Sykehuset Innlandet, Lillehammer*

Da jeg fødte der for en måned siden synes jeg absolutt vi fikk god oppfølging på barsel. Lå på familierom med samboer og da skal man jo egentlig klare seg mye selv men føler de fulgte veldig godt opp likevel:)
 
Noen som har født på lillehammer, som vil dele sin erfaring på godt og vondt? Har termin om 13dager, så håper på litt råd :)
 
Noen som vet om de fortsatt har lystgass der?
 
Fødte der i juli 2016 og når vi skal ha en til så er det der jeg skal føde igjen. Vi hade familierom, fikk mye hjelp og ble godt tatt vare på at jordmødre, folk i operasjonssalen, barnepleiere, leger, kjøkkenfolk og alle :)
Jeg savner å være der, det er sykt, men sant ;)
Her er man trygge i enhver situasjon.
 
Fødte der i juli 2016 og når vi skal ha en til så er det der jeg skal føde igjen. Vi hade familierom, fikk mye hjelp og ble godt tatt vare på at jordmødre, folk i operasjonssalen, barnepleiere, leger, kjøkkenfolk og alle :)
Jeg savner å være der, det er sykt, men sant ;)
Her er man trygge i enhver situasjon.
Høres helt fantastisk ut! :)
 
Nå er det en stund siden jeg fødte der, men jeg følte meg veldig ignorert. Etter at fødselen var overstått stakk "min" jordmor rett på ferie, og ingen fikk noe ansvar for å se til meg, så de kom kun hvis jeg ringte med bjella og da gjorde/svarte de på akkurat det jeg ba om, og stakk. Som følge av det (og sjenerthet fra min side) fikk jeg overhodet ikke til ammingen det første døgnet, og babyen gikk veldig ned i vekt før jeg kom igang. Opplevde holdningen deres da de fant ut det som en "er du så dum at du ikke skjønner at babyer må ha mat?" - men babyen lå jo bare og sov og lagde knapt en lyd, jeg trodde de skulle skrike når de var sultne..
 
Stemmer det at man ikke kan ha besøk av besteforeldre når man er på barsel på Lillehammer?
 
Stemmer det at man ikke kan ha besøk av besteforeldre når man er på barsel på Lillehammer?

Bare barnefar og søsken som har lov til å være inne på avdelingen, men det går jo an å møte besteforeldre og andre utenfor avdelingen [emoji4] Det er et lite rom utenfor avdelingen som man kan bruke, eller så blir det i kantina.
 
Noen som har brukt pasienthotellfunksjon her? Eller finnes det ikke lenger? Og hvordan er opplevelsen av å føde her nå? Skal dit i mai om alt går bra.
 
Noen som har brukt pasienthotellfunksjon her? Eller finnes det ikke lenger? Og hvordan er opplevelsen av å føde her nå? Skal dit i mai om alt går bra.

Pasienthotellet er lagt ned desverre..
 
Hei. Er det noen som vet om barnefar får overnatte med mor på sykehuset etter fødsel? Hvordan er dette på Lillehammer?
Om familierom eller enerom er ledig så får barnefar overnatte. Ofte er barsel overfylt på Lillehammer :( Jeg havnet på firemannsrom. Noe av det verste jeg har vært med på!
 
Hei. Er det noen som vet om barnefar får overnatte med mor på sykehuset etter fødsel? Hvordan er dette på Lillehammer?

Nå er det noen år siden j fødte, men jeg fikk enerom begge gangene!! Far sov hjemme - bodde i nærheten. Har du flaks er familierommet ledig. Det er noen rom i 9.etg, utenfor nyfødtintensiven - som kan lånes ut.
 
Nå er det noen år siden j fødte, men jeg fikk enerom begge gangene!! Far sov hjemme - bodde i nærheten. Har du flaks er familierommet ledig. Det er noen rom i 9.etg, utenfor nyfødtintensiven - som kan lånes ut.
Takk for svar! vi bor litt over en time unna, så hadde vært det beste om han får overnatte med oss.
 
Om familierom eller enerom er ledig så får barnefar overnatte. Ofte er barsel overfylt på Lillehammer :( Jeg havnet på firemannsrom. Noe av det verste jeg har vært med på!
Oi, såpass. Vi bor litt over en times kjøring fra Lillehammer, så det beste hadde vært om han kunne overnatte. Da får vi booke et hotell i nærheten i værste fall. Takk for svar!
 
Oi, såpass. Vi bor litt over en times kjøring fra Lillehammer, så det beste hadde vært om han kunne overnatte. Da får vi booke et hotell i nærheten i værste fall. Takk for svar!

Bare hyggelig ! Håper familie rommet er ledig til dere! Masse lykke til :happy:
 
Oi, såpass. Vi bor litt over en times kjøring fra Lillehammer, så det beste hadde vært om han kunne overnatte. Da får vi booke et hotell i nærheten i værste fall. Takk for svar!
Ja, ikke sant :-/ Vi bor 50 min unna. Det var kjedelig at han måtte dra fra oss. Følte ikke vi fikk være en familie. Fikk aldri noe privatliv. Enten måtte vi sitte på stua eller på firemannsrommet(hvor vi følte vi ikke kunne snakke og oppholde oss pga de andre damene).
 
Back
Topp