August

Takk :sorry: Trodde jeg klarte meg bra, men natt til i går gikk det opp at dette er så vanskelig. Så ble egenmelding fra jobb, føler meg sååå teit. Har en sjef som ikke klarer å sette seg inn i andres situasjoner, tenker bare på seg selv og hva som er best for han. Så kjente jeg trengte dagen i går. Går heldigvis litt bedre nå. Satser på mensen kommer før tiden denne gang:wacky:

Jeg synes ikke du skal føle deg teit! Jeg bare gråt og gråt og gråt da vårt forsøk ble avbrutt, og er sykemeldt hele uka. Det er viktig å se framover, men også viktig å gi seg selv litt rom og tid :Heartred

Apropos oppblåste mager og stikkende smerter:p Jeg ble sjukt treg i magen etter egguttak! Treg er egentlig en underdrivelse - full stopp er mer treffende. :wideyed: Hjelper ikke akkurat på en mage som er stinn av hormoner og enorme eggstokker.. Flere som har hatt det på samme måte? Jeg tror jeg skylder på den Oxynorm-tabletten, det er visst ganske vanlig har jeg skjønt..

Apropos oppblåste mager og stikkende smerter:p Jeg ble sjukt treg i magen etter egguttak! Treg er egentlig en underdrivelse - full stopp er mer treffende. :wideyed: Hjelper ikke akkurat på en mage som er stinn av hormoner og enorme eggstokker.. Flere som har hatt det på samme måte? Jeg tror jeg skylder på den Oxynorm-tabletten, det er visst ganske vanlig har jeg skjønt..

Skjedde med meg også, og sliter enda! Men nå er det nok mye lutinusen tror jeg. Hadde ikke oxynorm ved uttak, men petidin er muligens ikkje bedre.

Takk :sorry: Trodde jeg klarte meg bra, men natt til i går gikk det opp at dette er så vanskelig. Så ble egenmelding fra jobb, føler meg sååå teit. Har en sjef som ikke klarer å sette seg inn i andres situasjoner, tenker bare på seg selv og hva som er best for han. Så kjente jeg trengte dagen i går. Går heldigvis litt bedre nå. Satser på mensen kommer før tiden denne gang:wacky:

Viktig å ta en time out. Dette er en prosess med mye nedturer før oppturen kommer dessverre:Heartbigred

Progesteron blir i hvert fall jeg skikkelig forstoppet av, og det er vanlig bivirkning så det er nok en mulighet for at det er det for deg også :)

Skjedde med meg også, og sliter enda! Men nå er det nok mye lutinusen tror jeg. Hadde ikke oxynorm ved uttak, men petidin er muligens ikkje bedre.

Ja, det er vel omtrent det samme virkestoffet (opioider), så det kan godt stemme! Huff, stakkars magene våre :dead::D

Progesteron blir i hvert fall jeg skikkelig forstoppet av, og det er vanlig bivirkning så det er nok en mulighet for at det er det for deg også :)

Ja, nå sluttet jo jeg på lutinus ganske fort, men du har sikkert rett! Neste runde skal jeg bunkre opp med Biola!

Ja, tror de har lav terskel for å ringe også. Jeg fikk jo telefon pga egget så dårlig ut, viste seg de hadde vært usikre om de skulle ringe men gjorde det i tilfelle. Samme klokkeslett jeg hadde, er heldigvis fort gjort. Jeg hadde hun kvinnliglegen, veldig behagelig. Husk å ha mobiler med opp, får se egget:) Dag 3 du setter inn da om jeg ikke husker feil?
Åå mobilen skal vi huske å ha med:) det blir dag 3 ja. Hva er mest vanlig egentlig?

Åå mobilen skal vi huske å ha med:) det blir dag 3 ja. Hva er mest vanlig egentlig?

Vi holdt på å ikke ta de med opp, men kjekt med bildet av egget fra skjermen:) Jeg er litt usikker, det virker som alt er normalt. Jeg hadde 5 dagers men mange blir overrasket over det siden det var første gang og kun 1 egg men får bare stole på legene:rolleyes:

Jeg synes ikke du skal føle deg teit! Jeg bare gråt og gråt og gråt da vårt forsøk ble avbrutt, og er sykemeldt hele uka. Det er viktig å se framover, men også viktig å gi seg selv litt rom og tid :Heartred
Takk for gode ord. Jeg arbeider i barnehage og det er tøft. Vurderer selv å dra til legen i morgen, men føler meg litt egoistisk. Og vet ikke hvordan jeg eventuelt skal legge det frem for legen:sorry:

Ja mer rett med full stopp i grunn :inpain::inpain: jeg skrev jo tidligere inlegg om det samme. Så samme her. Fikk du oxynorm med.deg hjem? Her ble det bare paracet. Det tar ikke alt ihvertfall :wtf: men oxynorm hjelper jo heller ikke på fordøyelsen neio_O

Ja mer rett med full stopp i grunn :inpain::inpain: jeg skrev jo tidligere inlegg om det samme. Så samme her. Fikk du oxynorm med.deg hjem? Her ble det bare paracet. Det tar ikke alt ihvertfall :wtf: men oxynorm hjelper jo heller ikke på fordøyelsen neio_O

Å det må jeg ha oversett! Nei, fikk en oxynorm før inngrepet. Bare paracet etterpå her også, men jeg kunne godt hatt bruk for noe som var hakket sterkere samme kveld! Syntes varmeflaske hjalp godt da :)

Takk for gode ord. Jeg arbeider i barnehage og det er tøft. Vurderer selv å dra til legen i morgen, men føler meg litt egoistisk. Og vet ikke hvordan jeg eventuelt skal legge det frem for legen:sorry:

Vel, egoistisk og egoistisk, jeg vil heller kalle det egenomsorg! Man må jo ta vare på seg selv for å kunne ta vare på andre! Kunne du bare prøvd å lagt det fram så rett fram og ærlig som du kan? Jeg vil tro de fleste leger har forståelse for situasjonen!

Jeg kom til en ung vikarlege som jeg aldri har møtt før, og var også nervøs for hva han kom til å si. Heldigvis var han veldig forståelsesfull og grei å snakke med! Han foreslo til og med at jeg tok en liten planlagt sykemelding ved neste runde, hvis det kunne minimere negativt stress. Nå kjenner jeg at det blir bra å komme tilbake på jobb på mandag.

Da ble forsøket avbrutt, ingen egg befruktet. :( Nok engang. Bare å komme seg videre og se fremover.

Jeg fikk inntrykk på telefonen idag at vi bare har ett forsøk igjen i det offentlige, selv om dette var 3 runde med ICSI, uten å ha satt inn egg. Noen som vet hvordan det fungerer? Trodde at det var kun hvis du får innsett at det telte som ett forsøk.
Vi har fått oppfølgingstime i september så regner med vi får vite mer da.

Da ble forsøket avbrutt, ingen egg befruktet. :( Nok engang. Bare å komme seg videre og se fremover.

Jeg fikk inntrykk på telefonen idag at vi bare har ett forsøk igjen i det offentlige, selv om dette var 3 runde med ICSI, uten å ha satt inn egg. Noen som vet hvordan det fungerer? Trodde at det var kun hvis du får innsett at det telte som ett forsøk.

Ånei, så trist å høre! Kan jeg spørre om de vet hvor problemet ligger? Eller er det uforklarlig? Håper dere vil bruke helga på å gjøre noe ekstra hyggelig! Sender deg en stor klem! :Heartred:Heartred

Jeg har også hatt samme inntrykk som deg, mtp når et forsøk «teller», men har ikke undersøkt det noe nøye. Sikkert noen her som vet bedre!

Uff så leit! :Heartred

På helsenorge.no i forbindelse med refusjon av medisinutgifter står det "Uthenting av egg og tilbakesetting av befruktede egg i kvinnens livmor anses som ett forsøk.". Så det kan tolkes som at det må være insett for at det teller som forsøk? På Rikshospitalet sine sider står det "Hvor mange forsøk får jeg?
Avdelingen tilbyr ikke flere enn tre forsøk med uthenting av egg"

https://oslo-universitetssykehus.no...roduksjonsmedisinsk-avdeling#vanlige-spørsmål

https://helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/ufrivillig-barnloshet-og-infertilitetsbehandling

Håper samtalen i september blir avklarende og at noe kan gjøres for at dere kan lykkes! Lykke til!!

Jeg har av en eller annen grunn ikke fått med meg varsler på at det har blitt sagt noe i denne tråden, så jeg har klart å gå glipp av 2 dager, som jeg nå har lest meg opp på. Så trist med flere på ikke gravid og avbrutt. Jeg kjører en ingen nevnt - ingen glemt, og gir en *trøsteklem* til alle som trenger det:Heartred Håper dere klarer å holde motet oppe.

Ånei, så trist å høre! Kan jeg spørre om de vet hvor problemet ligger? Eller er det uforklarlig? Håper dere vil bruke helga på å gjøre noe ekstra hyggelig! Sender deg en stor klem! :Heartred:Heartred

Jeg har også hatt samme inntrykk som deg, mtp når et forsøk «teller», men har ikke undersøkt det noe nøye. Sikkert noen her som vet bedre!

Vi har ikke fått noe forklaring på hvorfor det ikke blir noe befruktning, Tror ikke det er så lett for de å svare på det. De sier at kvaliteten på egg og spermier er bra. Mannen min måtte ha TESA, dvs hente ut sædceller fra testikkel. Så de to siste forsøkene har vi brukt fryste spermier.

Håper vi får noe mer svar på ting i september.
Og takk for klemmen :Heartred sender en tilbake

Back
Topp