Felles skravletråd høsten 2019

Om akkurat en uke er vi igang dere! :-D Flere som gleder seg? Det er noe med lagfølelsen og mestringsfølelsen med å levere uke etter uke. Jeg er kjempeklar :cool05
 
Om akkurat en uke er vi igang dere! :-D Flere som gleder seg? Det er noe med lagfølelsen og mestringsfølelsen med å levere uke etter uke. Jeg er kjempeklar :cool05
Jeg gleder meg :) Skal bli godt å komme i gang.
 
Om akkurat en uke er vi igang dere! :-D Flere som gleder seg? Det er noe med lagfølelsen og mestringsfølelsen med å levere uke etter uke. Jeg er kjempeklar :cool05
Første gang med i slankekrigen og er liiitt nervøs for om jeg kommer til å ryke ut med en gang :bag:
Har vært flink med både mat og trening de siste ukene, så håper det ordner seg :)
 
Jeg er sååå klar for slankekrigen.... Men jeg går så sykt treigt ned i vekt. Her har alle måltider vært i shakeform de siste 2,5ukene. Ser ut som det blir en stund til for å si det sånn:wtf:
Men jeg lever forløpig veldig fint på det. Har unnet meg fredagsmiddag(telt kalorier på den). Så skal vel klare noen uker til før jeg begynner og fase inn tyggbar mat.
Blir spennende og se hvor lenge jeg klarer meg i krigen.
 
Jeg er veldig klar! Siste isen ble spist i går, og det er tomt for alt av snop, chips og sjokolade i skapet. Planen er å unne seg EN sjokolade en dag i uken, eller hvis det er noe spesielt (mensen gjaldt ikke i følge samboeren :p).
 
Jeg gleder og gruer meg til krigen starter. Gleder meg fordi jeg har lyst på en endring, men gruer meg fordi jeg ikke liker å ikke spise søtt ^^
 
Har dere noen planer for kosthold? Er det noe du vet at du spiser for mye av?

Så akkurat svensk program på NRK nett tv om "den beste dietten", det var 4 par som testa ulike dietter i 4 uker, også fikk man se hvordan det gikk og resultater.

Her er planen å kutte karbohydrater, fikk en lavkarbokokebok i bursdagsgave, så var mye inspo der. Likevel er det jo sånn at mann og barn liker å ha potet og pasta iblant, men jeg selv tar mye mindre enn vanlig og forsøker å finne andre alternativer til de fleste middagene. Det jeg vet sikkert at gjør at jeg ikke går ned i vekt er for mye sjokolade og særlig potetgull nå i ferien, for mye brød (har kutta brød vekk helt), for mye pasta, potet og ris til middagene.
Så blir vel en slags mild forn for lavkarbo her. Jeg har lyst til å finne noe som faktisk funker over tid, for meg og for resten av familien, så ekstreme dietter er ikke for meg.

Men nå er jeg over verste søtsuget, så drømmer ikke om masse sjokolade med havsalt lenger og det er digg. Der hjalp det virkelig å kutte karbohydrater samtidig som godteriet.
 
Har dere noen planer for kosthold? Er det noe du vet at du spiser for mye av?

Så akkurat svensk program på NRK nett tv om "den beste dietten", det var 4 par som testa ulike dietter i 4 uker, også fikk man se hvordan det gikk og resultater.

Her er planen å kutte karbohydrater, fikk en lavkarbokokebok i bursdagsgave, så var mye inspo der. Likevel er det jo sånn at mann og barn liker å ha potet og pasta iblant, men jeg selv tar mye mindre enn vanlig og forsøker å finne andre alternativer til de fleste middagene. Det jeg vet sikkert at gjør at jeg ikke går ned i vekt er for mye sjokolade og særlig potetgull nå i ferien, for mye brød (har kutta brød vekk helt), for mye pasta, potet og ris til middagene.
Så blir vel en slags mild forn for lavkarbo her. Jeg har lyst til å finne noe som faktisk funker over tid, for meg og for resten av familien, så ekstreme dietter er ikke for meg.

Men nå er jeg over verste søtsuget, så drømmer ikke om masse sjokolade med havsalt lenger og det er digg. Der hjalp det virkelig å kutte karbohydrater samtidig som godteriet.

Tenker lavkarbo jeg og. Har jo prøvd det før og kroppen ahr aldri fungert så godt som da. Men mild denne gangen. Så spørs det om jeg klarer det. Vil ikke starte så hardt, og sikkert godis den første helgen. Vi får se. Det viktigste er å holde meg unna godis i ukedagene :)
 
Har dere noen planer for kosthold? Er det noe du vet at du spiser for mye av?

Så akkurat svensk program på NRK nett tv om "den beste dietten", det var 4 par som testa ulike dietter i 4 uker, også fikk man se hvordan det gikk og resultater.

Her er planen å kutte karbohydrater, fikk en lavkarbokokebok i bursdagsgave, så var mye inspo der. Likevel er det jo sånn at mann og barn liker å ha potet og pasta iblant, men jeg selv tar mye mindre enn vanlig og forsøker å finne andre alternativer til de fleste middagene. Det jeg vet sikkert at gjør at jeg ikke går ned i vekt er for mye sjokolade og særlig potetgull nå i ferien, for mye brød (har kutta brød vekk helt), for mye pasta, potet og ris til middagene.
Så blir vel en slags mild forn for lavkarbo her. Jeg har lyst til å finne noe som faktisk funker over tid, for meg og for resten av familien, så ekstreme dietter er ikke for meg.

Men nå er jeg over verste søtsuget, så drømmer ikke om masse sjokolade med havsalt lenger og det er digg. Der hjalp det virkelig å kutte karbohydrater samtidig som godteriet.

Jeg kommer til å telle kalorier rett og slett.
Kommer selvsagt til å velge de tingene som gjør at jeg kan spise mest mulig. Men om jeg vil ha en halv sjokolade til frokost, så får jeg rett og slett leve med å kutte lunch eller deler av middagen. Sånn er livet :)
 
Jeg kommer til å telle kalorier rett og slett.
Kommer selvsagt til å velge de tingene som gjør at jeg kan spise mest mulig. Men om jeg vil ha en halv sjokolade til frokost, så får jeg rett og slett leve med å kutte lunch eller deler av middagen. Sånn er livet :)
Jeg går for det samme, og vet det har fungert tidligere. Kutter ingen matvarer, men kutter på mengde og kalorier :)
 
Veldig klar nå! Begynner kjempebra med bursdagsbesøk på lørdag:hilarious: Neida, skal nok holde meg i skinnet. Når det gjelder kosthold, så er det å spise riktig det viktigste for meg. Har prøvd mye forskjellige dietter og falt av lasset hver gang. Følger mye av Berit Nordstrand sin filosofi, og synes hun har mye fornuftig å komme med:happy: Treningen må jeg også igang med, for der har det stått dårlig til i det siste:wtf:
 
Godt vi er igang...

Jeg smalt til med ei dårlig helg i så måte, så vi får se hva uka bringer
 
Hvordan går det med motivasjonen?

Nå har vi forhåpentligvis mistet de fleste som vi skal miste av "glemte det" typen, det var veldig mange denne gangen. Eller rettere sagt drt er alltid mange men vi er ikke totalt sett så mange denne gangen så da blir et en stor andel og merkes på lagene. I alle fall noen lag.

Håper at de som er igjen nå er klar for en aktiv høst med gode valg, og motiverende lag-skravler. Og felles for den del.

Lykke til. Høsten er igang
 
Hvordan går det med motivasjonen?

Nå har vi forhåpentligvis mistet de fleste som vi skal miste av "glemte det" typen, det var veldig mange denne gangen. Eller rettere sagt drt er alltid mange men vi er ikke totalt sett så mange denne gangen så da blir et en stor andel og merkes på lagene. I alle fall noen lag.

Håper at de som er igjen nå er klar for en aktiv høst med gode valg, og motiverende lag-skravler. Og felles for den del.

Lykke til. Høsten er igang
Har planer om å vinne!
 
Hvordan går det med motivasjonen?

Nå har vi forhåpentligvis mistet de fleste som vi skal miste av "glemte det" typen, det var veldig mange denne gangen. Eller rettere sagt drt er alltid mange men vi er ikke totalt sett så mange denne gangen så da blir et en stor andel og merkes på lagene. I alle fall noen lag.

Håper at de som er igjen nå er klar for en aktiv høst med gode valg, og motiverende lag-skravler. Og felles for den del.

Lykke til. Høsten er igang

Motivasjonen er på topp! Har lagt inn automatisk påminnelse for veiing på kalenderen så jeg er sikker på at det ikke blir glemt.
 
Hvordan går det med motivasjonen?

Nå har vi forhåpentligvis mistet de fleste som vi skal miste av "glemte det" typen, det var veldig mange denne gangen. Eller rettere sagt drt er alltid mange men vi er ikke totalt sett så mange denne gangen så da blir et en stor andel og merkes på lagene. I alle fall noen lag.

Håper at de som er igjen nå er klar for en aktiv høst med gode valg, og motiverende lag-skravler. Og felles for den del.

Lykke til. Høsten er igang
Er supermotivert! Slankekrigen gir det ekstra lille pushet jeg behøver akkurat nå.
 
Hvordan går det med motivasjonen?

Nå har vi forhåpentligvis mistet de fleste som vi skal miste av "glemte det" typen, det var veldig mange denne gangen. Eller rettere sagt drt er alltid mange men vi er ikke totalt sett så mange denne gangen så da blir et en stor andel og merkes på lagene. I alle fall noen lag.

Håper at de som er igjen nå er klar for en aktiv høst med gode valg, og motiverende lag-skravler. Og felles for den del.

Lykke til. Høsten er igang
Motivasjon for utfordringene kom egentlig ikke før helt på tampen av denne uka, det var litt kjipt, men nå er jeg supermotivert :D
Har allerede planlagt hvordan jeg skal klare å få maks på ukas utfordring til tross for roadtrip tur-retur Stockholm onsdag og torsdag :p
Treningsgleden er på topp, kommet meg avgårde på trening tre kvelder på rad nå, pleide å hate kveldstrening :hilarious:

OG jeg har funnet motivasjons"premie" til meg selv. Ned til 85kg, så skal jeg kjøpe meg øreplugger til trening :D
 
Motivasjon for utfordringene kom egentlig ikke før helt på tampen av denne uka, det var litt kjipt, men nå er jeg supermotivert :D
Har allerede planlagt hvordan jeg skal klare å få maks på ukas utfordring til tross for roadtrip tur-retur Stockholm onsdag og torsdag :p
Treningsgleden er på topp, kommet meg avgårde på trening tre kvelder på rad nå, pleide å hate kveldstrening :hilarious:

OG jeg har funnet motivasjons"premie" til meg selv. Ned til 85kg, så skal jeg kjøpe meg øreplugger til trening :D

Så bra.

Jeg trener ikke ute, det bare skjer ikke. Jeg er mørkredd, helt idiotisk og uforklarlig håpløst. Men høy puls får jeg i alle fall ;)
 
Back
Topp