Gravid med mann på sjøen

Antydning til rosa på papiret etter dobesøk akkurat nå! Er vel tanta som kommer på besøk mest sannsynlig i morgen tidlig. Fra mine tidligere sykluser så stemmer det i forhold til lengde, og da blir det forhåpentligvis positiv legetime 3.januar og like bra prøving neste pp før mannebeinet reiser bort i 14 uker.

Positivt med at TR kommer nå er at jeg kan ta i bruk menskoppen som jeg bestilte i begynnelsen av desember. Jeg får en fryktelig svie av OB som kan vare en hel uke etter mensen. Håper menskoppen er noe for meg :)

Om ikke TR kommer i morgentidlig, så tar jeg fortsatt ikke gtest. Den sparer jeg heller til neste pp

God natt ❤️
 
CD1

Tanta er ankommet og menskoppen er på plass (sånn ca ihvertfall.) Vanligvis pleier jeg å få litt brunlig utflod et par dager før, men nå er det veldig klar rosa/rødfarge, så jeg tar i utgangspunkt at det er CD1 i dag. Det har vært en spennende syklus hvor jeg tok steget å meldte meg inn i BV og lagde meg en dagbok. Jeg merker det fortsatt er en del ting jeg kan lære når det gjelder prøving og kroppen min! Om ikke det skulle klaffe denne PPen heller, så skal jeg ihvertfall måle temp de 14 ukene mannebeinet er på sjøen for å følge med på syklusene :)

Denne PPens høydepunkter og mål:
1. Lære meg å bruke menskoppen ordentlig
2. Legetime 3.januar (med forhåpentligvis henvisning til gyn)
3. Ha sex litt oftere, men ikke oftere enn annenhver dag, og IKKE pliktsex
4. Jeg fyller 23
5. (Mannebeinet drar på sjøen og jeg er) -HJEMME ALENE ❤️

Greit det er mange ulemper og utfordringer med å ha mann på sjøen, men jeg setter utrolig stor pris på å kunne være alene litt! Rotet i huset er mitt eget, jeg trenger bare vaske mine egne klær, jeg kan sove med dobbeldyne uten å krangle om den (vi sover med hver vår dyne ellers) og jeg kan lage mat bare til meg selv, som også betyr RESTEMAT :p

Ha en fin dag, alle ❤️
 
En liten kveldstanke

Samboeren spurte meg tidligere i dag når jeg har EL denne pp, så sa jeg at jeg tror det er rundt 8.januar, men at jeg ikke gidder å ELteste. Jeg sa at jeg ikke orket da han spurte hvorfor, han virket skuffet. Så spurte jeg om han ville at jeg skulle teste, så svarte han kjapt «ja!»

Så jeg tenker jeg tester rett rundt der Flo mener jeg har EL, så skal jeg prøve å tempe litt i tillegg! Skal prøve å bare bruke Flo denne pp, da jeg etter en runde med Glow, ser at Flo er mer for meg :happy: Er utrolig rørende og deilig at han gir så klare tegn på hva han vil når det kommer til prøvingen vår!

Når det kommer til spørsmålet mitt ang hvilken test som er mest sensitiv av 10mlu og 25mlu, så har jeg forstått det etter en del lesing at 10mlu er den som er mest sensitiv!

God natt ❤️
 
CD1
Tanta er ankommet og menskoppen er på plass (sånn ca ihvertfall.) Vanligvis pleier jeg å få litt brunlig utflod et par dager før, men nå er det veldig klar rosa/rødfarge, så jeg tar i utgangspunkt at det er CD1 i dag. Det har vært en spennende syklus hvor jeg tok steget å meldte meg inn i BV og lagde meg en dagbok. Jeg merker det fortsatt er en del ting jeg kan lære når det gjelder prøving og kroppen min! Om ikke det skulle klaffe denne PPen heller, så skal jeg ihvertfall måle temp de 14 ukene mannebeinet er på sjøen for å følge med på syklusene :)

Denne PPens høydepunkter og mål:
1. Lære meg å bruke menskoppen ordentlig
2. Legetime 3.januar (med forhåpentligvis henvisning til gyn)
3. Ha sex litt oftere, men ikke oftere enn annenhver dag, og IKKE pliktsex
4. Jeg fyller 23
5. (Mannebeinet drar på sjøen og jeg er) -HJEMME ALENE ❤️

Greit det er mange ulemper og utfordringer med å ha mann på sjøen, men jeg setter utrolig stor pris på å kunne være alene litt! Rotet i huset er mitt eget, jeg trenger bare vaske mine egne klær, jeg kan sove med dobbeldyne uten å krangle om den (vi sover med hver vår dyne ellers) og jeg kan lage mat bare til meg selv, som også betyr RESTEMAT :p

Ha en fin dag, alle ❤️
Synd det ikke klaffet forrige pp, men da satser vi på at det er denne som går i mål :)

Har kopp jeg også, og jeg elsker den! Er så mye mer praktisk i en travel hverdag, spesielt når man får teken på den. De gangene jeg hadde lekkasje var pga lav livmortapp og rett og slett feil "montering". Nå passer jeg på, så da er det helt trygt.

Er helt enig med deg i at det er litt digg å være alene av og til:p Altså: Stillhet...:Heartred
 
Synd det ikke klaffet forrige pp, men da satser vi på at det er denne som går i mål :)

Har kopp jeg også, og jeg elsker den! Er så mye mer praktisk i en travel hverdag, spesielt når man får teken på den. De gangene jeg hadde lekkasje var pga lav livmortapp og rett og slett feil "montering". Nå passer jeg på, så da er det helt trygt.

Er helt enig med deg i at det er litt digg å være alene av og til:p Altså: Stillhet...:Heartred
Må si det var en smule vanskelig å sette inn koppen da :rolleyes: Men nå har jeg fått øvd meg, på en ikke så veldig blodig dag (om jeg kan si det sånn, haha) så jeg vil si jeg er litt mer klar for de kommende dagene
 
Må justere til

CD27 11DPO

De blødningene jeg har hatt disse to dagene, går nok under betegnelsen spotting. Nå skal det sies at alt ser annerledes ut oppi menskoppen enn sugd inn i en tampong, men det er alt for lite til å kalles mensen! Så med mindre jeg får ordentlig mensen i morgen, så ryker det nok en test, bare for å utelukke graviditet (noe jeg ikke føler helt at det kan være)

Målene for neste PP får jeg heller spare litt! Har meldt meg inn i IKM gruppe for uke 4, men mulig det var litt i det tidligste laget! Men om tanta kommer iløpet av få dager, så vil IKM være i uke 4 uansett.

Har vært i ganske dårlig humør de siste dagene, noe som jeg skyldte på PMS! Men i dag har samboeren og jeg hatt det skikkelig greit :p
 
CD28 12DPO

Okei......mulig jeg var litt kjapp da jeg sa det var ny PP på gang! Samboeren har dobbeltsjekket og godkjent at det er tydelig strek på alle disse!! Første gang jeg har fått positiv test, så jeg kjenner jeg er helt skjelven og VELDIG bekymret for alt som kan skje!! Nå vil jeg bare få tatt en CB ukes for å slå meg helt til ro med dette. Da kan jeg kanskje dra til legen med en annen hensikt enn henvisning til gyn!

Vet ikke hva jeg skal si eller gjøre nå, vil bare legge meg til å sove i et par dager

5BB30DAF-A91B-41A3-9705-1DB396855B3C.jpeg
 
CD28 12DPO
Okei......mulig jeg var litt kjapp da jeg sa det var ny PP på gang! Samboeren har dobbeltsjekket og godkjent at det er tydelig strek på alle disse!! Første gang jeg har fått positiv test, så jeg kjenner jeg er helt skjelven og VELDIG bekymret for alt som kan skje!! Nå vil jeg bare få tatt en CB ukes for å slå meg helt til ro med dette. Da kan jeg kanskje dra til legen med en annen hensikt enn henvisning til gyn!

Vet ikke hva jeg skal si eller gjøre nå, vil bare legge meg til å sove i et par dager

Vis vedlegget 284163

Ja disse er positive, vettu. Gratulerer ❤️ skjønner virkelig ikke hvorfor noen tester sier at man kan få positiv 7dpo, som nesten ingen får, enn å ødelegge håpet til folk sånn a gitt.
CB digital slår nok ut den nå også, hvertfall på morgenurin om du vil være helt sikra. Gravid er du nå uansett :D
 
Ja disse er positive, vettu. Gratulerer ❤️ skjønner virkelig ikke hvorfor noen tester sier at man kan få positiv 7dpo, som nesten ingen får, enn å ødelegge håpet til folk sånn a gitt.
CB digital slår nok ut den nå også, hvertfall på morgenurin om du vil være helt sikra. Gravid er du nå uansett :D
Tusen takk ❤️ Tror jeg sparer CB til nyttårsaften! Jeg tok A1 i dag også, og det var den som var svakest, haha! Så skjønner den ikke slo ut 7dpo :p
 
Kanskje det var den berømte festeblødninga eller noe? :)
Har også blitt aleine nå, var tyngre enn vanlig pga MA'en. Også tyngre enn vanlig siden han er så fryktelig langt vekke denne gangen. Men skal bli godt å få litt mine alenerutiner på gang igjen :p
 
Kanskje det var den berømte festeblødninga eller noe? :)
Har også blitt aleine nå, var tyngre enn vanlig pga MA'en. Også tyngre enn vanlig siden han er så fryktelig langt vekke denne gangen. Men skal bli godt å få litt mine alenerutiner på gang igjen :p
Mulig det! Skjønner det var ekstra vanskelig denne gangen.. han skulle være borte i 3 og en halv mnd? Deilig med alenerutinene ❤️
 
CD29 13DPO
Spottingen jeg hadde varte i to dager, så var det en liten pause i går, men i dag kom det en del blod igjen. Det kan virke som at det er noe som har lagret seg opp i løpet av natten, som sikkert ikke trenger å bety noe. Jeg tenker det går greit, men samtidig er jeg så veldig bekymret! Jeg har aldri hatt en positiv test før og jeg vet ikke hvordan dette kommer til å gå med meg. Jeg har lest så mange vonde historier om folk som mister gang på gang, og hvem vet....det kan godt hende jeg er en av dem.

Jeg prøver å slå meg til ro med at dette kommer til å gå fint, og at jeg forhåpentligvis får en sterkere test i morgen. Jeg vet jo at HCG øker annenhver dag.

Jeg synes at testen i dag ser noe svakere ut enn den jeg tok i går. Det går ikke an å se det på bildet, men jeg ser for meg at når den fra i dag har tørket helt, så er den svakere enn den fra i går.
 

Vedlegg

  • 9D4030DE-1317-40F8-81FB-7D7048BC14AA.jpeg
    9D4030DE-1317-40F8-81FB-7D7048BC14AA.jpeg
    262,1 KB · Visninger: 61
Back
Topp