August

Jeg orker nok ikke teste før blodprøve. Har styrt så mye med å teste for både eggløsning og graviditet i lange prøveperioder, har deretter testet meg ihjel i ukesvis for å se nedgang i hcg etter abortering, og har drevet med å «teste ut» ovitrelle, telle dager osv, osv. Når jeg skriver dette, kjenner jeg mer og mer at jeg nesten ikke orker synet av graviditetstester. :wtf: Tror bare det er mer belastende å teste før tiden.

Ev. tester jeg dagen før jeg skal inn. Men, hvem vet. Plutselig har jeg testet alikevel. :rolleyes:
Huff ja, tror jeg og skal vente.. Men har skapet fullt av tester... :oops:

Da starter jeg opp en augustgruppe for oss håpefulle. Jeg skal vedlikeholde tråden for oss så godt jeg kan.

L Y K K E T I L !

:talk017

Skriv opp:
Nick, alder, om det er 1., 2., 3., etc. barn dere forsøker å få, IVF/ICSI/FER for 1., 2., 3. gang, etc. klinikk/sykehus, medisiner, tid for uttak/innsett, egg ut/frys, testdato.

Venter på oppstart::smiley-bounce012
  • Ønskeross2, 33 år, barn #2, innsett #7, FER, Riksen, forventet innsett uke 34/35
Stimulerer: :happy090
  • Pepsimaxxx, 26 år, barn #1, IVF #1, Haugesund sykehus, Synarela (siden 31/5) - Gonal F (fra 14/8) - Ovitrelle - Lutinus, uttak uke 35.
  • LykkeSpire1. Barn#1. IVF#1. Livio IVF-klinikken. Foreløpig Gonal-F og Fyremadel. Uttak/innsett uke 35.
  • Rouge. Barn#1. ICSI#3. Fertilitetsklinikken i Porsgrunn. Bemfola, Fyremadel og Ovitrelle. Oppstart uke 33.
  • Trultemor1, barn#3, ICSI#1, Haukeland, rekovelle, orgalutran, ovitrelle, lutinus, oppstart uke 35, Uttak/innsett uke 37
  • Mammalaila, 33 år, barn #1, ICSI #2, St.Olavs, bemfola, cetrotide, lutinus, uttak 26.08/innsett 29.08
Avbrutt forsøk/frys: :Heartred
  • Lucie, 38 år, barn #1, ivf#9, Riksen, menopur, Gonal-f, orgalutran
  • Piana, 30år, 1. Barn, 1. IVF på St. Olav, Bemfola og Fyremadel fra uke 32
  • Fjellgeita92, 27 år, barn #1, FER#2, Haugesund sykehus, Letrozol. Oppstart 9.8, kontroll 16.8
  • Kania, 34 år. Barn nr 1. Første ivf. St. Olavs. Forbehandling med procren 5/7. Synerela 1/8 menopur 7/8. UL 16/8. Uttak/insett uke 34
Ruger: :smiley-angelic001
  • Bringebærpudding - 26 år - Barn 1 - Fryseforsøk, innsett #6 - estradotplaster. Begynte 24/7. Innsett blastocyst 14/8
  • Tommelise, 30 år, barn #2, FER#1, fertilitetsklinikken i Porsgrunn, Letrozol og menopur. Innsett blastocyst 14/8
  • Orchidaceae, 36 år, B0, 1IVF, Fertilitetsklinikken i Porsgrunn, Estradot/Lutinus, fryseforsøk innsett nr 4 den 9.8. Testdato 25.8
  • Thunderbird, 36 år, IVF #1, barn #1, Spiren, 9/7- synarela, 3/8- bemfola og menopur. Innsett 16.8
  • Lolloen, 38år barn#2, fryseforsøk, innsett av blastocyte 29.08. Lutinus.
  • Libery Belle, 38 år. Barn#2 ivf#1, Riksen innsett 21/8
  • Blåbæra 31 år, B1, 2IVF, Riksen, Gonal-f, fyremadel, crinone, ovitrelle. Innsett 26/8. Testdato 4/9
  • ☆Starlight☆, 32år, barn #2, ICSI#2, Riksen. Synarela, Menopur, Ovitrelle, Crinone. Innsett 27/8. Testdag 5/9
  • Fiol, 35 år, barn nr. 1, IVF nr. 3, Medicus. Bemfola, fyremadel. Innsett 27/8. Testdag 7/9.
  • Signy, 36 år, barn #2, innsett #6 (2 uttak), FER, St.Olav, Progynova + Cyclogest innsett uke 35. Innsett 27/8. Testdag 10/9
  • Dizzy, 31 år, barn #1, ICSI #1 (1.forsøk ble avbrytt), Haugesund sykehus, Synarela (siden 21/07) - Gonal F (fra 7/8) - Ovitrelle - Lutinus - Klexane, uttak uke 34. Innsett av blastocyst 28/8. Testdato 7/9
  • Nummer2, barn #2, ivf#1. Porsgrunn. Gått på nesespray siden 30. jul. Startet med bemfola 14. august. Innsett 28.8
Gravid::love7:Heartred
  • Marithe, 37år, barn#4, FER#1, klinikk Hausken Oslo, fyremadel og ovitrelle, innsett 19.8. Testdato 28.8
  • Lykke25, 26 år, 1, FER2, Medicus, Ovitrelle, planlagt innsett 20/8
Ikke gravid::crybaby2:Heartred

Mistet:
:crybaby2:Heartred
Jeg kan flyttes til ikke gravid.

2 dager siden uttak og jeg har fortsatt ganske vondt i magen. Eller ganske vondt var kanskje å overdrive, men jeg har tydelig ubehag. Kjennes ut som luftsmerter. Kjenner det mest nede, men strekker seg langs hele magen og den er helt oppblåst til tider. Bruker Lutinus om det har noe å si. De sa man kunne føle seg oppblåst og ha ubehag en ukes tid fordi jeg fikk ut så mye egg, men man begynner jo selvfølgelig å stresse. Stresser av alt :banghead: Noen andre som føler det sånn?

2 dager siden uttak og jeg har fortsatt ganske vondt i magen. Eller ganske vondt var kanskje å overdrive, men jeg har tydelig ubehag. Kjennes ut som luftsmerter. Kjenner det mest nede, men strekker seg langs hele magen og den er helt oppblåst til tider. Bruker Lutinus om det har noe å si. De sa man kunne føle seg oppblåst og ha ubehag en ukes tid fordi jeg fikk ut så mye egg, men man begynner jo selvfølgelig å stresse. Stresser av alt :banghead: Noen andre som føler det sånn?
Hadde det også sånn. Var vondt å bevege seg! Var borte flere dager fra jobb da jeg har en ganske aktiv arbeidsplass. Følte det var ekkelt å sitte på stol fordi magen kom i «klem». Jeg hadde også mange egg og hadde en blødning. I følge klinikken var det normalt. Var uggen ei uke. Magen er fremdeles større enn vanlig, Men er nå heldigvis tilbake til normalen:)

Hadde det også sånn. Var vondt å bevege seg! Var borte flere dager fra jobb da jeg har en ganske aktiv arbeidsplass. Følte det var ekkelt å sitte på stol fordi magen kom i «klem». Jeg hadde også mange egg og hadde en blødning. I følge klinikken var det normalt. Var uggen ei uke. Magen er fremdeles større enn vanlig, Men er nå heldigvis tilbake til normalen:)
Takk for svar!!:Heartred Det hjelper på. Er vell egentlig sånn jeg har det, men det går litt opp og ned i løpet av dagen. Føler ikke at det en like gale hele tiden heldigvis

Jeg er nesten 1 uke etter uttak og er fremdeles litt øm. Kjente det godt i 4 dager før det roet seg. Er enda oppblåst, mye luft og hard men det er nok pga litinus da den tuller med magen. Jeg fikk "bare" ut 4 egg så ingen fare for overstimuli. Det var mye pressing på magen under uttak da eggstokkene gjemte seg men utover det problemfritt.

Jeg er nesten 1 uke etter uttak og er fremdeles litt øm. Kjente det godt i 4 dager før det roet seg. Er enda oppblåst, mye luft og hard men det er nok pga litinus da den tuller med magen. Jeg fikk "bare" ut 4 egg så ingen fare for overstimuli. Det var mye pressing på magen under uttak da eggstokkene gjemte seg men utover det problemfritt.
Takk for svar:Heartred godt å høre at man også kan kjenne det slik ved mindre egg. Jeg er bare så redd for å komme der i morgen også kan vi ikke sette inn noe fordi jeg er overstimulert eller noe sånn. Har helt hetta idag.:schocked028 Fortsatt ikke hørt noe fra dem. Vil bare legge vekk tlf å ikke se på den før etter kl 16:laughing001

Takk for svar:Heartred godt å høre at man også kan kjenne det slik ved mindre egg. Jeg er bare så redd for å komme der i morgen også kan vi ikke sette inn noe fordi jeg er overstimulert eller noe sånn. Har helt hetta idag.:schocked028 Fortsatt ikke hørt noe fra dem. Vil bare legge vekk tlf å ikke se på den før etter kl 16:laughing001
Ja. Det er kjedelig hvis det skjer. Selv var jeg så overlykkelig av å få ut så mange egg, selv om jeg helst skulle satt inn med en gang. Men blastocytter på frys er ikke så dumt det heller! Om man er overstimulert eller står i fare for at det skjer er det bedre å vente fordi man kan bli skikkelig syk hvis man blir gravid. Jeg har funnet ut at å vente ca 2 måneder og få kroppen på rett kjøl er kanskje en bedre forutsetning for å begynne et svangerskap:) krysser fingrene for at du får innsett i morgen!

Da har vi vært og satt inn egget :) Ut av de 10 vi fikk ut på mandag ble to fryst ubefrukta, 1 blir fryst befrukta og resten gikk under.. Hadde håpa på fler befrukta, men man kan vel ikke få i pose og sekk :rolleyes:

Vedlegg

• 20190829_140715.jpg
    20190829_140715.jpg
    35,6 KB · Visninger: 75
Last edited:
Back
Topp