17+0
Den brune utfloden er fortsatt der, og har egentlig bare tatt seg opp mer. 16+2 var jeg inne på ny sjekk siden jeg begynte å bli litt urolig når den hadde vart så lenge (over 3 uker og skulle forsvinne etter 4-5 dager), og at det i tillegg har tatt seg opp mer. Men der var to fine og aktive krabater!
Gyn ville ikke ta noe innvendig undersøkelse siden han mente dette kunne irritere mer, men regnet med blødningen kom fra samme plass som sist.
De siste dagene har det komt enda litt mer, men jeg må bare ta det litt med ro nå, siden både gyn og jordmor sier dette kan vare en stund og at noen har blødninger hele svangerskapet uten at det er noe farlig. Om jeg får frisk blødning eller får magesmerter tar jeg heller kontakt, men det er jo ikke lenge til OUL, så jeg får holde ut
Jeg sliter fortsatt med blodtrykksfall til tider, men har de siste dagene vært rimelig grei. Får meg vel et "tilbakefall" snart igjen. 16+3 fikk jeg et skikkelig blodtrykksfall hjemme, og målte blodtrykket til 78/44. Da kastet jeg faktisk opp rett etterpå, noe som jeg ikke har gjort på 3 uker, og som bare kommer ved blodtrykksfallene nå.
I går var jeg til jordmor, som mente dette også kunne ha noe med vena cava å gjøre. Har merket litt mer til tungpust om kveldene den siste tiden, og dette kan også komme av det.
Jeg har begynt å få kynnere av og til. Magen blir plutselig steinhard på et punkt, men går over etter noen sekunder. Dette er visst "trening" for livmoren for å gjøre seg klar for fødsel. Det er egentlig ganske merkelig
Jordmor kjente også hvor høyt livmoren min var komt - et stykke over navlen. Dette er siden det er to små der, ellers ville den vært litt under navlen. Tenker for meg selv at når livmoren ikke når lenger opp, kommer magen til å skyte enda mer fart utover
Denne uken var vi innom Barnas Hus og skulle se oss litt rundt. Fokuset ble igrunn å spørre om vogn, og hva de anbefalte ettersom den må være praktisk og godt sammenleggbar pga bilen. Det ble ikke noe kjøp, men som jeg selv har sett på på nettet og tenkt er praktisk og fin, var den samme som de anbefalte. "Bugaboo Donkey 2 Twin". Så nå er det å vente til etter OUL, så tar vi oss en tur dit igjen for storinnkjøp! Det blir så stas!
Bare 12 dager til OUL nå! Vi gleder oss sykt mye å se hvem som gjemmer seg i magen! Gynlegen ville ikke se noe etter kjønn når jeg var inne på sjekk, men må si jeg syns jeg ser en jente her
Magefølelsen sier vel mer og mer at vi venter to jenter
Her er magebildene 16+0 og 17+0. Litt forskjellig vinkel på de, og ser også pga lyset at man ikke ser så godt at magen har vokst. Men den har virkelig vokst en del den siste uken