Hvilket sykehus skal du føde på?

Stavanger (SUS). Min første gang, så jeg har ingenting å sammenligne med. :) Jeg vet de har noe som heter Fødeloftet, men har ikke satt meg noe særlig inn i det ennå.
Jeg har født begge på fødeloftet. Ikke fornøyd med første jordmor men hun var en Svensk vikar. Andre gang fikk jeg hun Grete fra mamma stork. D var en helt fantastisk fødsel. Greie rom jeg har vært på. Når jeg har sagt at jeg ville i badekar så har jeg fått et rom d går i. Er i 7 etasje så fu har fin utsikt å se på.
 
Vi har tidligere bodd i Bergen, så kjenner ikke sykehusene på Østlandet. Kan dere hjelpe med positive og negative sider med Ahus, Riksen, Ullevaal og Kalsnes? Omtrent like lang vei til alle..

Har et ønske om å prøve lystgass, de to forrige gangene endte jeg opp med epidural fordi det tok slik tid. De hadde ikke lystgass på Haukeland. Men Ullevaal og Rikshospitalet har vel også sluttet med lystgass, eller?

Vanskelig å bestemme seg for et ønske når jeg ikke kjenner til sykehusene. :joyful:
Kan ikke svare direkte på spørsmålet mitt, men da må du bo like ved meg for jeg bor også ca midt mellom alle de sykehusene :p
 
Kan ikke svare direkte på spørsmålet mitt, men da må du bo like ved meg for jeg bor også ca midt mellom alle de sykehusene :p
Hehe, vi har mellom 37 og 41 min i bil til alle sammen, hva med dere? Syd-østsiden av Oslo antar jeg? :)
 
Vi har tidligere bodd i Bergen, så kjenner ikke sykehusene på Østlandet. Kan dere hjelpe med positive og negative sider med Ahus, Riksen, Ullevaal og Kalsnes? Omtrent like lang vei til alle..

Har et ønske om å prøve lystgass, de to forrige gangene endte jeg opp med epidural fordi det tok slik tid. De hadde ikke lystgass på Haukeland. Men Ullevaal og Rikshospitalet har vel også sluttet med lystgass, eller?

Vanskelig å bestemme seg for et ønske når jeg ikke kjenner til sykehusene. :joyful:
Jrg har født på Ullevål og var fornøyd der, men de har ikke lystgass. Denne gangen blir det Kalnes fordi det er nærmest, og de har lystgass. Så jeg gleder meg til å prøve det :p hørt mye bra om dette sykehuset
 
Vi har tidligere bodd i Bergen, så kjenner ikke sykehusene på Østlandet. Kan dere hjelpe med positive og negative sider med Ahus, Riksen, Ullevaal og Kalsnes? Omtrent like lang vei til alle..

Har et ønske om å prøve lystgass, de to forrige gangene endte jeg opp med epidural fordi det tok slik tid. De hadde ikke lystgass på Haukeland. Men Ullevaal og Rikshospitalet har vel også sluttet med lystgass, eller?

Vanskelig å bestemme seg for et ønske når jeg ikke kjenner til sykehusene. :joyful:
Det er bare Ahus som har lystgass tror jeg. Tror ikke riksen har barselshotell. Ullevål har ABC-klinikk, tror ikke de har det på Ahus.
 
Vi har tidligere bodd i Bergen, så kjenner ikke sykehusene på Østlandet. Kan dere hjelpe med positive og negative sider med Ahus, Riksen, Ullevaal og Kalsnes? Omtrent like lang vei til alle..

Har et ønske om å prøve lystgass, de to forrige gangene endte jeg opp med epidural fordi det tok slik tid. De hadde ikke lystgass på Haukeland. Men Ullevaal og Rikshospitalet har vel også sluttet med lystgass, eller?

Vanskelig å bestemme seg for et ønske når jeg ikke kjenner til sykehusene. :joyful:

Enig i at det ikke er så lett å velge. Denne bloggen har en sammenligning av de tre i Oslo iallefall, og anbefaler bloggen generelt også. https://patjukka.com/

Lykke til med valget!
 
Stavanger (SUS). Min første gang, så jeg har ingenting å sammenligne med. :) Jeg vet de har noe som heter Fødeloftet, men har ikke satt meg noe særlig inn i det ennå.
Du får vite på OUL om du skal føde på Fødeloftet eller føden. Var i alle fall sånn da vi fikk han som nå blir storebror. Jeg fikk føden pga for høy bmi. Mini her hadde det veldig travelt med å komme, så tror aldri jeg hadde rukket opp på fødeloftet :oops:
Hadde en fin opplevelse på fødeavdelingen. Fikk testa lystgass. Men da bare brakk jeg meg. Noe annet hadde vi ikke tid til. :rolleyes:
Tror du får en fin opplevelse uansett om det blir på loftet eller nede :)
 
jeg kommer meg ikke til sykehuset på andre måter en bil-ambulansebåt-ambulanse. Litt kjedelig om det blir styrtfødsel, for denne reiseveien tar litt tid. men, håper å få født på ett av helgelandsykehusene, i verstefall abulansebåt med lege til stede :cat:
 
Skal føde i Sverige, her jeg bor. Men vurderer å spørre om jeg kan føde i Norge denne gangen. Vil føde i vann og skal uansett feire jul i Norge :D
 
Back
Topp