Har en baby bare på seg pysjamas ?

Lang tynn her og, men det som funka var strømpis med ullsokker utenpå-da holdt det seg på plass. Kanskje ikke like praktisk hvis det er sommerbaby dog.

Her funka det absolutt ikke. Brukte bukser/tights med body eller kjole til her[emoji5] newbiesokkene var knall de datt ikke av[emoji5]
 
Nå skal jeg ikke dra denne så mye lengre, men jeg må fortsatt stille spørsmål ved slasketheten. Hvis en tolvåring går i joggebukse, er han slask? Hvis læreren gjør det samme, er hun slask? Hvorfor er kleskode en bra ting? Synes ikke dette er ytterpunkter til diskusjon, da jeg lurer på slike ting. For jeg lurer faktisk på dette med klær og "utseende". For meg er det uforståelig at klær skal ha noen form for utrykk, personlighet eller status. Klær for meg er funksjon.

Joggebukse er treningstøy, klær gir utrykk om du vil eller ikke. Jeg hadde fått dårlig inntrykk og liten respekt for min lærer (som ikke var gymlærer) møtte opp i en joggebukse. Det sender ett signal om at jeg tar ikke min jobb seriøst.
Alle yrker burde ha kleskode om de ikke bruker uniform. Å slaske rundt i en joggebukse sender ett signal om ustelt.
 
Joggebukse er treningstøy, klær gir utrykk om du vil eller ikke. Jeg hadde fått dårlig inntrykk og liten respekt for min lærer (som ikke var gymlærer) møtte opp i en joggebukse. Det sender ett signal om at jeg tar ikke min jobb seriøst.
Alle yrker burde ha kleskode om de ikke bruker uniform. Å slaske rundt i en joggebukse sender ett signal om ustelt.

Heldigvis deler ikke alle det synet. :pJeg jobber i barnehage og bruker mye joggebukse fordi det fungerer best for meg. Likevel klarer jeg å se stelt ut og folk ser at jeg gjør en god jobb. Heldigvis er det ikke klærne mine som bestemmer hva slags verdi jeg har. ;)
 
Last edited:
Heldigvis deler ikke alle det synet. :p Jeg jobber i barnehage og bruker mye joggebukse fordi det fungerer best for meg. Likevel klarer jeg å se stelt ut og folk ser at jeg gjør en god jobb. Heldigvis er det ikke klærne mine som sier hva slags verdi jeg har.
Ansatte i barnehagen til ungene i joggebukser innimellom også . Skjønner jeg godt , og aldri reagert på .
 
Ansatte i barnehagen til ungene i joggebukser innimellom også . Skjønner jeg godt , og aldri reagert på .

Godt å høre. Jeg har aldri fått noen dårlige kommentarer, og jeg tror de fleste foreldre ikke bryr seg om det så lenge de ser at vi tar vare på barna deres og barna trives.
 
Ser det er mange som føler seg støtt her nå. For min del må jeg si at joggebukse er og blir treningsklær, det finnes mange fine (løse) bukser man kan bruke som har samme komfor, så for meg er joggebukse faktisk slaskete og noe som hører hjemme på sofaen. Jobber selv på skole og kunne ikke falt meg inn å møte opp i den klassiske grå bomullsbuksa da tror jeg ungene hadde begynt å lure også. Når det kommer til de minste. Ser ikke helt hvorfor vi som kler på barna med vanlige klær skal beskyldes for å pynte de eller være forfengelige. Altså, det er helt normale klær, de er også like behagelige og praktiske som andre klær. Nå kan ikke jeg fordra strømpebukse selv og kunne ikke falt meg inn å kle ungene i det men mine unger har det da behagelig alikevel.
 
Heldigvis deler ikke alle det synet. :pJeg jobber i barnehage og bruker mye joggebukse fordi det fungerer best for meg. Likevel klarer jeg å se stelt ut og folk ser at jeg gjør en god jobb. Heldigvis er det ikke klærne mine som sier hva slags verdi jeg har.

Jeg vet at veldig mange deler mitt syn på joggebuksa, det betyr ikke at jeg går til de ansatte å forteller hva de mener om den ;)
Gå som man vil, men joggebuksa sender ut ett inntrykk om man vil eller ikke.
 
Godt å høre. Jeg har aldri fått noen dårlige kommentarer, og jeg tror de fleste foreldre ikke bryr seg om det så lenge de ser at vi tar vare på barna deres og barna trives.
Jeg syns det er spesielt å bry seg om sånn nesten , men det er jo fyfy å si :p
 
Men hva er egentlig en joggebukse? Har hendt jeg har gått i joggebukse selv på jobb.
 
Jeg vet at veldig mange deler mitt syn på joggebuksa, det betyr ikke at jeg går til de ansatte å forteller hva de mener om den ;)
Gå som man vil, men joggebuksa sender ut ett inntrykk om man vil eller ikke.
Og det inntrykket er slask ?:)
 
Ser det er mange som føler seg støtt her nå. For min del må jeg si at joggebukse er og blir treningsklær, det finnes mange fine (løse) bukser man kan bruke som har samme komfor, så for meg er joggebukse faktisk slaskete og noe som hører hjemme på sofaen. Jobber selv på skole og kunne ikke falt meg inn å møte opp i den klassiske grå bomullsbuksa da tror jeg ungene hadde begynt å lure også. Når det kommer til de minste. Ser ikke helt hvorfor vi som kler på barna med vanlige klær skal beskyldes for å pynte de eller være forfengelige. Altså, det er helt normale klær, de er også like behagelige og praktiske som andre klær. Nå kan ikke jeg fordra strømpebukse selv og kunne ikke falt meg inn å kle ungene i det men mine unger har det da behagelig alikevel.
Enig med deg
Blir helt merkelig å kalle folk forfengelig fordi de ikke kler barna i strømpebukse og body og fordi man bryr seg om hva barna har på.
 
Men hva er egentlig en joggebukse? Har hendt jeg har gått i joggebukse selv på jobb.

Dette er en type joggebukse.
f24353fffc15403a73cb6de762d4ee48.jpg

Finnes mange fine stoffbukser som er behagelig som gir ett annet inntrykk :)
 
Enig med deg
Blir helt merkelig å kalle folk forfengelig fordi de ikke kler barna i strømpebukse og body og fordi man bryr seg om hva barna har på.
Det mangler noe for meg hvis det kun er det, men her hjemme hender det jo. Men ellers får de på seg bukse utenpå eller penere shorts. Liker godt Memini shortser i ull nå ute . Pene og behagelig
 
Dette er en type joggebukse.
f24353fffc15403a73cb6de762d4ee48.jpg

Finnes mange fine stoffbukser som er behagelig som gir ett annet inntrykk :)
Er det bedre hvis den er svart ? :) men Joda ikke uenig i at det der er den typiske joggebuksen...men mye helheten for meg også . Legger ikke så mye merke til joggebuksen om man er stelt ellers :) og med en matchende Nike hettegenser blir man jo riktig så røff ;) men jeg ser poenget for all del , men må si jeg bryr meg fint lite. Også er det forskjell for meg med jobb og ute ellers . Tenker da på jobber hvor man er aktive.Bytur og ærend etc. er stort nono med joggebukse , men på jobb har det skjedd . Veldig behagelig og er mye i aktivitet på jobb. Er klar over det finnes alternativer som er behagelige , men de jeg har koster en del også og ikke så gøy med de på jobb da. Mest jeans jeg går i på jobben egentlig, behagelige sådan. Men smak og behag som alt annet. Og jeg anser meg som over gjennomsnittet forgjengelig i grunn
 
Jeg vet at veldig mange deler mitt syn på joggebuksa, det betyr ikke at jeg går til de ansatte å forteller hva de mener om den ;)
Gå som man vil, men joggebuksa sender ut ett inntrykk om man vil eller ikke.

For noen, ja. Heldigvis bryr jeg meg ikke om de for det har ingenting med prestasjonene mine å gjøre. :p

Litt spesielt å høre dette fra deg da du påstår ganske ofte at du dømmer ingen. :p
 
Her er både jeg og barna slaskete tydeligvis, og det kjenner jeg er helt greit! For meg er en slaskete person en person med dårlig hygiene, møkkete klær, fett hår osv - ikke et menneske som tydelig vasker klærne sine og steller seg selv, men som tilfeldigvis bruker joggebukse på jobb/skole.
 
Her er både jeg og barna slaskete tydeligvis, og det kjenner jeg er helt greit! For meg er en slaskete person en person med dårlig hygiene, møkkete klær, fett hår osv - ikke et menneske som tydelig vasker klærne sine og steller seg selv, men som tilfeldigvis bruker joggebukse på jobb/skole.
Hva jobber du med?:)
 
Back
Topp