Inspirasjonstråd

Høres ut som dere har klart dere ganske bra idag da! :) Her har vi fortsatt omgangssyke i hus; det tar sin tid for alle å komme gjennom den :/ Satser på ny start til uka! :)
Jeg glemte lunsj i dag:p
Kunne absolutt gått bedre, men i morgen er en ny dag, det har vært helg. Jeg har kosa meg og det med mindre digg enn vanlig :)

Håper dere snart er ferdig med denne omgangssyken altså!
 
Jeg glemte lunsj i dag:p
Kunne absolutt gått bedre, men i morgen er en ny dag, det har vært helg. Jeg har kosa meg og det med mindre digg enn vanlig :)

Håper dere snart er ferdig med denne omgangssyken altså!

Ja, det var jo ikke så bra da! :p har også en tendens til å glemme å spise ordentlig mat..

Takk, det håper jeg også! :)
 
Huff. Jeg får helt angst av omgangssyke!
Jeg har alltid vært den som sitter med unga på fanget til foreldrene henter :hilarious::hilarious:
Og som tørker spy :p

Mamma og søstrene mine kaster opp av oppkast, så jeg har rydda opp etter alle 4 siden jeg var sånn 10-11 :p

Var litt plagsomt mens jeg var gravid, men har sitti halvannen time med 1.5åring på fanget som spydde og spydde (i bøtta, derav satt på fanget) mens vi så på Peppa Gris :hilarious:
 
Jeg har alltid vært den som sitter med unga på fanget til foreldrene henter :hilarious::hilarious:
Og som tørker spy :p

Mamma og søstrene mine kaster opp av oppkast, så jeg har rydda opp etter alle 4 siden jeg var sånn 10-11 :p

Var litt plagsomt mens jeg var gravid, men har sitti halvannen time med 1.5åring på fanget som spydde og spydde (i bøtta, derav satt på fanget) mens vi så på Peppa Gris :hilarious:

Huff, høres ut som mitt verste mareritt ^^
Jeg isolerer meg så fort jeg får høre at det går omgangssyke ^^
Men jeg er glad for at du klarer å ta tak der andre er pyser :)
 
Jeg har alltid vært den som sitter med unga på fanget til foreldrene henter :hilarious::hilarious:
Og som tørker spy :p

Mamma og søstrene mine kaster opp av oppkast, så jeg har rydda opp etter alle 4 siden jeg var sånn 10-11 :p

Var litt plagsomt mens jeg var gravid, men har sitti halvannen time med 1.5åring på fanget som spydde og spydde (i bøtta, derav satt på fanget) mens vi så på Peppa Gris :hilarious:

Det er godt det finnes folk som deg :D Jeg er blant de som begynner å brekke seg i slike tilfeller :/
 
I dag drakk jeg en hel liter litago. Eldste kjøpte den til meg så jeg følte jeg måtte. Er visst over 600 kalorier det!!!! Heldigvis har jeg en aktiv dag i dag. 17 000 skritt så langt i dag, og nå skal jeg ut på tur. Satser på å klare 4000 kalorier forbrent og. Dagsmålet er 3100 :)
 
I dag drakk jeg en hel liter litago. Eldste kjøpte den til meg så jeg følte jeg måtte. Er visst over 600 kalorier det!!!! Heldigvis har jeg en aktiv dag i dag. 17 000 skritt så langt i dag, og nå skal jeg ut på tur. Satser på å klare 4000 kalorier forbrent og. Dagsmålet er 3100 :)
Man må fylle på litt også vettu :)
 
Jeg gikk rett fra jobb til tur på butikken med mannen, har gått rett over 15 000 skritt. Vurderte en tur til, men er så støl i hele kroppen etter 5.5timer med airsoft i går at jeg heller leser litt til, legger meg tidlig og prøver å få til en tur før jobb i morgen.

Matmessig har det ikke vært så bra. Skulle spist noe etter jobb og før middag, så ble søtsugen og spiste litt smågodt i stedet. Skal pakke det vekk nå, så får det ligge til helga :p
 
Man må fylle på litt også vettu :)

Ja, men det er så mye annet man kan fylle på med som har mindre kalorier samtidig som det smaker bedre og gjør bedre ^^
Men nå vet jeg det, og drukket er drukket :)
 
Jeg gikk rett fra jobb til tur på butikken med mannen, har gått rett over 15 000 skritt. Vurderte en tur til, men er så støl i hele kroppen etter 5.5timer med airsoft i går at jeg heller leser litt til, legger meg tidlig og prøver å få til en tur før jobb i morgen.

Matmessig har det ikke vært så bra. Skulle spist noe etter jobb og før middag, så ble søtsugen og spiste litt smågodt i stedet. Skal pakke det vekk nå, så får det ligge til helga :p

Hva er airsoft?
 
Så fornøyd med meg selv!
Det var hardt å stå opp tidligere enn jeg måtte, men jeg fikk det til OG jeg kom meg ut på tur!
Med turen i går er jeg snart halvveis på ønsket aktivitetsminutter i løpet av uka :D

Nye mål:
Kutte ned på kaffe/koffein
- vil at det skal være mat og bevegelse som gir meg energi. Har vært koffeinavhengig siden jeg var 13, så det er på tide å ta tak i!
-nå aktivitetsminutter HVER uke, uavhengig av vær!
Spise godt hver dag, hele dagen :)
 

Vedlegg

  • 1559629241379.jpg
    1559629241379.jpg
    31,5 KB · Visninger: 1
Jeg føler at jeg er en tanke mindre desperat etter godis. I dag blir det helt klart noe, kanskje til og med mye. Lite søvn, jeg er et vrak. Men ellers går det greit. Jeg har gått inn i butikken flere ganger i det siste uten å kjøpe noe usunt :eek:
Og jeg har faktisk hatt litt energi :eek:
Kanskje ting har snudd?
 
Jeg har ikke spist noe i dag. Skikkelig drittdag, men sola skinner og yngste synger for dukka si så det blir bedre. Når hun skal duppe så skal jeg endelig få spise! Jeg har kjøpt meg et par rundstykker på bakeriet, så det gleder jeg meg til!
 
Jeg må ta noen grep for å klare å komme igang! Derfor har jeg lest litt om tips for å klare å gå ned i vekt.
Det står en del om at for å klare å gå ned i vekt, så bør jeg jobbe med selvbildet mitt. Jeg har aldri sett ned på eller tenkt annerledes om overvektige da jeg selv var tynn, men har vel begynt å gjøre det da jeg la mye på meg, og ikke lenger klarte å gå lett ned i vekt. Det at jeg ikke har klart å la være å spise usunt, har jeg nok tolket som en svakhet fra min side, så der har jeg en jobb å gjøre med å endre tankegangen om meg selv.

Jeg har tenkt litt gjennom hvorfor jeg ønsker å gå ned i vekt. Hovedgrunnene til at jeg vil gå ned i vekt, er at jeg ønsker å ha ei sunn og god helse, ikke øke risikoen for å få livsstilssykdommer, jeg ønsker å kunne være mer aktiv og deltakende i barnas liv, ha et mer stabilt blodsukker og humør, og ha mer energi!

Jeg vet det er viktig å tenke gjennom hvorfor man har lyst på noe søtt; er det følelser, sult, kjedsomhet osv? Det jeg lurer på er hva man sier til seg selv, helt konkret, hvis det for eksempel er følelser som utløser søtsuget? Og jeg tenker ofte at jeg trenger det lille energihoppet jeg får etter å ha spist noe; hva kan jeg si til meg selv da? Jeg vet at man generelt får mindre energi ved å spise mye sukker, men det lille sukkerkicket rett etterpå har liksom gjort det verdt det, og jeg blir en gladere og morsommere person akkurat da, for de som er rundt meg... Når søtsuget ikke er der, så kan jeg jo se at jeg «lurer meg selv»ed å tenke sånn, men har ikke helt på plass strategiene for å unngå det. Har dere noen tips i slike situasjoner?
 
Back
Topp