Sykehuset Innlandet, Lillehammer*

Etter ordinær ultralyd er termin min 2. Desember. Flere som har rundt da? :)
 
Skal føde på Lillehammer, vår første og har termin 21. oktober. Har et risikosvangerskap og får oppfølging 1 gang i måneden og ved behov, har foreløpig bare positive ting å si om oppfølging og samarbeid :) Det ble i 2014 Kvinneklinikk med mor-barn vennlig avdeling, de tilbyr også forsterket barselopphold for for gravide med psykososiale og/eller rusproblemer.
 
Jeg måtte gjennom svangerskapsavbrudd i uke 19 i fjor, og fødte på Lillehammer. Bedre behandling har jeg aldri fått, de var alle så omtenksomme og hjelpsomme. Gleder meg til å føde der "på ordentlig" rundt januar/februar :)
 
Det var betryggende å høre selv om din erfaring var av den triste sorten, englemamma18.

Skal ringe og booke plass for omvisning på føden snart, de har det på mandagskvelder har jeg forstått. :) Noen som har vært i det siste?

Hvordan er det for barnefar å være over på sykehuset på Lhmr?
 
Det var betryggende å høre selv om din erfaring var av den triste sorten, englemamma18.

Skal ringe og booke plass for omvisning på føden snart, de har det på mandagskvelder har jeg forstått. :) Noen som har vært i det siste?

Hvordan er det for barnefar å være over på sykehuset på Lhmr?

Jeg er litt usikker på om jeg ønsker omvisning.. Har vært inne til sjekk flere ganger på føden, å ligget i 6. på barsel pga operasjon ved exu.. Men hva går omvisning ut på? Se selve fødestua osv?
Usikker på hvordan det er for barnefaren, men vi skal uansett ikke sove sammen. Vi bor knappe 20 min unna, så samboer ligger hjemme om natten sammen med hunden vår, å besøker oss på dagen :)
 
Det var betryggende å høre selv om din erfaring var av den triste sorten, englemamma18.

Skal ringe og booke plass for omvisning på føden snart, de har det på mandagskvelder har jeg forstått. :) Noen som har vært i det siste?

Hvordan er det for barnefar å være over på sykehuset på Lhmr?

Jeg ringte dit for en uke siden og vi ble da skrevet opp til mandag den 17. Oktober i alle fall:) Så vi skal da i alle fall:)
 
Jeg er litt usikker på om jeg ønsker omvisning.. Har vært inne til sjekk flere ganger på føden, å ligget i 6. på barsel pga operasjon ved exu.. Men hva går omvisning ut på? Se selve fødestua osv?
Usikker på hvordan det er for barnefaren, men vi skal uansett ikke sove sammen. Vi bor knappe 20 min unna, så samboer ligger hjemme om natten sammen med hunden vår, å besøker oss på dagen :)


Nei, jeg vet ikke jeg, hva det går ut på. Men jeg vet ikke hvor det er en gang, og ser for meg at det er kjekt å vite hvor man skal når ting kanskje trenger å gå fort osv.

Vi er i samme situasjon, forøvrig, med dyr hjemme (ca 20 min unna), så spørs om han må hjem til dem når det verste er unnagjort. :)
 
Nei, jeg vet ikke jeg, hva det går ut på. Men jeg vet ikke hvor det er en gang, og ser for meg at det er kjekt å vite hvor man skal når ting kanskje trenger å gå fort osv.

Vi er i samme situasjon, forøvrig, med dyr hjemme (ca 20 min unna), så spørs om han må hjem til dem når det verste er unnagjort. :)

Ja dt er greit å vite hvor dt er :) etasje osv ;)
 
På visning i fjor så fikk vi se fødestua. Fikk info om utstyr på fødestua. Info om smertelindring. Omvisning(praktisk info) på fødeavdelingen og på barsel.
 
På visning i fjor så fikk vi se fødestua. Fikk info om utstyr på fødestua. Info om smertelindring. Omvisning(praktisk info) på fødeavdelingen og på barsel.
Var dette noe som var greit å ha gjort, eller hadde klart deg uten? :) jeg tenker liksom at jeg vet hva slags smertelindring de har å hvordan fødestua ser ut er ikke noe jeg trenger å vite før jeg er der :rolleyes: men veldig usikker :)
 
Back
Topp