August

Fikk telefon fra sykehuset i formiddag om at ingen av de 14 eggene hadde latt seg befrukte. Det kom som et kjempesjokk og vi er helt knust nå.Vi har jo ikke funnet noe galt med noen av oss før, men her er kanskje forklaringen da.

Så nå blir det avbrutt forsøk og vi må bare prøve å samle oss litt og legge en ny plan. Lyset i enden av tunnellen er det ble foreslått å prøve icsi neste gang og de mente det ville være gode sjanser da. Kjenner at jeg ser veldig mørkt på alt nå, og gjerne bare skulle rømt avgårde til et annet kontinent.

Jeg vet jo at det er flere som trenger flere forsøk før de lykkes, men nå ser alt bare sinnsykt mørkt ut. Hvis noen vet om noen solskinnshistorier om folk som har lyktes med isci så har jeg veldig behov for å høre dem nå.
:crybaby2Mager trøst sikkert, men vet av flere som ikke har fått til med vanlig IVF, men lyktes med ICSI. Lykke til neste gang. En *klem* fra meg.

Fikk telefon fra sykehuset i formiddag om at ingen av de 14 eggene hadde latt seg befrukte. Det kom som et kjempesjokk og vi er helt knust nå.Vi har jo ikke funnet noe galt med noen av oss før, men her er kanskje forklaringen da.

Så nå blir det avbrutt forsøk og vi må bare prøve å samle oss litt og legge en ny plan. Lyset i enden av tunnellen er det ble foreslått å prøve icsi neste gang og de mente det ville være gode sjanser da. Kjenner at jeg ser veldig mørkt på alt nå, og gjerne bare skulle rømt avgårde til et annet kontinent.

Jeg vet jo at det er flere som trenger flere forsøk før de lykkes, men nå ser alt bare sinnsykt mørkt ut. Hvis noen vet om noen solskinnshistorier om folk som har lyktes med isci så har jeg veldig behov for å høre dem nå.
Åå nei...... :( Vil gi dere en stor klem! Det høres jo positivt ut at de mente det ville være gode sjanser med icsi. :Heartpink

Uff så trist, føler meg deg:Heartred forhåpentligvis vet de årsaken nå og da går det mye lettere neste gang.
Vi fikk gjennomført ICSI på våre egg, det var planlagt ivf, men de hadde klart for ICSI og gjorde det i siste liten..
Vi må antagelig vente litt denne gangen vi også, og det er forferdelig kjipt. Du får samle litt styrke så blir det nok bedre neste gang, du fikk jo ut mange egg så det er jo bra mist oppi det håpløse akkurat nå:oops:

Ånei! Jeg føler sååå med dere!
Fikk nesten samme beskjed første forsøk her, 13 egg ut, og kun 2 befruktet. Hos oss fant de heller ingen feil, så tror nok de svømmerene her er lat, og ikke orker å gjøre jobben selv.
Denne gangen fikk vi icsi, og 9 av 9 befruktet.
Vet det er liten trøst nå, men med avbrutt forsøk, så har dere i det minste ikke brukt opp første forsøk:Heartred
Sender deg en stooor trøsteklem:Heartred

Uff så trist telefon å få :( skjønner godt at dere er knust . Var dette første forsøk?

Det var første forsøk ja. Vi var liksom skikkelig optimistiske også, og legene hadde trua og alt så så bra ut, så det var et skikkelig slag i trynet rett og slett.

:Heartred

Det var første forsøk ja. Vi var liksom skikkelig optimistiske også, og legene hadde trua og alt så så bra ut, så det var et skikkelig slag i trynet rett og slett.
Huff det er ikke noe kjekt altså :( første forsøk er ofte et prøve forsøk. Heldigvis har du alle forsøkene igjen enda, og de har lært at det må ICSI til . ❤️

Da starter jeg opp en augustgruppe for oss håpefulle. Jeg skal vedlikeholde tråden for oss så godt jeg kan.

L Y K K E T I L !

:talk017

Skriv opp:
Nick, alder, om det er 1., 2., 3., etc. barn dere forsøker å få, IVF/ICSI/FER for 1., 2., 3. gang, etc. klinikk/sykehus, medisiner, tid for uttak/innsett, egg ut/frys, testdato.

Venter på oppstart::smiley-bounce012
  • Trultemor1, barn#3, ICSI#1, Haukeland, rekovelle, orgalutran, ovitrelle, lutinus, oppstart uke 35, Uttak/innsett uke 37
  • Lykke25, 26 år, 1, FER2, Medicus, Ovitrelle, planlagt innsett ca uke 34.
  • Ønskeross2, 33 år, barn #2, innsett #7, FER, Riksen, forventet innsett uke 34/35
Stimulerer: :happy090
  • ☆Starlight☆, 32år, barn #2, ICSI#2, Riksen. Synarela, Menopur, Ovitrelle, Crinone. Uttak/innsett u. 34
  • Kania, 34 år. Barn nr 1. Første ivf. St. Olavs. Forbehandling med procren 5/7. Synerela 1/8 menopur 7/8. UL 16/8. Uttak/insett uke 34
  • Piana, 30år, 1. Barn, 1. IVF på St. Olav, Bemfola og Fyremadel fra uke 32
  • Blåbæra 31 år, B1, 2IVF, Riksen, Gonal-f, fyremadel, crinone, ovitrelle. Planlagt uttak uke 34
  • Pepsimaxxx, 26 år, barn #1, IVF #1, Haugesund sykehus, Synarela (siden 31/5) - Gonal F (fra 14/8) - Ovitrelle - Lutinus, uttak uke 35.
  • Fiol, 35 år, barn nr. 1, IVF nr. 3, Medicus. Bemfola, fyremadel. Uttak ca. uke 34
  • Signy, 36 år, barn #2, innsett #6 (2 uttak), FER, St.Olav, Progynova + Cyclogest innsett uke 35.
  • Fjellgeita92, 27 år, barn #1, FER#2, Haugesund sykehus, Letrozol. Oppstart 9.8, kontroll 16.8
  • Nummer2, barn #2, ivf#1. Porsgrunn. Gått på nesespray siden 30. jul. Startet med bemfola 14. august. Ul den 21.
  • LykkeSpire1. Barn#1. IVF#1. Livio IVF-klinikken. Foreløpig Gonal-F og Fyremadel. Uttak/innsett uke 35.
  • Rouge. Barn#1. ICSI#3. Fertilitetsklinikken i Porsgrunn. Bemfola, Fyremadel og Ovitrelle. Oppstart uke 33.
Avbrutt forsøk::confused005:Heartred
  • Lucie, 38 år, barn #1, ivf#9, Riksen, menopur, Gonal-f, orgalutran
Ruger: :smiley-angelic001
  • Bringebærpudding - 26 år - Barn 1 - Fryseforsøk, innsett #6 - estradotplaster. Begynte 24/7. Innsett blastocyst 14/8
  • Tommelise, 30 år, barn #2, FER#1, fertilitetsklinikken i Porsgrunn, Letrozol og menopur. Innsett blastocyst 14/8
  • Orchidaceae, 36 år, B0, 1IVF, Fertilitetsklinikken i Porsgrunn, Estradot/Lutinus, fryseforsøk innsett nr 4 den 9.8. Testdato 25.8
  • Thunderbird, 36 år, IVF #1, barn #1, Spiren, 9/7- synarela, 3/8- bemfola og menopur. Innsett 16.8
  • Marithe, 37år, barn#4, FER#1, klinikk Hausken Oslo, fyremadel og ovitrelle, innsett 19.8. Testdato 28.8
  • Lolloen, 38år barn#2, fryseforsøk, innsett av blastocyte 29.08. Lutinus.
Gravid::love7:Heartred

Ikke gravid::crybaby2:Heartred

Mistet:
:crybaby2:Heartred
Jeg kan flyttes til gravid:-)

Hadde helt glemt ut babyforum i denne prøveperioden. Satt ovitrelle sist tirsdag (testet HCG ut ) negativ test på mandag og hadde innsett nå på tirsdag, og i går merket jeg mye mensensmerter hele 7 dager før. Brystene også begynte å bli veldig ømme.
Klarte ikke å vente, så tok clearblue. Den va jo kjempe positiv. Kan ikke tro det !

51E539E9-B9C5-45B4-8D26-B7118DF5F865.jpeg

Jeg kan flyttes til gravid:)
Hadde helt glemt ut babyforum i denne prøveperioden. Satt ovitrelle sist tirsdag (testet HCG ut ) negativ test på mandag og hadde innsett nå på tirsdag, og i går merket jeg mye mensensmerter hele 7 dager før. Brystene også begynte å bli veldig ømme.
Klarte ikke å vente, så tok clearblue. Den va jo kjempe positiv. Kan ikke tro det !

Vis vedlegget 306525
Så fantastisk! Gratulerer til dere begge:Heartred

Vis vedlegget 306525
Gratulere så mye❤️

Hvordan har dere hatt det etter uttak? Jeg kan ikke huske at jeg hadde det slik som jeg har det nå, etter forrige uttak. Gjør vondt å bøye meg og når jeg presser på høyre side. Og føler at magen fortsatt er ganske oppblåst. Vet jo at det er vanlig å føle ubehag etterpå, men hvor lenge er det liksom vanlig å ha det?

Kjære deg! :Heartred Så utrolig trist å lese! :Heartbigred

Jeg har troen på at icsi kan hjelpe. Her jeg går gjør de f.eks icsi eller en kombinasjon av icsi/ivf dersom man får under 7 egg eller noe. Dette for å ikke risikere at ingen blir befruktet. Jeg har lest om flere som har lykkes med icsi, etter mislykket ivf. Det er nok ofte en oppfatning om at icsi gjøres dersom sædkvalitet er nedsatt, men det er også andre faktorer som kan gjøre at icsi er veien å gå. Det kan f.eks være at sædcelle og eggcelle kommuniserer dårlig, eller at skallet/hinnen på eggene er for tykt. Vi har også prøvd icsi (selv om mannens prøver er bra) og vi fått veldig god befrukning. De vet ikke hva som er «feil» med oss heller.

Jeg var også kjempeoptimistisk, spent og positiv vårt 1. forsøk. Når vi ble gravide i tillegg på den fine blastoen som gjensto, tenkte jeg ikke en gang tanken om at JEG skulle abortere. Hvertfall ikke nå når det endelig hadde gått. Det føles så mørkt og håpløst når det ikke går, etter alle følelser og krefter som er lagt ned i denne karusellen, men plutselig så er man igang igjen med nytt håp og troen på at det skal gå, og det føles bra! Det skal gå! Det er supert at de har en ny plan for dere. Lykke til, det er lov å grine alt du vil. Jeg håper dere får til å gjøre fine ting for dere selv. Klem.

Back
Topp