August

Så kjedelig at det ikke gikk❤️
Jeg skal også ha fryseforsøk så lurer litt:
Hvordan foregår fryseforsøk egentlig? Kan man ikke tine et nytt hvis det ikke går?
Min ble tint 2 timer før innsett. Hadde jeg hatt flere frosne, og tiningen gikk galt, så kunne de tint en ny. Men om man tiner en 3.-dagers på dag 3 etter eggløsning og dyrker til blastocyst, og det går galt på dag 5 etter eggløsning, så kan man ikke tine ny som er tre dager gammel. Da vil embryoet være tilpasset tre dager etter eggløsning og livmoren 5. Utakt.

Så kjedelig at det ikke gikk❤️
Jeg skal også ha fryseforsøk så lurer litt:
Hvordan foregår fryseforsøk egentlig? Kan man ikke tine et nytt hvis det ikke går?
Spennende! Er usikker på hvordan det egentlig foregår, men grunnen til at de ikke kan tine ett egg til når det andre faller fra er pga dager fra eggløsning mener jeg de sa. Så i dag er det 5 dager siden eggløsning og da skulle jeg ha satt inn ett 5-dagers. Så om de tar opp ett egg til i dag og tiner det så vil det være på dag 3, altså feil dag. Når skal du ha innsett? :)

Vet du grunnen til at de ikke ventet til blastocyst i utgangspunktet før de frøys ned?
Det vet jeg faktisk ikke. Neste gang skal jeg be om at de dyrker til blasto før de eventuelt fryser. Var veldig usikker i starten og tok egentlig bare imot alt de sa. Andre saker nå :wtf:
Så, ved neste (forhåpentligvis) innsett, så skal jeg spør om hvorfor de ikke dyrket de til blasto fra starten av:smug:

Skjønner. Det er jo virkelig nøye planlegging det der og mye som skal klaffe. Så hvis jeg som har 5 dagers blasto er klar på helg så blir forsøket avbrutt? jeg håper på innsett i oktober!

Skjønner. Det er jo virkelig nøye planlegging det der og mye som skal klaffe. Så hvis jeg som har 5 dagers blasto er klar på helg så blir forsøket avbrutt? jeg håper på innsett i oktober!
Det kan skje ja. Vet ikke hvordan de driver der du skal ha forsøket. Jeg holder til i Haugesund, og fikk beskjed om dersom eggløsning kom på onsdagen så ble forsøket avbrutt pga innsett på søndag.

Da er det bare å håpe at tiden til oktober går fort :smug:

Jeg lå an til å få eggløsning på en tirsdag som ville bety innsett søndag med blastocyst. Jeg fikk da i stedet fyremadelsprøyte lørdag, søndag og mandag før den tirsdagen jeg lå an til å få eggløsning på og ovitrelle sprøyte på tirsdagen, slik at det ble eggløsning onsdag og innsett mandag. Jeg skulle jo egentlig ha medisinløst, men litt medisin ble det likevel for å unngå søndagen. De fikser det.

Edit: Forutsetter riktignok at det er forutsigbart når eggløsningen kommer. Oppdager man det ikke før ved positiv eggløsningstest er det for sent:(

Da ruger jeg på et klasse A egg av topp kvalitet og to andre egg dyrkes til blasto frem til lørdag❤️
Er vi heldige får vi da en eller to på frys også:-)

Jeg lå an til å få eggløsning på en tirsdag som ville bety innsett søndag med blastocyst. Jeg fikk da i stedet fyremadelsprøyte lørdag, søndag og mandag før den tirsdagen jeg lå an til å få eggløsning på og ovitrelle sprøyte på tirsdagen, slik at det ble eggløsning onsdag og innsett mandag. Jeg skulle jo egentlig ha medisinløst, men litt medisin ble det likevel for å unngå søndagen. De fikser det.

Edit: Forutsetter riktignok at det er forutsigbart når eggløsningen kommer. Oppdager man det ikke før ved positiv eggløsningstest er det for sent:(
Ok. Så det litt hjelp å få hvis det ligger ann til innsett på helg. Godt å vite:)

Ok. Så det litt hjelp å få hvis det ligger ann til innsett på helg. Godt å vite:)
De fleste steder (så vidt jeg har forstått) har innsett på lørdager. Bare søndag som er stengt

Da har jeg vært på uttak og må bare si det var en positiv overraskelse når jeg fikk ut 5 egg, når det bare var forventet å ta ut 2 :happy:

Dizzy, 31 år, barn #1, ICSI #1 (1.forsøk ble avbrytt), Haugesund sykehus, Synarela (siden 21/07) - Gonal F (fra 7/8) - Ovitrelle - Lutinus - Klexane, uttak uke 34. Innsett av blastocyst 28/8. Testdato 7/9

Ikke våget å begi meg innpå her, men jaggu ble det innsett:happy:

Dizzy, 31 år, barn #1, ICSI #1 (1.forsøk ble avbrytt), Haugesund sykehus, Synarela (siden 21/07) - Gonal F (fra 7/8) - Ovitrelle - Lutinus - Klexane, uttak uke 34. Innsett av blastocyst 28/8. Testdato 7/9

Ikke våget å begi meg innpå her, men jaggu ble det innsett:happy:
Gratulerer med å være ruger! Det er verdt en feiring i seg selv å få innsett! Var du så heldig å få på frys også?

Gratulerer med å være ruger! Det er verdt en feiring i seg selv å få innsett! Var du så heldig å få på frys også?

Nei dessverre. Har hatt tidenes verste dager siden lørdag med kun et befruktet egg. Igår fikk jeg beskjed at det var dårlig pga deling, i natt hadde det delt seg til perfekt blastocyst. Så uheldig med frys men alt i alt heldig:Heartred

Etter mange undersøkelser og fine blodprøvesvar ruger jeg nå på en kjempefin blasto:Heartred

Får svar ila uka på hvordan det går med de 3 andre som dyrkes videre til i morgen. Håper på det beste nå:happy:

Da har jeg vært på uttak og må bare si det var en positiv overraskelse når jeg fikk ut 5 egg, når det bare var forventet å ta ut 2 :happy:

Fantastisk! :Heartred Jeg fikk ut 5, og det ble det faktisk 3 blastoer utav! Nå må dine små :joyful: også se å dele seg fint fremover. Når er innsett?

Etter mange undersøkelser og fine blodprøvesvar ruger jeg nå på en kjempefin blasto:Heartred

Får svar ila uka på hvordan det går med de 3 andre som dyrkes videre til i morgen. Håper på det beste nå:happy:
Så bra det ble innsett! Nyt! :Heartbigred Håper du føler deg bedre.

Nei dessverre. Har hatt tidenes verste dager siden lørdag med kun et befruktet egg. Igår fikk jeg beskjed at det var dårlig pga deling, i natt hadde det delt seg til perfekt blastocyst. Så uheldig med frys men alt i alt heldig:Heartred
Det må være et gullegg :love7

Det må ha vært skikkelig nervepirrende :nailbiting: Så bra den klarte seg!

Back
Topp