Gutt på 4 år som bare vil gå i kjoler

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Dersom dere hadde hatt en gutt på 4 år som bare vil gå i kjoler, ville dere latt han?

Vår 4-åring vil helst det, han får bukser på seg i barnehagen siden det er mest praktisk, men her hjemme får han gå i kjole når han ønsker det. Vi har en del etter storesøster
 
Jeg ville latt han ja. Vi har snakket mye om det hjemme, uten å ha vært i situasjonen. Har snakket mye om det fordi min mann ikke har syns det har vært en like stor selvfølge som meg. Etter at vi har snakket masse om det er vi nå på samme side :)
 
Det hadde jeg glatt gjort ja. Kjoler er ikke farlige liksom.
 
Det hadde vert greit for meg. Yngste kledde seg ut som fe i bhg og fikk neglelakk når søstera fikk. Det var ikkje like greit for far gitt.
 
Ville gjort som dere :)
Har til gode å sende frøkna i bhg med kjole, det er jo som du sier at bukser er mer praktisk :D
 
Ja, uten tvil! Jeg har 2 gutter, begge elsker neglelakk, og får da det. Pr. i dag har begge neglelakk både på hender og føtter. :) Minstemann går med sløyfe i håret innimellom også. Favorittfargen hans er rosa, og han har rosa Batman rom.

De liker det de liker. :)
 
Ville nok gjort som dere, det er ikke alltid det er praktisk med kjole, men fint at dere lar ham kle seg som han vil :)
 
Nå har vi ikke så mye jenteklær hus, da vi bare har en gutt, men når han er på besøk hos søskenbarna sine (bare jenter) hopper han rett i kjoler og glitrende «høyhælte» sko, det er det fineste han vet! Skal han velge farge på et eller annet blir det alltid rosa, og han får ofte valget mellom «jenteting» eller «gutteting» og velger alltid det som er rosa eller glitrer, så kommer til å la han få utforske ting selv. Han er jo bare et barn og vet heldigvis ikke om disse skillene enda :)
 
Min sønn går ofte i kjoler :) Han har storesøstre, så han synes det ser så fint ut! Han er nesten ivrigst på å pynte seg i kjole, og elsker glitter på kjolene. Han har også brukt kjole i barnehagen ved noen få anledninger. Til jul hadde jeg kjøpt slips og ny skjorte som jeg gledet meg til å se han i, men det ble kjole istedenfor :p
 
Min sønn går ofte i kjoler :) Han har storesøstre, så han synes det ser så fint ut! Han er nesten ivrigst på å pynte seg i kjole, og elsker glitter på kjolene. Han har også brukt kjole i barnehagen ved noen få anledninger. Til jul hadde jeg kjøpt slips og ny skjorte som jeg gledet meg til å se han i, men det ble kjole istedenfor :p
Hahaha :hilarious:
Hvor gammel er gutten din? :happy:
 
Min sønn går ofte i kjoler :) Han har storesøstre, så han synes det ser så fint ut! Han er nesten ivrigst på å pynte seg i kjole, og elsker glitter på kjolene. Han har også brukt kjole i barnehagen ved noen få anledninger. Til jul hadde jeg kjøpt slips og ny skjorte som jeg gledet meg til å se han i, men det ble kjole istedenfor :p
Hehe...
Min lille gutt tasset rundt et par hele dager på Tusenfryd i fjor iført kjole og rosa caps..
Det er veldig behagelig med kjole når det er varmt, og capsen, vi hadde vært et annet sted et par uker før hvor barne fikk velge suvenir, de eldste valgte bamser, han ville ha den rosa capsen...
 
Hahaha :hilarious:
Hvor gammel er gutten din? :happy:

Han er snart 3 år :) Ellers er han veldig «guttete», og vennene hans er veldig opptatt av spiderman osv, så regner med at kjoleperioden snart er over, og at jeg snart kan få pynte han med slips/sløyfe og penskjorte :D
 
Hehe...
Min lille gutt tasset rundt et par hele dager på Tusenfryd i fjor iført kjole og rosa caps..
Det er veldig behagelig med kjole når det er varmt, og capsen, vi hadde vært et annet sted et par uker før hvor barne fikk velge suvenir, de eldste valgte bamser, han ville ha den rosa capsen...

Synes det er synd at noen gutter blir nektet å gå i rosa eller i kjoler, og jeg skjønner godt at mange gutter synes det er fint! Det virker som det er mer akseptert at jenter går i typiske gutteklær. Samtidig virker det som at det gradvis blir mer akseptert å ikke følge de reglene eller normene som vi/vår kultur har lagd, og det synes jeg er veldig bra :) Det er bare noen år siden jeg hørte om en far som var redd for at sønnen på 2 år var homofil, fordi han var så glad i å leke med dukker.....
 
Han er snart 3 år :) Ellers er han veldig «guttete», og vennene hans er veldig opptatt av spiderman osv, så regner med at kjoleperioden snart er over, og at jeg snart kan få pynte han med slips/sløyfe og penskjorte :D
Ikke nødvendigvis.
Min lille gutt er også veldig guttete, tog, biler og alt som regnes som guttete, men kjoleperioden har snart vart et år.
Hvorfor sette han i en boks, min gutt leger gutteting, er veldig klar over at han er gutt og går i kjole
 
Det er klart :) Formulerte meg litt dårlig, tenkte mer på at man før eller siden begynner å ønske å følge de normene som de rundt en har, og ikke skille seg ut fra mengden. Man ønsker jo at barna skal gjøre som de selv ønsker, og ikke bry seg om hva andre mener, men de fleste blir vel påvirket av de man har rundt seg fra man går på storavdeling.
Det er ikke noe problem for meg at han går i kjoler heller, jeg synes det er veldig søtt :) Samtidig har jeg veldig lyst til å få se han i skjorte og sløyfe/slips, fordi jeg også synes det ser søtt ut:) Om min sønn ønsker å fortsette å kle seg i kjole når han går på skolen, så skal han få lov til det, og jeg kommer til å gjøre det jeg kan for at han ikke skal bry seg om hva andre sier.
 
Jaja, gjør ingenting for oss, vil gutter gå i kjole så får de det her.
 
Back
Topp