Har en baby bare på seg pysjamas ?

Syns det er like ille begge veier. Og sier man at et plagg er slaskete så ser personen som bruker det slaskete ut. Ikke mulig å sno seg unna den.
Ja, du dømmer [emoji6] Det gjør jeg også iblant, slik som de fleste gjør.

Ja, man SER slaskete ut med en joggebukse, det gjør jeg også når jeg går hjemme å slasker rundt i joggebukse ;)
Det betyr ikke at personene ER en slask, men vet du tolk det som du vil! Å bli fornærmet for noen ikke liker ditt klesplagg må du stå for selv.
Vi alle kan ikke like det samme ;)
 
Jeg syns også en person i joggebukse kan se slaskete ut, men det kan en i dressbukse også...
 
Og det er jeg helt enig med deg i, ustrøkne dressbukser som det ser ut som du har sovet i dem kan gi et ganske så slaskete utrykk ;)
Haha :D sånn legger jeg sjelden merke til :p For meg er det som sagt en helhet. Joggebukse kan være helt Ok så sånt man er stelt ellers. Du hadde muligens fått noia av skjorten jeg var tenkt meg ut med i går :hilarious:
 
Ja, man SER slaskete ut med en joggebukse, det gjør jeg også når jeg går hjemme å slasker rundt i joggebukse ;)
Det betyr ikke at personene ER en slask, men vet du tolk det som du vil! Å bli fornærmet for noen ikke liker ditt klesplagg må du stå for selv.
Vi alle kan ikke like det samme ;)

Jeg blir ikke fornærmet jeg. Trodde jeg skrev det, og nei, alle liker ikke det samme og det er jo helt greit. [emoji1303] Liker bare ikke at folk påstår at de ikke dømmer når de gjør det. [emoji6]
 
Jeg blir ikke fornærmet jeg. Trodde jeg skrev det, og nei, alle liker ikke det samme og det er jo helt greit. [emoji1303] Liker bare ikke at folk påstår at de ikke dømmer når de gjør det. [emoji6]

Å dømme ett plagg har ingenting å dømme e person, så ja det står jeg får. Dømmer ingen, men ja dømmer plaggene [emoji23]
En joggebukse er en ting og ikke en person;)
Mulig vi ser på dømming på forskjellige måter, å danne seg ett bilde av noen er ikke for meg å dømme personen. Det kalles å danne seg ett første inntrykk, noe alle gjør. Å dømme noen er å ser ned på personene det gjelder, heve seg selv over de og mene at de er mindre verdt en seg selv. Å lage seg ett bilde av noen før man kjenner personen er ikke dømming i mine øyne ;)
 
Last edited:
Å dømme ett plagg har ingenting å dømme e person, så ja det står jeg får. Dømmer ingen, men ja dømmer plaggene [emoji23]
En joggebukse er en ting og ikke en person;)

Og plagg går på person, slik det er blitt gjort uttrykk for her.

«Joggebukse er treningstøy, klær gir utrykk om du vil eller ikke. Jeg hadde fått dårlig inntrykk og liten respekt for min lærer (som ikke var gymlærer) møtte opp i en joggebukse. Det sender ett signal om at jeg tar ikke min jobb seriøst.
Alle yrker burde ha kleskode om de ikke bruker uniform. Å slaske rundt i en joggebukse sender ett signal om ustelt.»

Dine ord. Du hadde fått lite respekt for personen, faktisk. På grunn av en joggebukse! [emoji23] Da er det litt mer enn å bare ikke like klærne folk går med.
 
Og plagg går på person, slik det er blitt gjort uttrykk for her.

«Joggebukse er treningstøy, klær gir utrykk om du vil eller ikke. Jeg hadde fått dårlig inntrykk og liten respekt for min lærer (som ikke var gymlærer) møtte opp i en joggebukse. Det sender ett signal om at jeg tar ikke min jobb seriøst.
Alle yrker burde ha kleskode om de ikke bruker uniform. Å slaske rundt i en joggebukse sender ett signal om ustelt.»

Dine ord. Du hadde fått lite respekt for personen, faktisk. På grunn av en joggebukse! [emoji23] Da er det litt mer enn å bare ikke like klærne folk går med.

Ja, det er bilde man danner seg før man blir kjent med personen. Men vet du fortsett å kverulerer og tolk mine ord i din retning du ønsker sånn å ta meg på noe[emoji23]
Noen andre som dømmer utifra et forum her[emoji12]
Ja, kommer norsklærer i første time med joggebukse så danner det seg ett bilde av personen og jeg får mindre respekt. Det sender ut ett signal om at jeg gadd ikke å ta på meg noe annet, skolen er som sofakroken. Blir jeg kjent med personen så vil man også respektere personen og første inntrykket stemmer ikke overens med klærne. Første inntrykk kalles det og ja det er noe alle danner seg, til og med meg ;) Du får ta det tiden til å finne flere innlegg du kan ta meg på[emoji1303]Finner de sikkert ;)
 
Ja, det er bilde man danner seg før man blir kjent med personen. Men vet du fortsett å kverulerer og tolk mine ord i din retning du ønsker sånn å ta meg på noe[emoji23]
Noen andre som dømmer utifra et forum her[emoji12]
Ja, kommer norsklærer i første time med joggebukse så danner det seg ett bilde av personen og jeg får mindre respekt. Det sender ut ett signal om at jeg gadd ikke å ta på meg noe annet, skolen er som sofakroken. Blir jeg kjent med personen så vil man også respektere personen og første inntrykket stemmer ikke overens med klærne. Første inntrykk kalles det og ja det er noe alle danner seg, til og med meg ;) Du får ta det tiden til å finne flere innlegg du kan ta meg på[emoji1303]Finner de sikkert ;)

Så mange spydigheter her, da. Skjønner at du ikke liker å bli sagt imot så jeg kan gi meg her. Syns bare det blir så falskt.
 
Så mange spydigheter her, da. Skjønner at du ikke liker å bli sagt imot så jeg kan gi meg her. Syns bare det blir så falskt.

Si i mot, men ikke legg meninger jeg ikke har i noe jeg har skrevet. Spørr heller hva mener du da med dette om du tror jeg da dømmer personen pga ett plagg ;)
Ja jeg er nok Falsk [emoji16]
 
Si i mot, men ikke legg meninger jeg ikke har i noe jeg har skrevet. Spørr heller hva mener du da med dette om du tror jeg da dømmer personen pga ett plagg ;)
Ja jeg er nok Falsk [emoji16]

Joda, men da kan jo du svare meg uten å være så spydig. Det dreper virkelig en diskusjon.
 
Her funka det absolutt ikke. Brukte bukser/tights med body eller kjole til her[emoji5] newbiesokkene var knall de datt ikke av[emoji5]

Bare hjemmestrikka sokker som holdt seg på plass da, alt annet ble sparka av. Noterer meg newbiesokker!
 
Og plagg går på person, slik det er blitt gjort uttrykk for her.

«Joggebukse er treningstøy, klær gir utrykk om du vil eller ikke. Jeg hadde fått dårlig inntrykk og liten respekt for min lærer (som ikke var gymlærer) møtte opp i en joggebukse. Det sender ett signal om at jeg tar ikke min jobb seriøst.
Alle yrker burde ha kleskode om de ikke bruker uniform. Å slaske rundt i en joggebukse sender ett signal om ustelt.»

Dine ord. Du hadde fått lite respekt for personen, faktisk. På grunn av en joggebukse! [emoji23] Da er det litt mer enn å bare ikke like klærne folk går med.
Bra det var jeg som ble fortalt hvor lite respekt en lærer kan få, da, og ikke noen andre. Jeg er heldigvis så sikker på meg selv at jeg kommer fortsatt til å rocke joggebuksa i klasserommet!

Jeg tenker at en slik tråd som denne, og som den utartet seg er et ypperlig utgangspunkt for en klassediskusjon om klær, motepress og holdninger. Hva sier et førsteintrykk? Hvem konstruerer signaler som sendes? Er det sender, mottaker eller begge som bestemmer budskapet? Hvordan skal vi ruste ungdommen vår på det som kommer til å møte deg når de entrer tenårene, og ofte før?

Jeg gjør noen ganger poeng ut av joggebuksa mi, nettopp for å fortelle høyt og tydelig at om du har på deg striesekk eller gallakjole er du et menneske. Elevene pleier og synes det er ganske kult.
 
Bra det var jeg som ble fortalt hvor lite respekt en lærer kan få, da, og ikke noen andre. Jeg er heldigvis så sikker på meg selv at jeg kommer fortsatt til å rocke joggebuksa i klasserommet!

Jeg tenker at en slik tråd som denne, og som den utartet seg er et ypperlig utgangspunkt for en klassediskusjon om klær, motepress og holdninger. Hva sier et førsteintrykk? Hvem konstruerer signaler som sendes? Er det sender, mottaker eller begge som bestemmer budskapet? Hvordan skal vi ruste ungdommen vår på det som kommer til å møte deg når de entrer tenårene, og ofte før?

Jeg gjør noen ganger poeng ut av joggebuksa mi, nettopp for å fortelle høyt og tydelig at om du har på deg striesekk eller gallakjole er du et menneske. Elevene pleier og synes det er ganske kult.

Jeg brydde meg fint lite om hva læreren hadde på seg da jeg gikk på skole. Kan ikke huske en eneste gang jeg bet meg merke i hva han eller hun hadde på seg. Man bør se skikkelig ut på jobb, ja, men en joggebukse syns ikke jeg får en til å se ut som et takras.

Syns det er en god holdning du formidler. :)
 
Her er både jeg og barna slaskete tydeligvis, og det kjenner jeg er helt greit! For meg er en slaskete person en person med dårlig hygiene, møkkete klær, fett hår osv - ikke et menneske som tydelig vasker klærne sine og steller seg selv, men som tilfeldigvis bruker joggebukse på jobb/skole.
Enig !
 
Lettere å kle opp gutter litt synes jeg, mye av guttetøyet er både praktisk og fint.

Men sånn ellers brukte vi fint lite annet enn body, strømpebukser og pysj - så lenge vi bare var hjemme.

Jeg signerer denne.. Venter jente selv denne gangen og har noen kjoler og cardigans, for tror nok jeg kommer til å bruke dette litt :) Men man må være litt realistisk under kleskjøpet og tenke over hva man kjøper :)
 
Her brukte vi body og strømbebuse på degge og pysj onepiece

Søte plagg? Ikke her i gården * ler*
 
Her gikk det i body og bukse med føtter til jenta. Hadde et bar fine stoffbukser fra kappahl som vi pyntet litt med, men ble ikke så ofte brukt.
På guttungen funket ikke bukse med føtter, så da var det longs og sokker. Syntes det var mest praktisk.
pysj på natta :)

Jentungen bruker mye bare genser og tights nå, siden det er veldig praktisk under ytterklær, og er ikke så glad i kjoler osv. Hun er nå 2,5 år
 
Back
Topp