Måtte egentlig føde der i september 2023 pga insulinkrevende svangerskapsdiabetes, men det ble endret like før fødsel fordi jeg fikk nok av dem. Jeg ga dem klar beskjed noen uker før fødsel om at jeg ikke likte at jeg måtte føde der, fordi jeg var redd for kapasitetsutfordringer i form av at dem ikke ville ha tid til den fødende. Opplevde det i 2016. De beroliget meg med at det ikke ville bli slike utfordringer «nå»(2023). Så kom jeg på time en onsdag hvor vi skulle planlegge igangsetting. Legen gikk for å spørre jordmødrene om de hadde tid samme dag, men nei, det hadde de ikke. Så sa legen at jeg kunne komme på mandagen etter, hvor hun sa noen sekunder senere «nei, forresten, det er stor pågang, vi kan ta det på onsdag». Da fikk jeg rett og slett nok, for meg så oooste det kapasitetsutfordringer lang vei. Jeg skulle settes i gang i uke 38. Hadde jeg godtatt det legen sa så hadde jeg havnet i uke 39. Jeg ba legen om å ringe Elverum for å sjekke ståa der, og det ble fødsel på Elverum dagen etter
Veldig fornøyd med at jeg endret i siste liten(ikke fordi det ble fødsel så fort, men for at de faktisk hadde tid liksom).
Hadde ny lege for hver kontroll på Lillehammer også. Det har jeg ikke hatt på Gjøvik. Fødte førstemann på Lillehammer. De to mellomste på Gjøvik, og siste på Elverum. Ved neste graviditet har jeg bestemt meg for at jeg ikke skal innom Lillehammer i det hele tatt
Jeg vet ikke hvor du bor, men om du bor sånn at det passer seg med Elverum eller Gjøvik, så vil jeg anbefale en av dem