Tidlig ultralyd

Jeg var på TUL forrige fredag, trodde da selv at jeg var ca 7+2 på vei, men baby i magen ble målt til 6+3, men jordmora sa at det er fort gjort å måle feil. Fikk se hjertet slå, men har googlet altfor mye i ettertid. Og har vært stresset pga lengden av embryoet.
Lurer på om jeg tar en tur til jordmor neste uke og så en gang til rett før jul.
Blir ganske dyrt dette her, men er så redd for å gå og tro at alt er bra for så å få vite i ettertid at babyen har stoppet å utvikle seg for lenge siden.

Jeg var på TUL forrige fredag, trodde da selv at jeg var ca 7+2 på vei, men baby i magen ble målt til 6+3, men jordmora sa at det er fort gjort å måle feil. Fikk se hjertet slå, men har googlet altfor mye i ettertid. Og har vært stresset pga lengden av embryoet.
Lurer på om jeg tar en tur til jordmor neste uke og så en gang til rett før jul.
Blir ganske dyrt dette her, men er så redd for å gå og tro at alt er bra for så å få vite i ettertid at babyen har stoppet å utvikle seg for lenge siden.

Ønsker absolutt ikke å skremme deg og vet at det finnes mange andre som har gode opplevelser og som jordmor sa, det kan være feil mål og håper virkelig det er slik for deg Men siden du allerede sikkert har googlet deg frem til liknende historier deler jeg min. Jeg ble satt tilbake nesten en uke sist på omtrent samme tidspunkt som du er nå, så bankende hjerte også. Etter 3-4 uker ble det oppdaget MA og hjertet hadde trolig stoppet dagen etter UL. Jeg ville gjort som du skriver å iallefall ta en ny sjekk for å få ro eller eventuelt avklaring og nye muligheter så raskt som mulig. For meg ble det altoppslukende når jeg først begynte å bli redd for at noe var galt. Ønsker deg lykke til:Heartred

Ønsker absolutt ikke å skremme deg og vet at det finnes mange andre som har gode opplevelser og som jordmor sa, det kan være feil mål og håper virkelig det er slik for deg Men siden du allerede sikkert har googlet deg frem til liknende historier deler jeg min. Jeg ble satt tilbake nesten en uke sist på omtrent samme tidspunkt som du er nå, så bankende hjerte også. Etter 3-4 uker ble det oppdaget MA og hjertet hadde trolig stoppet dagen etter UL. Jeg ville gjort som du skriver å iallefall ta en ny sjekk for å få ro eller eventuelt avklaring og nye muligheter så raskt som mulig. For meg ble det altoppslukende når jeg først begynte å bli redd for at noe var galt. Ønsker deg lykke til:Heartred
Takk for at du deler! Ja, har lest både triste og lykkelige historier. Det som gjør at jeg har trua på at dette går bra er at jeg vet ikke helt når jeg hadde eggløsning og kan for all del være kortere på vei enn jeg selv trodde, men tenker at det er best å ta en ny tur innom jordmor neste uke.

Takk for at du deler! Ja, har lest både triste og lykkelige historier. Det som gjør at jeg har trua på at dette går bra er at jeg vet ikke helt når jeg hadde eggløsning og kan for all del være kortere på vei enn jeg selv trodde, men tenker at det er best å ta en ny tur innom jordmor neste uke.

Det er jo positivt da! Noen dager fra og til på dette tidspunktet utgjør jo store forskjeller. Senere EL og litt dårlig måling, så plutselig er alt tipp topp likevel!

Prøv å få henvisning fra fastlegen! Jeg bet kun 62kr i dag :D

I går dumpet innkallingen til TUL ned i postkassen. Fått time 17.12 og vil da være 9+0. Føles som en evighet til :shy:

Har samme dag som deg, føles evig lenge til ja!:dance008 Er også 9+0 da :woot:

Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å holde ut så lenge :bag:
Skulle jo helt vært i går, selv om jeg vet at det nå er så tidlig at det ikke er noe å se :hilarious:

Jeg har 20 DES. Det er jo en evighet til vi skal inn :rolleyes:;) måtte dagene gå raskt!

Ja, ikke sant. Tiden i de første ukene fram til 12+0 virker som står stille. At hver dag varer minst 2 dager :p
Håper for oss alle at tiden fram til TUL går fort og at vi alle får gode nyheter ❤️

Er så heldig at legen har UL-app, så får UL hver kontroll! Fryktelig spent på den første kontrollen, for tror liksom ikke på at det er noe der inne før jeg ser det o_O

Skal på TUL 6 desember, vi jeg har rett er jeg rundt 7 uker da. Eneste grunn til jeg skal på TUL er fordi jeg egentlig skulle satt inn spiral hos gyn. Så spurte om jeg kunne få ul isteden. Å det kunne jeg :D

Da har jeg endelig bestilt tid til tidlig ul 20 desember kan bare ikke komme fort nok! Vil da være 9+3 (muligens noe kortere da jeg ble gravid rett etter en sa) veldig spent, og håper spiren vokser som den skal

Fikk innlalling til time til fosterdiagnostikk i posten idag til 11 desember.
Er da 10+2 så synd det var litt tidlig. Spent på hva de ser på da.

Nærmer seg her, neste helg! 10 dager igjen. Er så spent!

11dager ventetid til neste TUL. Er da 9+2 og håper alt fortsatt er ved sin skjønneste orden. Var rundt det tidspunktet jeg begynte å blø litt og oppdaget MA, så det er en stor milepæl kjenner jeg

Kjente idag at det er VELDIG lenge å vente til 17.12, sendte derfor en Mail til Gyn i håp om å få en tidligere time - ikke fått svar så regner med at det ikke går :(

12 uker er 2.1. Men tror ikke jeg klarer vente så lenge. Sikkert ikke lett å få i romjula, så må da evt ta i uke 10. Veeeldig usikker på hva jeg skal gjøre

Back
Topp