Sykehuset Innlandet, Lillehammer*

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 61 27 22 20
Nettside: https://sykehuset-innlandet.no/avde...lillehammer/fode-barselavdelingen-lillehammer
Adresse: Anders Sandvigs gate 17, 2609 Lillehammer (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Lystgass
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi had fire fødestuer. Barselavdelingen har ene-, dobbelt- og firesengsrom samt et familierom. Ca 14 sengeplasser. I tillegg har vi et familierom. Døgnpris for far/partner er kl. 300,- som dekker kost og losji.
Visittider: Med unntak av de «stille timer» (kl.1400-1630) er barnefar/ledsager og søsken av den nyfødte hjertelig velkomne i barselavdelingen. Hvis du får andre besøkende, må disse tas imot utenfor avdelingen.

Gjennomsnittlig liggetid: Liggetiden er vanligvis 3-4 dager. Ved operative forløsninger er oppholdet som regel noe lenger. Vi er fleksible mht liggedager og tar individuelle hensyn. Noen ønsker å reise allerede etter to timer. I så fall kommer man tilbake 60 - 72 timer etter fødsel for å få tatt en blodprøve(Føllings-prøve) av barnet.

Her finner du Spedbarnsboken: Boken ligger i nattbordskuffen.

Parkering: Sykehuset har avgiftsbelagte parkeringsplasser (ma-fr 08-17, lø 08-13). I forbindelse med fødselen kan dere få utstedt et parkeringsbevis. Henvend dere til servicetorget i vestibylen i 1.etg.
Antall fødsler i året ca 1000.

Nyttige telefonnummer:
Sentralbord: 06200
 
Last edited by a moderator:
Noen som har erfaringer herfra som de vil dele?
 
Veldig fornøyd med Lillehammer. Fødte her i januar 2012. God oppfølging av både leger, jordmødre og barnepleiere. Ble godt ivaretatt både før fødsel, under fødselen og etter at barnet kom til verden. Ble til slutt forløst med ks. Fantastiske folk på operativ og oppvåkninga. Altså kun positive opplevelser over det hele :)
 
Vi hadde en fantastisk fødselsopplevelse i januar 2011 og skal avgårde igjen i mars i 2013. Var så heldige å ha en erfaren jordmor som kunne "finske-teknikken" med skånsom forløsning. Jeg hadde ingen rifter eller noe etterpå. Fikk heldigvis full lystgass med en gang, ikke noe littegrann.. Ellers ingen smertelindring annet enn dusj.
Barsel; vi fikk fikk familierommet, og det var fantastisk fint :) Liker IKKE sykehusesenger, skummelt med babyen når man skal amme. Vi var syke (influensa) begge to når jeg fødte, og trengte egentlig litt ro og hjelp første natten etter fødsel, men det satte en barnepleier en effektiv stopper for. Hun forlangte at jeg i stedet vekket datteren min når hun akkurat hadde våknet of tvangsammet henne. Hun var født kl. 14, og det er da ikke nødvendig å gjøre det har jeg lært i etterkant.. Resultatet var en stresset og syk mor som la til jenta feil så hun sugde på vannblemmer på begge brystvortene med en gang. Pappaen hadde besvimt ved siden av etter to våkedøgn og feber og tull..

I tillegg fikk jeg ikke lov å få ny dyne til henne når den hun hadde ble våt. Nå i ettterkant skjønner jeg at jeg ikke tenkte klart når jeg ikke var mer bestemt, og nå er jeg nok mer sikker i min sak.

Ellers var Lillehammer veldig bra å føde på. Jeg følte meg veldig sett der. På barsel var vi litt i veien når vi ba om noe siden vi var på familierommet og derfor skulle klare oss selv. Jeg er sykepleier (10 år) og jobber full tid i kommunen, så jeg er ikke helt fremmed for hva det vil si å ha en slitsom pasient/ pårørende, men jeg synes ikke jeg var verre enn andre.. Men, men, det var jo mitt synspunkt..

Spent på neste fødsel, men om jeg er helt fit for fight etter den og ikke får familierom, blir det neppe barselavdelingen en gang til. Da tar jeg heller inn på hotell.
 
Har de sykehushotell på Lillehammer som man kan forflytte seg til etter at man har født?
 
De har pasienthotell i en av de andre etasjene som er helt greit. Jeg har vurdert det selv, men avventer å bestemme meg til jeg har født. Husker fra sist at det var veldig godt med hånddusjen de har på barsel, så om det er en nødvendighet kan det være greit å revurdere å bli på barselavdelingen..
 
Jeg hadde keirsnitt på Lillehammer nå i juni, og hadde et supert opphold der! Var planlagt ks. Fikk enerom, var mange hyggelige pleiere og jeg fikk hjelp så fort jeg hadde behov for det.

Intet negativt i det hele tatt :)
 
Dere som har født på Lillehammer i senere tid? Er de jævlig treige med å dele ut OUL-timer for tiden eller??? Papirene mine ble sendt inn før jul, og i 2011 da jeg var på OUL fikk jeg time etter 2 uker.. Nå har jeg venta i 7 uker, så begynner å bli litt utålmodig.. Er tid for OUL midt i påska og jeg har mye å gjøre på jobb før, så hadde vært greit å avklare sånn tidlig, for husker fra sist at jeg ikke fikk flytta timen :p
 
Dere som har født på Lillehammer i senere tid? Er de jævlig treige med å dele ut OUL-timer for tiden eller??? Papirene mine ble sendt inn før jul, og i 2011 da jeg var på OUL fikk jeg time etter 2 uker.. Nå har jeg venta i 7 uker, så begynner å bli litt utålmodig.. Er tid for OUL midt i påska og jeg har mye å gjøre på jobb før, så hadde vært greit å avklare sånn tidlig, for husker fra sist at jeg ikke fikk flytta timen :p

Ring dem og spør! Min fastlege hadde ikke videresendt mine papirer, så jeg holdt på åbli helt glemt fordi jeg skulle være "snill" og vente.. De er kjempetrivelige og hjelpsomme og finner raskt ut av det der :)

Lykke til!
 
Ring dem og spør! Min fastlege hadde ikke videresendt mine papirer, så jeg holdt på åbli helt glemt fordi jeg skulle være "snill" og vente.. De er kjempetrivelige og hjelpsomme og finner raskt ut av det der :)

Lykke til!

Da er OUL-time i boks :) Takk for hjelpa og lykke til med nært forestående fødsel selv :)
 
Venter også på oul, hvilken uke er du i? :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum
 
17 - så håper det kommer snart :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum
 
Jeg blander meg, jeg... :)

Jeg ville ringt når du er så langt på vei... UL skal tas i uke 18 (+/-) fordi barna utvikler seg likt frem til ca.uke 20 og fordi det er lettest å se patologien de skal sjekke da. Jeg ventet til uke 16 eller 17 før jeg kontaktet poliklinikken, og fikk nesten ikke time før uke 20. Du skal få time mye lengre før, så her har det skjedd en feil tror jeg.
 
Jeg blander meg, jeg... :)

Jeg ville ringt når du er så langt på vei... UL skal tas i uke 18 (+/-) fordi barna utvikler seg likt frem til ca.uke 20 og fordi det er lettest å se patologien de skal sjekke da. Jeg ventet til uke 16 eller 17 før jeg kontaktet poliklinikken, og fikk nesten ikke time før uke 20. Du skal få time mye lengre før, så her har det skjedd en feil tror jeg.

Skal jeg da kontakte sykehuset direkte?

Sent from my GT-N7100 using BV Forum
 
Skal jeg da kontakte sykehuset direkte?

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

Dette lurer jeg også på da min fastlege har henvist meg til Ullevål, men der var det fullt... Da er Lillehammer neste på lista :) Er i uke 19+5 i dag.
 
Dette lurer jeg også på da min fastlege har henvist meg til Ullevål, men der var det fullt... Da er Lillehammer neste på lista :) Er i uke 19+5 i dag.

Jeg ringte på sykehuset, de hadde ikke fått henvisning. Ringte da legen og de hadde ikke fått sendt pga. Manglende blodprøvesvar. De ordna opp med en gang så jeg fikk time i morgen :) Ville ha ringt, man skal vel helst inn før uke 20 har jeg skjønt :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum
 
Jeg ringte på sykehuset, de hadde ikke fått henvisning. Ringte da legen og de hadde ikke fått sendt pga. Manglende blodprøvesvar. De ordna opp med en gang så jeg fikk time i morgen :) Ville ha ringt, man skal vel helst inn før uke 20 har jeg skjønt :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

Så fint! Bra det ordna seg :) Jeg har som sagt opplevd at de er veldig greie :)
 
Dette lurer jeg også på da min fastlege har henvist meg til Ullevål, men der var det fullt... Da er Lillehammer neste på lista :) Er i uke 19+5 i dag.
Ring du :)
 
Back
Topp