Vekt

Jeg er i uke 32 nå og har gått opp 10 kg. Er redd for at det er kilo som kommer til å være vanskelige å få av igjen? Dette er mitt første barn. Men, startvekten var 54 kg, så det er vel normalt å legge på seg en del?
Ja, du skal jo i utgangspunktet legge på deg i svangerskapet. Og det er absolutt ikke mye enda! Du var jo ikke akkurat overvektig i utgangspunktet, og da er det helt normalt å gå opp rundt 15kg i et svangerskap
 
Jeg er i uke 32 nå og har gått opp 10 kg. Er redd for at det er kilo som kommer til å være vanskelige å få av igjen? Dette er mitt første barn. Men, startvekten var 54 kg, så det er vel normalt å legge på seg en del?
Jeg veide 52 kg i mitt første svangerskap. Ente på 72 ... gikk de 20 kg ned over 1 år. Men nr to gikk jeg opp ca det samme, men klarte aldri gå ned til normalvekt igjen. Veide vel 57 før dette svangerskapet( 12 år etter :p). Har til nå gått opp 8,5kg. Men regner med det raser på de siste mnd.

Du veide i utgangspunktet ikke så mye, så du kan jo gå opp en del. Ikke bekymre deg for det. Forsøkt å ta gode valg det meste av tiden, og så får man ta «kampen om kg» en stund etter man har født. Av amming går mye av seg selv. Mener å ha lest det er ca 500 kalorier ekstra om dagen :) Alle er gravide forskjellig. Lykke til :)
 
Jeg veide 52 kg i mitt første svangerskap. Ente på 72 ... gikk de 20 kg ned over 1 år. Men nr to gikk jeg opp ca det samme, men klarte aldri gå ned til normalvekt igjen. Veide vel 57 før dette svangerskapet( 12 år etter :p). Har til nå gått opp 8,5kg. Men regner med det raser på de siste mnd.

Du veide i utgangspunktet ikke så mye, så du kan jo gå opp en del. Ikke bekymre deg for det. Forsøkt å ta gode valg det meste av tiden, og så får man ta «kampen om kg» en stund etter man har født. Av amming går mye av seg selv. Mener å ha lest det er ca 500 kalorier ekstra om dagen :) Alle er gravide forskjellig. Lykke til :)
Er ikke alle som automatisk går ned i vekt av amming :p her satt alt bom fast etter forrige svangerskap, begynte ikke å gå ned før jeg ble gravid igjen...
 
Jeg veide 52 kg i mitt første svangerskap. Ente på 72 ... gikk de 20 kg ned over 1 år. Men nr to gikk jeg opp ca det samme, men klarte aldri gå ned til normalvekt igjen. Veide vel 57 før dette svangerskapet( 12 år etter :p). Har til nå gått opp 8,5kg. Men regner med det raser på de siste mnd.

Du veide i utgangspunktet ikke så mye, så du kan jo gå opp en del. Ikke bekymre deg for det. Forsøkt å ta gode valg det meste av tiden, og så får man ta «kampen om kg» en stund etter man har født. Av amming går mye av seg selv. Mener å ha lest det er ca 500 kalorier ekstra om dagen :) Alle er gravide forskjellig. Lykke til :)

Takk for svar :) Skal prøve å slappe av her :oops: Lykke til med din tredje! Så spennende! :)
 
Er ikke alle som automatisk går ned i vekt av amming :p her satt alt bom fast etter forrige svangerskap, begynte ikke å gå ned før jeg ble gravid igjen...
Dersom man ikke spiser mer enn før man fødte, så skal man egentlig gå ned. Dersom informasjonen på ammehjelpen.no stemmer, noe jeg ser som sannsynlig. Men det er klart, ingen regel uten unntak.

8361507D-0C3B-4C13-A30D-0A53E7606EA8.png


FB0348A6-8EFD-43E6-830B-EE80447C8E42.png
 
Dersom man ikke spiser mer enn før man fødte, så skal man egentlig gå ned. Dersom informasjonen på ammehjelpen.no stemmer, noe jeg ser som sannsynlig. Men det er klart, ingen regel uten unntak.

Vis vedlegget 307399


Vis vedlegget 307400
Ikke alltids lett å ikke overspise. Nr.1 ble veldig urolig (det er en underdrivelse) om hun ikke var på meg og faren hennes var ikke særlig hjelpsom (jeg er skilt og har ny samboer nå...). Så jeg fikk tid til 3 måltider pr dag. Var selvsagt sulten som en ulv og måtte spise raskt for i det hele tatt å få i meg. Seffern spiste jeg alt for mye til hvert måltid. Ikke alltid like lett bestandig.

Var forresten på 3d/4d ul i går. Fikk vektestimat og hun ligger på forventet vekt etter alder (1150 gr i går på 28+2). Så at jeg ikke går opp i vekt og har dårlig samarbeid med insulinet mitt har iallefall ikke vært noe hinder for Sprell hittil. Holder på at det ikke gjør noe for meg å ha begrenset vektoppgang. Jeg forventer heller ikke å smelte fett som en Gud av amming heller.
 
Last edited:
Ligger fortsatt på +3kg ved 31+3. Jeg er veldig spent på hvor stor lillegutt er, skal på ultralyd på torsdag igjen :D
Sist vi var på ul var han større enn gjennomsnittet, og legen min målte sf da jeg var der forrige uke, og det målet var visst også litt over gjennomsnittet.

Siden starten av tredje trimester har jeg plutselig fått tilbake litt mer matkapasitet, så jeg spiser plutselig litt mer enn før. Men jeg hater følelsen av at jeg er så stinn hele tiden. Så veldig mye mer spiser jeg ikke. Jeg er fortsatt ganske flink matmessig, men har begynt å bli litt sløv og utsetter tiden mellom måltidene :/
 
Jeg er i uke 32 nå og har gått opp 10 kg. Er redd for at det er kilo som kommer til å være vanskelige å få av igjen? Dette er mitt første barn. Men, startvekten var 54 kg, så det er vel normalt å legge på seg en del?
Jeg er opp 9 kilo i uke 31, startvekt var 60 kg. Det har lagt seg relativt jevnt, de fleste synes jeg har liten mage og ikke har lagt på meg noe ellers- men vekten sier jo noe annet :) tror det går helt fint å få det bort.
 
12kg pluss, uke 31:cool:

Kan ikke helt skjønne hvor alle de kiloene har lagt seg egentlig:bored:
 
31+1, varierer mellom 9-10kg opp..håper det ikke blir latterlig mye mer den siste tida nå, spesielt med tanke på bekkenløsning og mindre aktivitet pga det:sour:
 
Kjæresten sier det samme her, at han ser ikke noe annet sted en magen. Men, føler det er vanskelig å se proposjonene riktig nå med den ballongmagen :hilarious::laughing025

Min klasker meg på røven når jeg funderer høyt, så han syntes tydeligvis at noe har lagt seg der:rolleyes: greit med litt motvekt da, så en ikke tipper for mye fremover:hilarious:
 
Her er det vel snakk om 11 kg opp foreløpig og er 31+5 nå. Nå har jeg svangerskapsdiabetes også, så er vanskelig å ikke legge på seg når man ikke får helt kontroll på blodsukkeret.
 
35 uker i morgen og har til nå gått opp 9kg. Nå som jeg er 100% sykemeldt med beskjed om å gå minst mulig blir det lange kjedelige dager hvor jeg virkelig må kontrollere meg for å ikke småspise hele dagen:oops:
 
Back
Topp