Avocado's voksende spire

Ja, er litt sprøtt at folk fortsatt tror verden er så enkel for alle :wacky:

Hvordan står det til? Nå kan du vel poppe når som helst? :joyful:
Alt OK
Når som helst ja, men du vet - noen har mer tålmodighet enn andre..
 
Har vært på OUL og vi venter tvillinger!!! Så for oss er ikke kontantstøtten krise, men merker jeg nok har lyst til å dra tilbake på jobb og få ungene ut i barnehage selv.. Men kan jo hende det forandrer seg. Jeg er av typen som blir "deprimert" av å gå lange perioder hjemme.. Blir jo kanskje litt annerledes når jeg har to unger i tillegg ;-)

Ja, jeg har lyst til å være en ambassadør for IVF, men når jeg ser at folk bare blir helt tomme i ansiktet så er det vanskelig..

Herrefred! Dette har jeg ikke fått med meg :eek:
Gratulerer med dobbel lykke! ❤️❤️
Det blir nok fantastisk, hektisk og fullstendig overveldende etter lang tids prøving. Kjære vene så gøy! :D
 
Jo det er litt rart[emoji4] Men det er jo så vondt og intenst mens man er midt oppi det at man er så mye mer sårbar for alt, og da orker man ikke alltid ha den samtalen hvor andre skal si at «det sikkert ordner seg til slutt», for det kunne man jo ikke vite! Tror det er det jeg hatet mest, at folk tenkte at det uansett kom til å lykkes. For reelt sett er det jo noen som aldri lykkes også. At man aldri skulle oppleve å få barn var jo den verste skrekken, og når de liksom var så sikre på at det skulle gå til slutt så følte jeg de tok fra meg retten til å kjenne på den skrekken. Høres rart ut når jeg skriver det sånn, men du skjønner sikkert hva jeg mener! Skjønner jo de bare mente det godt men likevel... Når det kommer litt på avstand er det mye lettere å klare å få sagt alt man vil si om saken hvis det kommer opp i samtalen[emoji4] Vi prøver hvertfall å gjøre vårt for å bidra til at færre må få de samme dumme kommentarene[emoji6]

Du setter veldig gode ord på det hele, ogjeg skjønner akkurat hva du mener :)
 
Vi har en herlig 7 mnd gammel datter og det skal jeg si ikke er noen selvfølge.
I dag fikk jeg kjenne litt på følelsene fra prøvepårene og den ufrivillige barnløsheten..

Vi var på åpningsfest for åpen barnehage i byen vi bor. Stor fest og masse stas. Teaterforestilling for barna.
Teateret handlet om en konge og dronning som ønsket seg mange mange barn, men som aldri fikk noen. De måtte ta til takke med en mus...
Fikk så klump i halsen der jeg satt med mirakelet mitt i fanget. Klemte henne ekstra godt ❤️

Etterpå fisket jeg litt etter b.hageplass ettersom hun som jobber med slikt var til stede på arrangementet. Det er omtrent håpløst å få plass på supplerende opptak i denne byen, men må jo mase litt ;)
Etter litt prat hvor hun hadde forklart hvor håpløst vanskelig det var å plass i januar sa hun at vi måtte få barn annen tid på året om vi syns det var så stevsomt med reglene o_O
Altså... da klikka det litt for meg :p
Hun fikk høre at det slett ikke er alle som kan bestille baby til en viss dato og at vi tross alt prøvde i 5 (!) år før det gikk og var igjennom prøverør også.
Jeg er ikke den som vanligvis deler slikt, men følte bare at denne dama trengte litt innføring i at verden har flere nyanser enn svart og hvitt. Ikke alle faller inn under normalen!
Og som serviceyter i en kommune kan man rett og slett ikke svare folk på den måten!

Sånn, da fikk jeg det ut :D Puh!

Lykkelig mamma heldigvis ❤️

For ei uvitende kjærring! Jeg hadde slengt skikkelig med leppa, hadde nok blitt litt farlig jeg :p :p bra du sa ifra!!
 
For ei uvitende kjærring! Jeg hadde slengt skikkelig med leppa, hadde nok blitt litt farlig jeg :p :p bra du sa ifra!!
Hehe :p
Men du ‘‘planla’’ nå i hvert fall barn på riktig tid på året :p
 
Altså... Akkkkkk.! For en d-kjerring denne damen var. Såå mye tullete kommentarer.. Kjenner jeg blir så sint. Godt du fikk sagt i fra, Men herre, så utrolig korttenkt dame. Og dagmamma i samme slengen da gitt:p


Gode klemmer til deg! <3
Klem i fleng ❤️
 
❤️ 10 mnd ❤️

I dag er det 10 mnd siden vi fikk godjenta vår. Tiden har gått så vanvittig fort og månedene som en familie har vært fylt med glede, kjærlighet, stolthet men også en god porsjon slit ;) Er det ikke slik det skal være da?

Nå er dagene hektiske! S fyker rundt og reiser seg opp der det lar seg gjøre, klatrer og koser seg. Ingen anledning for a mor til å sitte i ro gitt :p
Vi er mye i åpen bhg, for det er en klar favoritt. Der får hun utfordret nysgjerrighet og får sosialisert seg. Dagene vi tilbringer hjemme er litt kjedelige i forhold og jeg merker på henne at hun behøver mer stimuli nå enn jeg kan tilby alene. Utfordringen er å finne på nye ting å gjøre de kommende månedene :wideyed: Gi meg styrke :p

Permisjonen er offisielt over men nå tar jeg ut ferie, avspasering og til slutt litt ulønnet perm. Jobber også 1 dag i uken, da har oappaen fri. Planen er å gi stafettpinnen helt til pappaen i april og deretter starte i bhg i august. Kjenner at det skal bli litt godt å komme ordentlig tilbake til arbeidslivet igjen. Det har blitt et langt fravær siden jeg var mye sykemeldt i svangerskapet også.
Driver å søker litt jobber i tillegg og håper på nye muligheter til våren :rolleyes:

S er en ganske grei unge som liker rutinene sine. Søvn og mat til faste tider er essensielt :p
Hun får 4 faste måltider hver dag; grøt, brød, frukt, middag osv...
Sover 2 gode dupper på dagen og legges fast i 19-draget. Står opp ca kl 6 hver dag. Jeg ønsker meg (minst) en time til hver morgen, B-menneske som jeg er... så får be om det til jul :p

Høsten har vært et sykdomsmaraton både for store og små. Falsk krupp herjer og med stadig tilbakefall er vi syke ca hele tiden :arghh: Nå holder vi sofaen alle tre med feber, rennende neser og hoste. S spyr litt i tillegg stakkar ❤️
Veldig klar for en periode med bedre form snart og håper bare julen blir sykdomsfri!

1 mnd igjen til jul, vår første som en familie ❤️
Masse å glede seg til!
 
❤️ 10 mnd ❤️

I dag er det 10 mnd siden vi fikk godjenta vår. Tiden har gått så vanvittig fort og månedene som en familie har vært fylt med glede, kjærlighet, stolthet men også en god porsjon slit ;) Er det ikke slik det skal være da?

Nå er dagene hektiske! S fyker rundt og reiser seg opp der det lar seg gjøre, klatrer og koser seg. Ingen anledning for a mor til å sitte i ro gitt :p
Vi er mye i åpen bhg, for det er en klar favoritt. Der får hun utfordret nysgjerrighet og får sosialisert seg. Dagene vi tilbringer hjemme er litt kjedelige i forhold og jeg merker på henne at hun behøver mer stimuli nå enn jeg kan tilby alene. Utfordringen er å finne på nye ting å gjøre de kommende månedene :wideyed: Gi meg styrke :p

Permisjonen er offisielt over men nå tar jeg ut ferie, avspasering og til slutt litt ulønnet perm. Jobber også 1 dag i uken, da har oappaen fri. Planen er å gi stafettpinnen helt til pappaen i april og deretter starte i bhg i august. Kjenner at det skal bli litt godt å komme ordentlig tilbake til arbeidslivet igjen. Det har blitt et langt fravær siden jeg var mye sykemeldt i svangerskapet også.
Driver å søker litt jobber i tillegg og håper på nye muligheter til våren :rolleyes:

S er en ganske grei unge som liker rutinene sine. Søvn og mat til faste tider er essensielt :p
Hun får 4 faste måltider hver dag; grøt, brød, frukt, middag osv...
Sover 2 gode dupper på dagen og legges fast i 19-draget. Står opp ca kl 6 hver dag. Jeg ønsker meg (minst) en time til hver morgen, B-menneske som jeg er... så får be om det til jul :p

Høsten har vært et sykdomsmaraton både for store og små. Falsk krupp herjer og med stadig tilbakefall er vi syke ca hele tiden :arghh: Nå holder vi sofaen alle tre med feber, rennende neser og hoste. S spyr litt i tillegg stakkar ❤️
Veldig klar for en periode med bedre form snart og håper bare julen blir sykdomsfri!

1 mnd igjen til jul, vår første som en familie ❤️
Masse å glede seg til!
Åååh for en deilig oppdatering! Høres ut som det skal være, men leit med sykdom! God bedring og tenk, snart jul med lillegull ;)
 
Åååh for en deilig oppdatering! Høres ut som det skal være, men leit med sykdom! God bedring og tenk, snart jul med lillegull ;)
Takk ❤️
Ja tenk, jul med våre små! Og for deg, en liten hemmelighet i magen i tillegg ❤️
 
Takk ❤️
Ja tenk, jul med våre små! Og for deg, en liten hemmelighet i magen i tillegg ❤️
Helt magisk blir det :Heartred og S forstår vel "litt" type, rive opp pakker osv :) kjenner meg så igjen i det du skriver mtp aktivisering av en raserbil hjemme :p det er vanskelig til tider :rolleyes:
 
Åh, det høres jo veldig bra ut alt i alt. Håper det blir mer friske perioder fremover. Og første jul som familie er helt magisk. :Heartred Kos deg! :Heartred (Og god bedring til dere.)
 
Helt magisk blir det :Heartred og S forstår vel "litt" type, rive opp pakker osv :) kjenner meg så igjen i det du skriver mtp aktivisering av en raserbil hjemme :p det er vanskelig til tider :rolleyes:
Hun vil garantert smake på både bånd og papir i hvert fall :hilarious:

Hva fyller dere dagene med da?
 
Åh, det høres jo veldig bra ut alt i alt. Håper det blir mer friske perioder fremover. Og første jul som familie er helt magisk. :Heartred Kos deg! :Heartred (Og god bedring til dere.)
Takk ❤️
 
Hun vil garantert smake på både bånd og papir i hvert fall :hilarious:

Hva fyller dere dagene med da?
Hun begynte i bhg ganske nylig. (Takk og lov) og endelig er hvilene litt mer stabile hun virker mer tilfreds da hun er mer/godt nok stimulert. Men det gikk mye i turer ute og lekeplasser rundt omkring de siste ukene :p
 
Hurra fort 10 mnd ❤️

Kjipt med sykdom, hatt vår del her også.. Håper dere snart er bedre alle 3 :)
 
Hipp hurra for 10 mnd![emoji324] og hjeeeelp hvor fort tiden går! [emoji33]
Slitsomt med all den sykdommen dere har hatt nå i høst, håper virkelig det blir bedre snart.
Og så spennende med jobbsøking fremover da [emoji2956]
 
Back
Topp