Sykehuset Innlandet, Lillehammer*

Dere som har født på Lillehammer i senere tid? Er de jævlig treige med å dele ut OUL-timer for tiden eller??? Papirene mine ble sendt inn før jul, og i 2011 da jeg var på OUL fikk jeg time etter 2 uker.. Nå har jeg venta i 7 uker, så begynner å bli litt utålmodig.. Er tid for OUL midt i påska og jeg har mye å gjøre på jobb før, så hadde vært greit å avklare sånn tidlig, for husker fra sist at jeg ikke fikk flytta timen :p

Jeg ringte i dag og fikk time til uka :)
 
fødte nr tre på lillehammer og følte meg godt tatt vare på og at snuppa var godt tattvare på. =) ble mye forlatt til oss selv, men det var helt greit, følte meg så trygg da dette var mitt tredje barn at jeg så det egentlig best sånn.
 
Jeg fødte min første på Lillehammer i januar 2013 og var strålende fornøyd. Veldig flinke jordmødre på føden, følte de hadde full kontroll. Vi var nok litt mer uheldig på barsel da vi havnet der på helligdag/helg og det var endel ferievikarer på jobb. Det kunne man merke. Men tok seg opp på mandags morgen når den vanlige staben var på plass. Skal føde på Lillehammer i mai/juni 2014 også :)
 
Jeg var på omvisning på fødeavdelingen igår, og de har akkurat pusset opp barselavdelingen. De har nå to familierom, pluss to rom til hvor far kan sove. Familierommene er kjempefine, de har kjøpt inn vanlige møbler istedenfor sykehusmøbler:) Det var nesten litt hjemmeskoselig:) Håper de har et familierom ledig når jeg skal på barsel, litt kjipt å ligge på firemannsrom.
 
Jeg fødte på på Lillehammer mars 2014. Jeg var superførnøyd med hele oppholdet, hadde en helt fantastisk jordmor under fødselen. Var også barnepleier og lege tilstede på slutten av fødselen. Legen gjorde ikke noe annet enn å følge med på en skjerm, var nesten litt motvillig da jordmor spurte om han kunne ta kaldt vann på en klut. Men det er vel legehierarkiet som rår:)

Etter jeg hadde født tidlig om morgenen var det fullt på barsel, men det var bare en fordel for da fikk vi bli på fødestua i sju timer etter fødselen og hvile ut.
På barsel fikk vi familierom, det var helt supert! Det var mye folk på barsel det første døgnet, men etter det så var det mange som reiste hjem. Vi fikk hjelp når vi spurte, alle var kjempehyggelige og jeg følte aldri at jeg var til bry. Etter det ble færre på barsel kom de også oftere innom bare for å si hei og høre hvordan det sto til.
Vanligvis får man bare være på familierom i to døgn, men siden det var få fødsler rett etter oss fikk vi være der i tre dager. Vi var nok ekstra heldige med barseloppholdet, men jeg vil definitivt føde på Lillehammer igjen.
 
Jeg fødte mine to første på lillehammer og synes vi ble godt tatt imot og tatt vare på. Venter nr3 nå og skal føde vesla på lillehammer som sine to storesøstre:)
 
Telefon: 61 27 22 20
Nettside: www.sykehuset-innlandet.no/omoss/avdelinger/fode-barsel-lillehammer/Sider/enhet.aspx
Adresse: Anders Sandvigs gate 17, 2609 Lillehammer (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Lystgass
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi had fire fødestuer. Barselavdelingen har ene-, dobbelt- og firesengsrom samt et familierom. Ca 14 sengeplasser. I tillegg har vi et familierom. Døgnpris for far/partner er kl. 300,- som dekker kost og losji.
Visittider: Med unntak av de «stille timer» (kl.1400-1630) er barnefar/ledsager og søsken av den nyfødte hjertelig velkomne i barselavdelingen. Hvis du får andre besøkende, må disse tas imot utenfor avdelingen.

Gjennomsnittlig liggetid: Liggetiden er vanligvis 3-4 dager. Ved operative forløsninger er oppholdet som regel noe lenger. Vi er fleksible mht liggedager og tar individuelle hensyn. Noen ønsker å reise allerede etter to timer. I så fall kommer man tilbake 60 - 72 timer etter fødsel for å få tatt en blodprøve(Føllings-prøve) av barnet.

Her finner du Spedbarnsboken: Boken ligger i nattbordskuffen.

Parkering: Sykehuset har avgiftsbelagte parkeringsplasser (ma-fr 08-17, lø 08-13). I forbindelse med fødselen kan dere få utstedt et parkeringsbevis. Henvend dere til servicetorget i vestibylen i 1.etg.
Antall fødsler i året ca 1000.

Nyttige telefonnummer:
Sentralbord: 06200



Stemmer dette til dags dato? tenker på telefonnr og sånn...
 
Fødte der i 2009 og 2012, veldig fornøyd har ikke vært så lenge på Barsel til at jeg kan uttale med om det , veldig fornøyd med ei som er hjelpepleier med navn Hanna
 
Woho, enda flere Lillehammer:) Jeg har termin 18. November så jeg håper han har kommet før terminen din riktignok;p Noen av dere som har fødet der tidligere?:)
Nei er min første baby:) ja håper du går før termin min :) Men plutselig føder jeg i november :joyful:
 
Back
Topp