Vi fjerner forum-appen

Babyverden følger barnet opp til 6 år, så du trenger absolutt ikke å få flere barn... :)

Min yngste er tre så jeg har sånnsett derved noen år igen, men de eldste har vokst over det nivået for en stund siden, og den appen har jeg vel ikke hatt på noen år.

Bv dekker et helt annet behov. Skravling. Ikke oppdateringer på 2 år og 11 mnd statusen til yngstemor.
 
Synd, liker appen godt. Selv med problemer.

Kan gi nettleser en sjans, men blir nok mindre aktivitet.
 
Hei alle sammen!

Som dere vet, har vi lenge hatt problemer med forum-appen vår.
Våre teknikere har jobbet med leverandøren av appen, Tapatalk, for å forsøke å løse problemene, men de klarer rett og slett ikke å levere et produkt som fungerer tilfredsstillende.

Vi synes dette er (minst) like frustrerende som dere, og derfor har vi nå bestemt oss for å fjerne forum-appen. Dersom det dukker opp et godt alternativ, vil vi selvfølgelig se på det.

Vi beklager veldig overfor dere som bruker appen at den nå forsvinner. Samtidig håper vi at dere vil fortsette å bruke forumet i mobil nettleser, forumet er tilpasset nettleser på mobil og nettbrett, og fungerer utmerket der.

Forskjellen mellom nettleser og app er at du via nettleser har tilgang til forumet på en raskere, mer oversiktlig og grei måte, med flere valg. Blant annet er det lettere å følge tråder/underforum, varsler fungerer alltid, det er enklere å starte private samtaler, dere har flere valg på rating av innlegg osv.

Vi forstår at overgangen fra app til nettleser kan være uvant, men vi håper dere gir det en sjanse – nettleser er et veldig godt alternativ og mange bruker kun dette i dag.

For å gjøre det lettere å bruke forumet med kun ett tastetrykk kan det være lurt å legge en snarvei til forumet på mobilen/nettbrettet ditt.

Her er en oppskrift på dette:

Android
1. Åpne forumet i nettleser
2. Trykk på de tre prikkene i høyre hjørnet
3. Velg "Legg til på startskjerm"
4. Vips.. du har en snarvei rett inn til forumet fra startskjermen din, og nå er forumet med ett litt lettere å bruke

iOS
1. Åpne forumet i nettleseren (Må være Safari)
2. Trykk på firkanten med pil opp, som du finner nederst på menylinjen
3. Velg "Legg til på hjem-skjerm"
4. Vips... du har en snarvei rett in til forumet fra hjemskjermen din, og nå er forumet med ett litt lettere å bruke



Beklager igjen all frustrasjonen problemene rundt forum-appen har medført - vi har virkelig prøvd å fikse dette, men noen ganger må man bare innse at man ikke klarer å finne gode løsninger.

Takk for at dere bidrar til å gjøre Babyverdens forum et godt sted å være for prøvere, gravide og småbarnsforeldre!

Beste hilsen fra

Karine Næss Frafjord
Sjefredaktør i Babyverden og leder for Sandviks Nordic Media
Sandviks AS

Når forsvinner den?
 
Oh, no! Når skjer dette? Må få en dag eller to til å si hadebra i Rolf-tråden først! Jeg får ikke til å bruke nettleseren. Alt blir så lite. Og jeg får ikke lastet opp bilder. Nå som appen akkurat har begynt å levere varsler også. Æsj.
 
Oh, no! Når skjer dette? Må få en dag eller to til å si hadebra i Rolf-tråden først! Jeg får ikke til å bruke nettleseren. Alt blir så lite. Og jeg får ikke lastet opp bilder. Nå som appen akkurat har begynt å levere varsler også. Æsj.

[emoji173]️[emoji173]️
 
Det er synd appen skal bort. Da blir det værre å poste bilder i tråder osv for det får jeg ikke til fra nettleseren med mobil.

Håper dere får til ett brukbart alternativ for jeg har ikke lyst å minske bruken på forumet. Spesielt ikke nå når appen endelig har begynt å vise varsler igjen og er mindre trøblete.
Hvorfor får du det ikke til? Er problemet at du ikke får opp alternativet, eller er det pga str? Ett lite tips angående str er : ta bilde med Snapchat, lagre, så putter du bildet inn via «last opp filer» så velger du selv om du vil ha miniatyr eller full str :)
Håper dette hjalp litt hvertfall!
 
Oh, no! Når skjer dette? Må få en dag eller to til å si hadebra i Rolf-tråden først! Jeg får ikke til å bruke nettleseren. Alt blir så lite. Og jeg får ikke lastet opp bilder. Nå som appen akkurat har begynt å levere varsler også. Æsj.
Åneiii. Hvordan skal jeg få med meg Rolf-oppdateringer da :(
Leser de med jevne mellomrom :)
 
Oh, no! Når skjer dette? Må få en dag eller to til å si hadebra i Rolf-tråden først! Jeg får ikke til å bruke nettleseren. Alt blir så lite. Og jeg får ikke lastet opp bilder. Nå som appen akkurat har begynt å levere varsler også. Æsj.

Ååå nei! krølle, din tråd er min favoritt her. :Heartblue Vet ikke hvordan det kan gjøres større på din mob, hvilken har du? Jeg har Samsung og her er det fin visning. Jeg tar screenshot og laster opp.
 
Hvorfor får du det ikke til? Er problemet at du ikke får opp alternativet, eller er det pga str? Ett lite tips angående str er : ta bilde med Snapchat, lagre, så putter du bildet inn via «last opp filer» så velger du selv om du vil ha miniatyr eller full str :)
Håper dette hjalp litt hvertfall!
De bildene jeg legger ut er bilder jeg har tatt i løpet av en viss periode, ikke bilder jeg tar i det øyeblikket jeg skal legge ut et bilde. Det er komplett håpløst å bruke snapchat som kamera i tilfelle jeg skal legge det ut på BV liksom. Jeg får heller ikke lagt ut bilder via nettleser.
 
De bildene jeg legger ut er bilder jeg har tatt i løpet av en viss periode, ikke bilder jeg tar i det øyeblikket jeg skal legge ut et bilde. Det er komplett håpløst å bruke snapchat som kamera i tilfelle jeg skal legge det ut på BV liksom. Jeg får heller ikke lagt ut bilder via nettleser.

Da blir det å åpne bildet på mobilen, ta screenshot av det, evt klippe bort klokke og sliikt du ikke vil ha med, og laste opp

tungvindt ja.
 
Da blir det å åpne bildet på mobilen, ta screenshot av det, evt klippe bort klokke og sliikt du ikke vil ha med, og laste opp

tungvindt ja.

Det skjer ikke. Om jeg ikke kan legge ut bildet slik det er, uten flere dikkedarier, legger jeg ikke ut bilder.
 
Det skjer ikke. Om jeg ikke kan legge ut bildet slik det er, uten flere dikkedarier, legger jeg ikke ut bilder.

Synd men sant, sånn blir det i de flest tilfeller for meg også er jeg redd. Skjermbilde-bilder kan jeg jo finne på å dele ved behov, men ikke så hyppig som fra app hvor det var enkelt
 
Hvorfor får du det ikke til? Er problemet at du ikke får opp alternativet, eller er det pga str? Ett lite tips angående str er : ta bilde med Snapchat, lagre, så putter du bildet inn via «last opp filer» så velger du selv om du vil ha miniatyr eller full str :)
Håper dette hjalp litt hvertfall!

Det burde ikke være slik at man må gjøre det på den måten...
 
Det burde ikke være slik at man må gjøre det på den måten...
Jeg er enig, men akkurat nå så er det det eneste valget man har.
De kommer til å jobbe med å resize bilder automatisk når man legger det inn, men å drifte forum kan være veldig dyrt, i tillegg drifter de flere apps.
Og det er ikke bare bare å legge inn slikt, det tar tid og arbeid. :)
 
Det burde ikke være slik at man må gjøre det på den måten...

Eller skejrmdump av bildet.

Men dette er en relativt enkel greie, det handker om størrelsesbegrensing på bilder. Som vel er satt som den er fordi store filer tar mye serverplass, men det er jo merkelig at det gikk via app, altså var større grense (eller automatisk resize kanskje) der
 
Hei,

Takk for alle tilbakemeldinger. Både negative og positive.

Jeg har notert endel ting nå som vi skal jobbe med videre for å forbedre nettsiden til forumet. :) Takk for alle innspill.

Appen er fjernet for nedlasting i iTunes og Google store nå, og vil om kort tid bli bli totalt utilgjengelig selv om du har lastet den ned til mobilen din tidligere.

Denne tråden flyttes nå over til Teknisk underforum.
 
Ser jeg ikke kommer inn via Tapatalk nå, så da blir det begrenset med tid på BV for min del. Mer tid på andre forum da.
 
Hei,

Takk for alle tilbakemeldinger. Både negative og positive.

Jeg har notert endel ting nå som vi skal jobbe med videre for å forbedre nettsiden til forumet. :) Takk for alle innspill.

Appen er fjernet for nedlasting i iTunes og Google store nå, og vil om kort tid bli bli totalt utilgjengelig selv om du har lastet den ned til mobilen din tidligere.

Denne tråden flyttes nå over til Teknisk underforum.
Nå virker ikke app hos meg. Så da takker jeg for meg. Det har vært hyggelig!
 
Back
Topp