Avocado's voksende spire

Sååå bra at du sa ifra!! Skjønner godt det var en utrolig ukomfortabel situasjon å stå i!! men er desverre så himla mange som ikke tenker lenger enn sin egen nesetipp, og som faktisk tror at det å få barn naturlig er den største selvfølgelighet! Synd det fortsatt ser slik[emoji20][emoji20] men forhåpentligvis har du spart noen andre å bli møtt på samme måte av denne dama!!

Jeg er veldig åpen på dette med vår vei og IVF, og jeg har sagt ifra til flere om at man må tenke seg om hva man sier om dette med å få barn osv! Mange blir ganske spake[emoji12][emoji12]
 
Last edited:
Så tøff du er som sa fra. Makan til idiotisk kommentar. [emoji31] Tilpasse seg reglene liksom. [emoji35]

Det er så fantastisk at du har fått jenta di. [emoji173]
 
Bra du sier ifra!! Jeg var veldig ærlig på IVF, men merket at det ble litt mye informasjon for enkelte å takle på engang, tror de synes det ble litt vel privat.. Så nå har jeg sluttet å snakke om det, er ingen som har spurt heller.

Men hvis noen kommer med slike kommentarer så kommer jeg til å si ifra at det er ikke for alle sammen å planlegge noe slikt..

Hørtes ut som et rørende teaterstykke, jeg gråter nå hver gang jeg ser handmaids tale, der hele serien handler om et samfunn hvor mange blir infertile.. Selv om jeg synes de kunne brukt IVF litt mer!!
 
Woho, you go girl!! Så bra at du satte denne dama på plass! Det er jo håpløst med opptaksreglene, og ikke minst for sykehusene - det er jo kaos på fødestuen på sommeren.
Håper dere koste dere på åpen barnehage [emoji4]
 
Wow! Forstår det var en tøff dag! Syns du var sterk som satte den dama på plass!! Redd jeg bare hadde mumlet noe og grått mine bitre tårer hjemme.. er også utrolig heldig som har fått mine små skatter, men reisen har vært lang og blir selvsagt aldri glemt. Det er dessuten så mange som aldri får oppleve den lykken... at folk ikke kan tenke lenger altså!
Signerer! Hva svarte dama etterpå ?
 
Sååå bra at du sa ifra!! Skjønner godt det var en utrolig ukomfortabel situasjon å stå i!! men er desverre så himla mange som ikke tenker lenger enn sin egen nesetipp, og som faktisk tror at det å få barn naturlig er den største selvfølgelighet! Synd det fortsatt ser slik[emoji20][emoji20] men forhåpentligvis har du spart noen andre å bli møtt på samme måte av denne dama!!

Jeg er veldig åpen på dette med vår vei og IVF, og jeg har sagt ifra til flere om at man må tenke seg om hva man sier om dette med å få barn osv! Mange blir ganske spake[emoji12][emoji12]

Så flott at du har klart å være så åpen om det! Det krever litt styrke tror jeg.
 
Så tøff du er som sa fra. Makan til idiotisk kommentar. [emoji31] Tilpasse seg reglene liksom. [emoji35]

Det er så fantastisk at du har fått jenta di. [emoji173]

❤️

Hehe, ja neste gang får vi prøve på sommerbarn, for det er jo det som passer samfunnet best :hilarious:
 
Bra du sier ifra!! Jeg var veldig ærlig på IVF, men merket at det ble litt mye informasjon for enkelte å takle på engang, tror de synes det ble litt vel privat.. Så nå har jeg sluttet å snakke om det, er ingen som har spurt heller.

Men hvis noen kommer med slike kommentarer så kommer jeg til å si ifra at det er ikke for alle sammen å planlegge noe slikt..

Hørtes ut som et rørende teaterstykke, jeg gråter nå hver gang jeg ser handmaids tale, der hele serien handler om et samfunn hvor mange blir infertile.. Selv om jeg synes de kunne brukt IVF litt mer!!

Har opplevd at folk syns det er ubehagelig jeg også. Det er enkelte som bytter tema så fort de bare klarer :p

Handmaids tale er jo bare grusomt! Hjerteskjærende rett og slett :oops:

Gøy å se at du har januarbaby på vei!! :D
Snart OUL da eller har du vært kanskje?
 
Woho, you go girl!! Så bra at du satte denne dama på plass! Det er jo håpløst med opptaksreglene, og ikke minst for sykehusene - det er jo kaos på fødestuen på sommeren.
Håper dere koste dere på åpen barnehage [emoji4]

Enig! Jeg er imot kontantstøtten og mener en av to ordninger må til for at den kan avvikles;
- Rullerende b.hageopptak
- Differensierte permisjoner

Det er synd på jotdmødre nå i august :wacky:

Vi koste oss! Kjempefint sted som vi skal bruke masse fremover :D
Har dere noe sånt i kommunen din?
 
Signerer! Hva svarte dama etterpå ?

Hun ble litt paff først og begynte å snakke om hvor kjekt det er med kontantstøtten (haha, den er ca 1/5 av min vanlige lønn :hilarious:) og at jeg burde bli dagmamma mens jeg først går hjemme.
 
Vi har en herlig 7 mnd gammel datter og det skal jeg si ikke er noen selvfølge.
I dag fikk jeg kjenne litt på følelsene fra prøvepårene og den ufrivillige barnløsheten..

Vi var på åpningsfest for åpen barnehage i byen vi bor. Stor fest og masse stas. Teaterforestilling for barna.
Teateret handlet om en konge og dronning som ønsket seg mange mange barn, men som aldri fikk noen. De måtte ta til takke med en mus...
Fikk så klump i halsen der jeg satt med mirakelet mitt i fanget. Klemte henne ekstra godt ❤️

Etterpå fisket jeg litt etter b.hageplass ettersom hun som jobber med slikt var til stede på arrangementet. Det er omtrent håpløst å få plass på supplerende opptak i denne byen, men må jo mase litt ;)
Etter litt prat hvor hun hadde forklart hvor håpløst vanskelig det var å plass i januar sa hun at vi måtte få barn annen tid på året om vi syns det var så stevsomt med reglene o_O
Altså... da klikka det litt for meg :p
Hun fikk høre at det slett ikke er alle som kan bestille baby til en viss dato og at vi tross alt prøvde i 5 (!) år før det gikk og var igjennom prøverør også.
Jeg er ikke den som vanligvis deler slikt, men følte bare at denne dama trengte litt innføring i at verden har flere nyanser enn svart og hvitt. Ikke alle faller inn under normalen!
Og som serviceyter i en kommune kan man rett og slett ikke svare folk på den måten!

Sånn, da fikk jeg det ut :D Puh!

Lykkelig mamma heldigvis ❤️
Altså.. Folk!! Godt du satte dama på plass, det fortjente hun så til de grader. Hadde gitt samme leksjon selv, hadde det vært jeg som fikk den kommentaren slengt! Godt vi endelig tør å si i fra! :D
 
Altså.. Folk!! Godt du satte dama på plass, det fortjente hun så til de grader. Hadde gitt samme leksjon selv, hadde det vært jeg som fikk den kommentaren slengt! Godt vi endelig tør å si i fra! :D
Godt å høre at jeg ikke er den eneste som slår ifra meg når det kommer til slikt :D
 
Enig! Jeg er imot kontantstøtten og mener en av to ordninger må til for at den kan avvikles;
- Rullerende b.hageopptak
- Differensierte permisjoner

Det er synd på jotdmødre nå i august :wacky:

Vi koste oss! Kjempefint sted som vi skal bruke masse fremover :D
Har dere noe sånt i kommunen din?

Så enig med deg vedr. kontantstøtten. Og begge forslag støtter jeg.

Vi var på sykehuset her tidligere i uka for å besøke ett nytt søskenbarn til S, og det var kaos. Foreldrene måtte ligge på føden nesten 12 timer for å vente på ledig rom på barselhotellet [emoji15]

Vi har åpen barnehage her også ja, har tenkt å benytte oss av det utover høsten [emoji4] det og babysang, babymassasje [emoji108]
 
Godt du sa ifra! Helt koko hvordan folk tror man kan planlegge baby og fødsel altså....
Skjønner godt du klemte frøkna ekstra under den forestillingen
 
Så enig med deg vedr. kontantstøtten. Og begge forslag støtter jeg.

Vi var på sykehuset her tidligere i uka for å besøke ett nytt søskenbarn til S, og det var kaos. Foreldrene måtte ligge på føden nesten 12 timer for å vente på ledig rom på barselhotellet [emoji15]

Vi har åpen barnehage her også ja, har tenkt å benytte oss av det utover høsten [emoji4] det og babysang, babymassasje [emoji108]

Kan tenke meg at det er helt texas her også. Mye store mager å se rundt om for tiden og mye annonserte nyfødte barn på FB.

Stas med litt aktiviteter! Både for store og små :)
 
Godt du sa ifra! Helt koko hvordan folk tror man kan planlegge baby og fødsel altså....
Skjønner godt du klemte frøkna ekstra under den forestillingen

Ja, er litt sprøtt at folk fortsatt tror verden er så enkel for alle :wacky:

Hvordan står det til? Nå kan du vel poppe når som helst? :joyful:
 
Folk kan være j****** provoserende noen ganger [emoji35] Og når man jobber med sånt, burde man holde seg for god til å kommentere på den måten. Godt du sa ifra! Folk fortjener å få høre hvor dumme de er [emoji23]
 
Folk kan være j****** provoserende noen ganger [emoji35] Og når man jobber med sånt, burde man holde seg for god til å kommentere på den måten. Godt du sa ifra! Folk fortjener å få høre hvor dumme de er [emoji23]

Det har du så rett så rett i ;)
 
Det er så mye lettere å prate om nå. Er det ikke rart?
Håper all uvitenhet og skam rundt IVF skal forsvinne med mer åpenhet [emoji173]️

Jo det er litt rart[emoji4] Men det er jo så vondt og intenst mens man er midt oppi det at man er så mye mer sårbar for alt, og da orker man ikke alltid ha den samtalen hvor andre skal si at «det sikkert ordner seg til slutt», for det kunne man jo ikke vite! Tror det er det jeg hatet mest, at folk tenkte at det uansett kom til å lykkes. For reelt sett er det jo noen som aldri lykkes også. At man aldri skulle oppleve å få barn var jo den verste skrekken, og når de liksom var så sikre på at det skulle gå til slutt så følte jeg de tok fra meg retten til å kjenne på den skrekken. Høres rart ut når jeg skriver det sånn, men du skjønner sikkert hva jeg mener! Skjønner jo de bare mente det godt men likevel... Når det kommer litt på avstand er det mye lettere å klare å få sagt alt man vil si om saken hvis det kommer opp i samtalen[emoji4] Vi prøver hvertfall å gjøre vårt for å bidra til at færre må få de samme dumme kommentarene[emoji6]
 
Har opplevd at folk syns det er ubehagelig jeg også. Det er enkelte som bytter tema så fort de bare klarer :p

Handmaids tale er jo bare grusomt! Hjerteskjærende rett og slett :oops:

Gøy å se at du har januarbaby på vei!! :D
Snart OUL da eller har du vært kanskje?

Har vært på OUL og vi venter tvillinger!!! Så for oss er ikke kontantstøtten krise, men merker jeg nok har lyst til å dra tilbake på jobb og få ungene ut i barnehage selv.. Men kan jo hende det forandrer seg. Jeg er av typen som blir "deprimert" av å gå lange perioder hjemme.. Blir jo kanskje litt annerledes når jeg har to unger i tillegg ;-)

Ja, jeg har lyst til å være en ambassadør for IVF, men når jeg ser at folk bare blir helt tomme i ansiktet så er det vanskelig..
 
Back
Topp