vi ikke har prøvd på langt nær så lenge som mange her)..
Er i PP 6 for å prøve bli gravid å nytt :) Fikk en datter i uke 21 før jul, hadde prøvd i 4 år før det.
 
Back
Topp