Slankekrigen regler for krigleder og lagledere

MiniMe80

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Vi som prøver :)
Til tidligere krigledere, kom gjerne med andre ting jeg har glemt her, så skal jeg skrive det inn på lista :)



Disse trådene bruker å bli kopiert ved hver ny slankekrigrunde. Endre bare på dato og overskrift ved hver ny runde. Trådene kan også låses øverst så det er enklere å finne underveis i krigen hvis det er noe man lurer på:

https://forum.babyverden.no/threads/regler-for-slankekrigen-vinter-vår-2019.1958411/
https://forum.babyverden.no/threads/regler-for-utfordringer-vinter-vår-2019.1957815/




Regler for krigen som er greit å vite:



  • Har man immunitet, er på taperlaget og har gått ned minst en uke, så er det nestemann på lista som skal ut av krigen.



  • Lagene må ha valgt en lagleder eller noen som kan levere tallene den første uka i krigen ellers er laget ute av krigen.


  • Lagledere, minn gjerne de som er på laget om å registrere vekt.


  • Summen fra utfordringa skal deles på alle på laget selv om ikke alle deltar.


  • Laget som vinner utfordringen har frist til lørdag kl 20:00 å legge ut ny utfordring, ellers går oppgaven til laget som kom på andreplass.



  • Er det noen som ikke levere vekt en uke (og er da ute av krigen), skal den personen likevel være med i utregningen på kg og prosent den uka, men da stå med 0 i nedgang.

  • Vekta som registreres må være fredagsvekta. Har man ikke mulighet til å veie seg på fredag fordi man er bortreist eller noe så skriver man null i vektnedgang.


  • Når man regner ut kg og prosent for nedgang på laget fra forrige uke, så skal man ikke ta med den som gikk ut uka før. Man regner bare med de som er med videre fra uka før.

F.eks felles vekt er 867kg men dere tapte den uka og mister en deltager som veide 88kg. Så er da vekta neste ukes vekt skal trekkes i fra 779kg.



  • Feil utregning på utfordringen. Har de telt for lite og ikke endrer det etter en påminnelse og før tidsfristen, så går de glipp av de poengene.

  • Utfordringen må være ferdig utfylt innen avtalt tid på fredag og TOTALSUM må være regnet ut. Og skriv FERDIG! Om dette ikke er gjort får du automatisk 0 poeng!

  • Leverer man for sent en uke og likevel får bli med videre fordi de har en god begrunnelse så skal ukas resultat for den deltageren være null, så det ikke påvirker resultatet for de som har levert inn til rett tid.

  • For å være blant de som har mulighet for å bli tatt inn fra Wildcard så må man ha registrert vekta si hver uke på Wildcard veietråden.

  • Når det er 6 eller 7 deltagere igjen kommer det inn en fra Wildcard, den som har gått ned mest totalt så langt.

  • Hvis man ønsker å melde seg ut av krigen må det gjøres til enten lagleder eller krigleder. Melder man seg av før fristen fredag kl 19 er personen ikke med i utregningen, skjer det etter så er den med i utregningen.

  • Når det er 4 deltagere igjen er det finale. Den varer i to uker og vekta skal sendes på PM etter de to ukene til krigleder som lager resultatstråd.
 
Last edited:
Til tidligere krigledere, kom gjerne med andre ting jeg har glemt her, så skal jeg skrive det inn på lista :)


Regler for krigen som er greit å vite:



Har man immunitet, er på taperlaget og har gått ned minst en uke, så er det nestemann på lista som skal ut av krigen.



Lagene må ha valgt en lagleder eller noen som kan levere tallene den første uka i krigen ellers er laget ute av krigen.



Summen fra utfordringa skal deles på alle på laget selv om ikke alle deltar.



Er det noen som ikke levere vekt en uke (og er da ute av krigen), skal den personen likevel være med i utregningen på kg og prosent den uka, men da stå med 0 i nedgang.



Når man regner ut kg og prosent for nedgang på laget fra forrige uke, så skal man ikke ta med den som gikk ut uka før. Man regner bare med de som er med videre fra uka før.

F.eks felles vekt er 867kg men dere tapte den uka og mister en deltager som veide 88kg. Så er da vekta neste ukes vekt skal trekkes i fra 779kg.



Feil utregning på utfordringen. Har de telt for lite og ikke endrer det etter en påminnelse og før tidsfristen, så går de glipp av de poengene.



Leverer man for sent en uke og likevel får bli med videre fordi de har en god begrunnelse så skal ukas resultat for den deltageren være null, så det ikke påvirker resultatet for de som har levert inn til rett tid.


Når det er 6 deltagere igjen kommer det inn en fra Wildcard, den som har gått ned mest totalt så langt.


Når det er 4 deltagere igjen er det finale. Den varer i to uker og vekta skal sendes på PM til krigleder som lager resultatstråd.


Når kommer neste runde? :D
 
Laget som vinner utfordringen har frist til lørdag kl 20:00 å legge ut ny utfordring, ellers går oppgaven til laget som kom på andreplass.
Jeg har sett litt innlegg om dette med slankekrigen, men lurer litt hva slags utfordringer er det?
Går det kun på vekt, er aktivitetsmål, ernæringsmål?

Er nysgjerrig på det, men er redd for å dra ned laget :bag:
 
Jeg har sett litt innlegg om dette med slankekrigen, men lurer litt hva slags utfordringer er det?
Går det kun på vekt, er aktivitetsmål, ernæringsmål?

Er nysgjerrig på det, men er redd for å dra ned laget :bag:
Utfordringen er bare noe ekstra og har ingenting med hvem som går ut av krigen hver uke. Det kan være aktivitetsoppgaver, mat etc. Hjelper mange til å være mer aktiv (hvertfall for meg :D ) Her er en link til en slags utfordring https://forum.babyverden.no/threads/utfordring-uke-9.1965267/ Det er frivillig å være med på utfordringen. Vinnerlaget får -0,5kg i bonus, men det er veldig sjeldent det har noe innvirkning på hvilket lag som mister en deltager den uka.
Hvem som går ut er basert rett og slett på vekt. Det laget som har gått ned minst en uke mister deltageren som har gått ned minst i løpet av uken. Den deltageren går til Wildcard tråden og får en mulighet til å komme inn i krigen igjen ved en senere anledning.
 
Husker jeg rett at man hadde to runder med å ta inn fra wildcard en gang? For å skape mer interesse for å henge med i wildcard? Det er jo typisk sånn at når man skal ta inn fra wildcard helt på slutten er det ofte den som røyk ut den uka for ingen andre har levert vekt i wildcard...

Bare droodler litt med tankene om høsten, en stund siden jeg har vært med og styrt dette her
 
Husker jeg rett at man hadde to runder med å ta inn fra wildcard en gang? For å skape mer interesse for å henge med i wildcard? Det er jo typisk sånn at når man skal ta inn fra wildcard helt på slutten er det ofte den som røyk ut den uka for ingen andre har levert vekt i wildcard...

Bare droodler litt med tankene om høsten, en stund siden jeg har vært med og styrt dette her
Det er sant at vi tok inn en gang ekstra fra wildcard. Vi var over 40-50 med så det gikk jo lang tid før en heldig fikk kom inn igjen. Ingenting tilsier at man ikke kan gjøre det selv om man er færre med i krigen. Hjelper nok på at Wildcard deltagerne registrere hver uke.
 
Det er jo ikke helt så mange denne gangen, jeg huske ikke helt hvor mange som er med lenger, men jeg tenker det kanskje kunne være en ide å ta inn en når det er sånn 15-ish eller 20-ish igjen i tllegg til når det er 8-ish, bare for å se om man kan få noen til å gidde å registrere vekt?
 
Vi er 27 nå
. 28 dersom jeg skal være med men det synes jeg er nesten umulig å avgjøre selv
 
Det er jo ikke helt så mange denne gangen, jeg huske ikke helt hvor mange som er med lenger, men jeg tenker det kanskje kunne være en ide å ta inn en når det er sånn 15-ish eller 20-ish igjen i tllegg til når det er 8-ish, bare for å se om man kan få noen til å gidde å registrere vekt?
Vi er 27 nå
. 28 dersom jeg skal være med men det synes jeg er nesten umulig å avgjøre selv
Tror vi tok inn når det var rundt 20, men rundt 15-20 en plass så er jo det en grei tid å ta inn en :)
Du blir med videre :)
 
Tror vi tok inn når det var rundt 20, men rundt 15-20 en plass så er jo det en grei tid å ta inn en :)
Du blir med videre :)

Rundt 20 et sted og rundt 8 et sted, litt sånn avhengig av om noen ikke leverer og sånn, kan være en plan.

"alle" sier jeg skal være med, bortsett fra to som stemte nei, og jeg som synes kanskje de har rett, jeg har jo lyst, men er det rett? Altså, ja, halve laget røyk ut, og hadde de levert hadde en annen (som faktisk gikk opp, jeg sto stille) gått ut, og hadde de levert og gått ned hadde ikke vårt lag havna der, hadde de fullført utfordringen hadde ikke vårt havnet nederst (denne runden HADDE nemlig utfordringen betydning) og ja, halve laget vårt forsvant i en jafs, så sannelig gikk det ut mange nok denne runden. Argumentene er gode på mange måter.

Jeg ryker sikkert om en uke eller to uansett da, har visst ikke fått helt dreisen på det denne runden. Men med rundt 20-25 uker igjen om ikke så mange dropper å levere vekt, så er det faktisk lenge igjen da. Lenge over jul. Så en viss sjangs til å få taket på det bør jo alle ha.
 
Rundt 20 et sted og rundt 8 et sted, litt sånn avhengig av om noen ikke leverer og sånn, kan være en plan.

"alle" sier jeg skal være med, bortsett fra to som stemte nei, og jeg som synes kanskje de har rett, jeg har jo lyst, men er det rett? Altså, ja, halve laget røyk ut, og hadde de levert hadde en annen (som faktisk gikk opp, jeg sto stille) gått ut, og hadde de levert og gått ned hadde ikke vårt lag havna der, hadde de fullført utfordringen hadde ikke vårt havnet nederst (denne runden HADDE nemlig utfordringen betydning) og ja, halve laget vårt forsvant i en jafs, så sannelig gikk det ut mange nok denne runden. Argumentene er gode på mange måter.

Jeg ryker sikkert om en uke eller to uansett da, har visst ikke fått helt dreisen på det denne runden. Men med rundt 20-25 uker igjen om ikke så mange dropper å levere vekt, så er det faktisk lenge igjen da. Lenge over jul. Så en viss sjangs til å få taket på det bør jo alle ha.
Når "alle" sier at du skal være med så skal du være med ;) Hadde vært annerledes hvis det hadde vært langt ut i krigen men vi er helt i begynnelsen.
 
Oj, dette var omfattende greier. Jeg klarte ikke helt å forstå reglene jeg da. Men trenger ikke å skjønne dem heller. Poenget her er jo at dere har det gøy sammen :D Dere er utrolig flinke som drar igang dette, motiverer hverandre osv osv!
 
Oj, dette var omfattende greier. Jeg klarte ikke helt å forstå reglene jeg da. Men trenger ikke å skjønne dem heller. Poenget her er jo at dere har det gøy sammen :D Dere er utrolig flinke som drar igang dette, motiverer hverandre osv osv!
Heldigvis er dette tips til krigleder, som er en som har vært ed noen runder før :)
 
Back
Topp