Kicks' dagbok - veien mot mirakelbarnet vårt

Johooo, lykke til i morgen!

Endelig blir det en fiiiin ulopplevelse på deg!

Det unner jeg deg sååååå mye!

Vi nysgjerrige må få høre alt om hvordan det var:happy:.
Skal oppdatere i morgen, men ikke sikker på når det blir enda :)

Skal reise til mine foreldre etter ultralyden, det blir så koselig:Heartred
 
Håper dere får en flott opplevelse idag. spent på hvem som bor i magehuset ditt
 
Håper alt gikk fint idag ❤️
 
Håper også at alt gikk bra idag[emoji173][emoji173]
 
Spent nå altså!! Håper alt har gått bra idag[emoji173]️
 
Håper alt har gått bra og at dere koser dere med kommende besteforeldre
 
18+5 - rutineultralyd
Ja, så var endelig den etterlengtede dagen her for ultralyd! Hadde sykt høy puls før jeg skulle inn til gyn, og verre ble det minutt for minutt vi måtte sitte over tiden å vente.

Alt såg veldig fint ut med de to små. De ble målt til ca 18+4 og 19+0, så det må jo være innafor. Noen få millimeter på målestokken kunne utgjøre den dagen der den ene ble målt til en dag mindre. Men kjenner jeg ble litt bekymret når hun sa det kanskje kunne se ut som den ene var litt mindre enn den andre, med tanke på om dette blir et problem videre. Blir nervepirrende mot neste ultralyd (vekstkontroll) i uke 24. Men nå er det bare 3 dager som skilte målene hennes da, så det er ikke akkurat kritisk nå.
Uansett er noen litt større og litt mindre i forhold til unnfangelse, om to babyer hadde vært i to forskjellige kvinner, uten at det trenger å være noe galt i det. Uten IVF hadde man da bare justert på termindatoen.
Tenker litt høyt for å unngå å gjøre meg veldig tankefull til neste ultralyd:rolleyes:

Men så var det kjønnet da, som vi var veldig spente på (eller egentlig ikke så veldig siden jeg "visste" hva det ble:hilarious:).
Hun mente dette var to små jenter!:Heartpink:Heartpink
Når hun sa kjønnet på den andre måtte jeg le litt, og sa rimelig spontant at det ikke var noen overraskelse. Så det var litt morsomt :)

En veldig fin dag med andre ord:happy:

Våre to nydelige prinsesser:Heartpink:Heartpink
Snapchat-2004517261.jpg
 
Last edited:
18+5 - rutineultralyd
Ja, så var endelig den etterlengtede dagen her for ultralyd! Hadde sykt høy puls før jeg skulle inn til gyn, og verre ble det minutt for minutt vi måtte sitte over tiden å vente.

Alt såg veldig fint ut med de to små. De ble målt til ca 18+4 og 19+0, så det må være innafor. Men litt bekymret når hun sa det kanskje kunne se ut som den ene var litt mindre enn den andre. Blir nervepirrende mot neste ultralyd (vekstkontroll) i uke 24.

Men så var det kjønnet da, som vi var veldig spente på (eller egentlig ikke så veldig siden jeg "visste" hva det ble:hilarious:).
Hun mente dette var to små jenter!:Heartpink:Heartpink
Når hun sa kjønnet på den andre måtte jeg begynne å le litt, og sa rimelig spontant at det ikke var noen overraskelse. Så det var litt morsomt :)

En veldig fin dag med andre ord:happy:

Våre to nydelige prinsesser:Heartpink:Heartpink
Vis vedlegget 249639
For noen nydelige små prinsesser:joyful::Heartpink Det hender vel ofte at den ene tvillingen er litt mindre enn den andre, og så vokser de jo litt i rykk og napp også:) Men det blir greit med ofte ul og vekstkontroller, de kommer til å passe godt på hvis det er grunn til bekymring:Heartpink:Heartpink
 
Åh herlig! Gratulerer så mye ❤️❤️
 
Gratulerer så mye med to jenter [emoji177][emoji177] Tenker at forskjellen mellom dem er såpass liten at det ikke er grunn til bekymring, men bra du får god oppfølging videre [emoji2]
 
Ikke bry deg om vekstmål!

Det er kun når det er signifikante vekstavvik at det kanskje er grunn til bekymring!!

Min venninne fikk en sunn termingutt som veide 2900 og jeg en på 3950! Barn er ulike, selv fra samme mor og far! Syns det er helt unødvendig av gyn å holde på å synse sånn detaljert fremfor deg!!!!!!

Sist fikk du vite at du nærmest mest sannsynlig kom til å miste den ene tvillingen!!!

Tror ikke de skjønner hvilken belastning det er å ha gått ivfvegen til barn og hvordan du er frynsete på innsiden!

Jeg er overbevist om at du har to flotte babyer inni deg og at grunnen til vekstforskjellen rett og slett er at de er toeggede og ulike!!!
( eneggede kan og ha vekstforskjell, men da ER det ofte grunn til bekymring).

Gratulerer så mye med to prinsesser!!!

Og ikke BRY deg om gyn!!!!
 
Ikke bry deg om vekstmål!

Det er kun når det er signifikante vekstavvik at det kanskje er grunn til bekymring!!

Min venninne fikk en sunn termingutt som veide 2900 og jeg en på 3950! Barn er ulike, selv fra samme mor og far! Syns det er helt unødvendig av gyn å holde på å synse sånn detaljert fremfor deg!!!!!!

Sist fikk du vite at du nærmest mest sannsynlig kom til å miste den ene tvillingen!!!

Tror ikke de skjønner hvilken belastning det er å ha gått ivfvegen til barn og hvordan du er frynsete på innsiden!

Jeg er overbevist om at du har to flotte babyer inni deg og at grunnen til vekstforskjellen rett og slett er at de er toeggede og ulike!!!
( eneggede kan og ha vekstforskjell, men da ER det ofte grunn til bekymring).

Gratulerer så mye med to prinsesser!!!

Og ikke BRY deg om gyn!!!!
Tusen takk:Heartred
Vi IVF-ere har nok en tendens til å overtenke litt vel mye også.
Det er som du sier, mest sannsynlig to helt ulike barn som ikke trenger å vokse helt propersjonalt. Blir spennende å se neste gang :)
 
Åh, gratulerer så mye med to jenter på vei[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Ikke bry deg om vekstmål!

Det er kun når det er signifikante vekstavvik at det kanskje er grunn til bekymring!!

Min venninne fikk en sunn termingutt som veide 2900 og jeg en på 3950! Barn er ulike, selv fra samme mor og far! Syns det er helt unødvendig av gyn å holde på å synse sånn detaljert fremfor deg!!!!!!

Sist fikk du vite at du nærmest mest sannsynlig kom til å miste den ene tvillingen!!!

Tror ikke de skjønner hvilken belastning det er å ha gått ivfvegen til barn og hvordan du er frynsete på innsiden!

Jeg er overbevist om at du har to flotte babyer inni deg og at grunnen til vekstforskjellen rett og slett er at de er toeggede og ulike!!!
( eneggede kan og ha vekstforskjell, men da ER det ofte grunn til bekymring).

Gratulerer så mye med to prinsesser!!!

Og ikke BRY deg om gyn!!!!
What she said!!

Gratulerer så mye med frøknene! :Heartred:Heartred
 
Gratulerer så mye med to herlige prinsesser i magen ❤️❤️
 
Gratulerer så mye med to fine prinsesser! :happy:
 
Gratulerer så mye med vel overstått OUL og to jenter i magen. ar JM sikker på at det var jenter eller trodde hun det?
Godt det ble en fin opplevelse og at alt så bra ut.
Absolutt ingen vekstforskjell å bry seg med. De har jo hver sin morkake og alt disse to så mye av risikoen ift tvillinger slipper du unna, er "bare" tyngden for kroppen din. Men de har da ingen påvirkning på hverandre ift vekst eller blodgjennomstrømning eller noe og det er veldig vanlig at tvillinger ikke ligger helt likt i fødselsvekt
 
Back
Topp