♥️ Skravletråd ♥️

Dere som har barn fra før , hva finner dere på om dagen når dere ikke er i form ? Jeg har så dårlig samvittighet ovenfor min sønn ... samboer er på jobb og vi har ferie- men er så kvalm at jeg nesten ikke klarer å reise meg uten å spy :/ noen som har tips ? Enten til kvalmen eller kreative ideer ? Barnet er 2 år

Vannleket er fint nå om dagen. Ellers må jeg innrømme at er jeg syk blir det mye tv-titting[emoji51]
 
Dere som har barn fra før , hva finner dere på om dagen når dere ikke er i form ? Jeg har så dårlig samvittighet ovenfor min sønn ... samboer er på jobb og vi har ferie- men er så kvalm at jeg nesten ikke klarer å reise meg uten å spy :/ noen som har tips ? Enten til kvalmen eller kreative ideer ? Barnet er 2 år

Jeg tenker også at det er innafor å se litt på tv. Min kan også leke mye og lenge med vann. Ellers er min også glad i togbane og biler, som han underholder seg med lenge av gangen.
 
Det er veldig trist hvor lite tro jeg har på at dette blir et barn til slutt. Er innstilt på at denne også skal slutte å utvikle seg. Hva skal jeg gjøre for å endre tankesett? Så det blir hyggelig å være gravid.

Jeg har «bare» mistet en gang, men finner nå mye ro i at det ikke er noe jeg kan gjøre fra eller til, så jeg prøver å fokusere på her og nå, og glede meg over at NÅ er jeg gravid, og alt er bra [emoji4] jeg var veldig bekymret i forrige svangerskap, og det endte i en MA, men all bekymringen min hjalp jo ikke... så nå finner jeg en slags underlig ro i å slippe kontrollen, for dette er uansett helt utenfor min kontroll... jeg bestiller et par TUL da, for å se likevel [emoji6] vet ikke helt om dette gir mening for noen andre enn meg selv [emoji85] men ønsker deg masse lykke til, og håper at du klarer å glede deg over graviditeten [emoji4]
 
Jeg har «bare» mistet en gang, men finner nå mye ro i at det ikke er noe jeg kan gjøre fra eller til, så jeg prøver å fokusere på her og nå, og glede meg over at NÅ er jeg gravid, og alt er bra [emoji4] jeg var veldig bekymret i forrige svangerskap, og det endte i en MA, men all bekymringen min hjalp jo ikke... så nå finner jeg en slags underlig ro i å slippe kontrollen, for dette er uansett helt utenfor min kontroll... jeg bestiller et par TUL da, for å se likevel [emoji6] vet ikke helt om dette gir mening for noen andre enn meg selv [emoji85] men ønsker deg masse lykke til, og håper at du klarer å glede deg over graviditeten [emoji4]

Det er litt på samme måte jeg tenker. Sist brukte vi så utrolig lang tid på å bli gravid, så da husker jeg at jeg sa til legen at jeg nekter at det går dårlig! Jeg syntes liksom jeg hadde fortjent at alt skulle gå bra. Legen sa det går bra i de aller fleste tilfeller og det fikk meg til å tro at det skulle gå bra, noe det også gjorde.

Jeg tenker litt likt denne gangen. Har fått tidlig ultralyd denne gangen, det hadde jeg ikke sist, men tror alt blir mer virkelig og lettere å tro på når jeg får sett det bankende hjertet som jeg håper er der om tre uker.
 
Fra kaffikjerring til en kopp koffeinfri avogtil.
Verste var nedtrappinga første gang. Fra 5-6 kopper om dagen. Sjikkelig hodepine da en stund
Hehe. Den hodepinen altså. Prøver å trappe ned nå, bare en kopp om dagen. Men tenker jeg er helt uten til uka :D
 
Jeg har «bare» mistet en gang, men finner nå mye ro i at det ikke er noe jeg kan gjøre fra eller til, så jeg prøver å fokusere på her og nå, og glede meg over at NÅ er jeg gravid, og alt er bra [emoji4] jeg var veldig bekymret i forrige svangerskap, og det endte i en MA, men all bekymringen min hjalp jo ikke... så nå finner jeg en slags underlig ro i å slippe kontrollen, for dette er uansett helt utenfor min kontroll... jeg bestiller et par TUL da, for å se likevel [emoji6] vet ikke helt om dette gir mening for noen andre enn meg selv [emoji85] men ønsker deg masse lykke til, og håper at du klarer å glede deg over graviditeten [emoji4]

Synes dette var så fint og inspirerende og lese. I dag har jeg absolutt ikke hatt den roen, men vil virkelig jobbe for å finne den. Er jo gravid i dag, som du sier[emoji173]️Jeg ble litt roligere av å dra på tidlig ul i dag, men tror samtidig man kan klare å finne den roen om man «jobber» litt med seg selv mentalt[emoji4]
 
Har hivd meg rundt å klaga på vogna vår for 3 gang nå. Utsatt det lenge, siden vi ikke bruker vogn lenger.. Men; nå må vi jo plutselig ha en funksjonell vogn snart igjen.

Nå blir vel alternativet at vi får ny modellen av trailz, eller heving av kjøpet. Har tenkt litt på å bytte ut vogna med buffalo eller fox, men samtidig er jeg glad i trailzen, og den nye har jo utbedret det jeg ikke har likt. Så hva ville dere gjort?

Hevet kjøpet eller gitt den nye trailz en sjangse? [emoji28]
 
Jeg har de siste dagene hatt smerter nede til høyre i magen. Det kommer og går, men når de er som verst er det vondt å trykke på det området som er vondt også. Det kan komme når jeg sitter i ro og når jeg er i aktivitet. Er det flere som har disse smertene?
Jeg har litt økt sannsynlighet for svangerskap utenfor livmor siden jeg har hatt en bekkeninfeksjon tidligere, så jeg merker at jeg blir mer og mer redd for at det skal være tegn på det [emoji17]
 
Er det mulig å teste på en eller annen måte at fosteret utvikler seg / lever? Ser man det ved å bruke ukesindikator test feks? Eller må man ta tul for å forsikre seg?

Mange spørsmål, håper noen kan svare:happy:
 
Har hivd meg rundt å klaga på vogna vår for 3 gang nå. Utsatt det lenge, siden vi ikke bruker vogn lenger.. Men; nå må vi jo plutselig ha en funksjonell vogn snart igjen.

Nå blir vel alternativet at vi får ny modellen av trailz, eller heving av kjøpet. Har tenkt litt på å bytte ut vogna med buffalo eller fox, men samtidig er jeg glad i trailzen, og den nye har jo utbedret det jeg ikke har likt. Så hva ville dere gjort?

Hevet kjøpet eller gitt den nye trailz en sjangse? [emoji28]

Hva skal du klage på?

Jeg har trailz, og har vært veldig fornøyd med den gjennom tre år[emoji4]
 
Er det mulig å teste på en eller annen måte at fosteret utvikler seg / lever? Ser man det ved å bruke ukesindikator test feks? Eller må man ta tul for å forsikre seg?

Mange spørsmål, håper noen kan svare:happy:

Ja, du kan ta blodprøve som måler nivå av graviditetshormonet hcg i blodet. Under et normalt svangerskap skal nivået doble seg hver 48-72 time. Det kan du be om hos fastlegen din [emoji4]
 
Du veit du er gravid når blyanten lukter for blyant til at du orker å skrive med den.. :hilarious:

Det var ny problemstilling for meg altså!
 
Hva skal du klage på?

Jeg har trailz, og har vært veldig fornøyd med den gjennom tre år[emoji4]

Vi har bytta understell 2 ganger. Det knirker noe helt j****.
Itillegg så vrir fremhjulene seg på tvers, så det er livsfarlig om man triller i litt tempo, for det blir jo bråstopp.

Egentlig drit lei hele vogna [emoji849]
 
Vi har bytta understell 2 ganger. Det knirker noe helt j****.
Itillegg så vrir fremhjulene seg på tvers, så det er livsfarlig om man triller i litt tempo, for det blir jo bråstopp.

Egentlig drit lei hele vogna [emoji849]

Er superfornøyd med trailz. Hatt litt knirk, men det er jo bare å smøre. Og aldri hatt noe problemer med fremhjul, men jeg foretrekker uansett å låse de på tur. Vi er veldig høye da, med mann på 2m er det den beste vognen sånn sett. Kjipt når det blir mye problemer da.
 
Vi har bytta understell 2 ganger. Det knirker noe helt j****.
Itillegg så vrir fremhjulene seg på tvers, så det er livsfarlig om man triller i litt tempo, for det blir jo bråstopp.

Egentlig drit lei hele vogna [emoji849]

Åja. Ja, det knirker kanskje litt når du sier det[emoji28]
 
Back
Topp