Har en baby bare på seg pysjamas ?

Ser det er mange som føler seg støtt her nå. For min del må jeg si at joggebukse er og blir treningsklær, det finnes mange fine (løse) bukser man kan bruke som har samme komfor, så for meg er joggebukse faktisk slaskete og noe som hører hjemme på sofaen. Jobber selv på skole og kunne ikke falt meg inn å møte opp i den klassiske grå bomullsbuksa da tror jeg ungene hadde begynt å lure også. Når det kommer til de minste. Ser ikke helt hvorfor vi som kler på barna med vanlige klær skal beskyldes for å pynte de eller være forfengelige. Altså, det er helt normale klær, de er også like behagelige og praktiske som andre klær. Nå kan ikke jeg fordra strømpebukse selv og kunne ikke falt meg inn å kle ungene i det men mine unger har det da behagelig alikevel.
Nå har jeg hverken blitt støtt eller beskyldt noen for å være forfengelig. Å bli kalt slask takler jeg fint, da jeg vet at jeg er langt i fra det. Synes det er trist at vi ikke har kommet lengre enn at det er uglesett å prøve å bryte stigma om klær og utrykk. At det ikke er et tema å prøve å få barna til å se på klær som noe vi har på oss og ikke noe vi skal vise frem. Jeg lever fint med joggebuksa mi, og jeg har på meg pentøy i selskap akkurat som at jeg pynter til jul. Men om noen sier vasen min er stygg fordi det ikke er riktig utseende på vasen bryr jeg meg ikke noe om.
 
Er det bedre hvis den er svart ? :) men Joda ikke uenig i at det der er den typiske joggebuksen...men mye helheten for meg også . Legger ikke så mye merke til joggebuksen om man er stelt ellers :) og med en matchende Nike hettegenser blir man jo riktig så røff ;) men jeg ser poenget for all del , men må si jeg bryr meg fint lite. Også er det forskjell for meg med jobb og ute ellers . Tenker da på jobber hvor man er aktive.Bytur og ærend etc. er stort nono med joggebukse , men på jobb har det skjedd . Veldig behagelig og er mye i aktivitet på jobb. Er klar over det finnes alternativer som er behagelige , men de jeg har koster en del også og ikke så gøy med de på jobb da. Mest jeans jeg går i på jobben egentlig, behagelige sådan. Men smak og behag som alt annet. Og jeg anser meg som over gjennomsnittet forgjengelig i grunn
Nei for min del synes jeg ikke det, men det finnes masse jo joggebukser som er helt Grei å bruke tenker jeg.
 
Oi. Her i kommunen må alle renholdsarbeidere ha arbeidsklær, pga fare for å søle varmt vann osv.

Jobber ikke i kommunen, de har uniformer (ikke at de er stort bedre enn private klær når det kommer til søl). Det eneste plagget jeg er påkrevd å bruke, er arbeidssko med vernetå. Det er det arbeidsgiver som betaler for.
 
Jeg syns det er spesielt å bry seg om sånn nesten , men det er jo fyfy å si :p

Hehe, ja, jeg skjønner ikke hvordan det er noe å henge seg opp i om klærne er rene, håret er stelt, en ikke lukter og en ser ok ut. Er ikke buksa som avgjør dette, men det er min mening. Kan jo virke som om man trenger egentlig ikke bry seg med å dusje på en måned så lenge en velger å ha joggebukse på for det hadde ikke spilt noen rolle.
 
Ganske fascinerende at noen tar seg så nær av at noen mener joggebukser ikke er fint eller at strømpebukse og body ikke er ordentlig påkledning .
Jeg bryr meg fint lite om hva andre mener om min påkledning , så lenge jeg liker klærne selv
 
Ganske fascinerende at noen tar seg så nær av at noen mener joggebukser ikke er fint eller at strømpebukse og body ikke er ordentlig påkledning .
Jeg bryr meg fint lite om hva andre mener om min påkledning , så lenge jeg liker klærne selv

Enig med deg, men man skal vel ikke kunne uttale seg om man ikke er enige i flertallet ;)
 
Hehe, ja, jeg skjønner ikke hvordan det er noe å henge seg opp i om klærne er rene, håret er stelt, en ikke lukter og en ser ok ut. Er ikke buksa som avgjør dette, men det er min mening. Kan jo virke som om man trenger egentlig ikke bry seg med å dusje på en måned så lenge en velger å ha joggebukse på for det hadde ikke spilt noen rolle.

Ikke for å kaste bensin på bålet men er jo ikke bare buksa, resgerer om noen går i treningsgenser og jeg, sånn typ hettegenser med lomme forran[emoji23]
 
Ikke for å kaste bensin på bålet men er jo ikke bare buksa, resgerer om noen går i treningsgenser og jeg, sånn typ hettegenser med lomme forran[emoji23]

Men det er det tydeligvis ikke andre her som gjør. [emoji12] Ut ifra tråden så er det nok at man går i joggebukse. [emoji12]
 
Her er både jeg og barna slaskete tydeligvis, og det kjenner jeg er helt greit! For meg er en slaskete person en person med dårlig hygiene, møkkete klær, fett hår osv - ikke et menneske som tydelig vasker klærne sine og steller seg selv, men som tilfeldigvis bruker joggebukse på jobb/skole.

Vi EE nok familien slask, sikkert ekle og med dårlig hygiene. Jeg bruker dress(skjørt eller bukse) og skjorte på jobb hver dag, det er fantastisk å være slask når jeg ikke er på jobb.

Helt fascinerende hvor nedlatende enkelte kan være fordi ikke alle gidder/ser nødvendigheten med å pynte seg hver dag.

Jeg gidder ikke å sminke meg de dagene jeg har fri, stakkars resten av verden.
 
Ganske fascinerende at noen tar seg så nær av at noen mener joggebukser ikke er fint eller at strømpebukse og body ikke er ordentlig påkledning .
Jeg bryr meg fint lite om hva andre mener om min påkledning , så lenge jeg liker klærne selv

Hva folk mener brur meg ikkw, men det er unødvendig å være nedlatende mot andre. Når unger er nedlatende/ kommenterer andres klær i negativ retning kalles det erting eller mobbing. Om noen skriver "joggebuksa hører sofaen til" tolker jeg det slik at h*n mener at det er det eneste rette, og at andre er idioter om de går på butikken i joggebukse. Om noen skriver "jeg bruler lun joggebukse hjemme" tenker jeg at h*n snakker for seg selv uten å dømme andre.
 
Nå skal jeg ikke dra denne så mye lengre, men jeg må fortsatt stille spørsmål ved slasketheten. Hvis en tolvåring går i joggebukse, er han slask? Hvis læreren gjør det samme, er hun slask? Hvorfor er kleskode en bra ting? Synes ikke dette er ytterpunkter til diskusjon, da jeg lurer på slike ting. For jeg lurer faktisk på dette med klær og "utseende". For meg er det uforståelig at klær skal ha noen form for utrykk, personlighet eller status. Klær for meg er funksjon.

Signerer mye av det Krösa maja skriver.

På jobb burde man kle seg på en vis måte, unntaket blir for eksempel bhg ansatte, men forventer at de ikke kommer på jobb i klassisk grå joggebukse eller treningsbukse.

Og jeg har ikke sagt noen er en slask, jeg har sagt at det er slaskete, faktisk stor forskjell! Og det har noe med respekt for hvor man er eller hvem man er med! Om tenåringen er på senteret med venner som også bruker joggebukse så hvorfor ikke, men på en restaurant burde man for eksempel droppe joggebuksa og finne noe som ser mindre slaskete ut.
 
For noen, ja. Heldigvis bryr jeg meg ikke om de for det har ingenting med prestasjonene mine å gjøre. :p

Litt spesielt å høre dette fra deg da du påstår ganske ofte at du dømmer ingen. :p

Jeg har ikke skrevet noe om menneskene jeg, har skrevet at joggebukser gir ett utrykk ;)
Noen tar bare helt av her fordi man ikke liker joggebukser og mener det ikke passer i hver situasjon :)
Kle deg akkurat som du ønsker, du liker antageligvis ikke min klesstil blir ikke fornærmet av det. Faktisk kunne jeg ikke brydd meg mindre om noen syntes min klesstil er upassende ;)
 
På jobb burde man kle seg på en vis måte, unntaket blir for eksempel bhg ansatte, men forventer at de ikke kommer på jobb i klassisk grå joggebukse eller treningsbukse.

Min arbeidsgiver har aldri kommentert klærne mine på jobb, ei heller klærne til han som går i shorts og bare tær året rundt. Jeg tenker at arbeidsgiver ville varslet om han synes noe var upassende med min bekledning, er tross alt han som ser meg på daglig basis.
 
Brukte masse pent tøy. Både til gutten og jenta mi. Men alt skal jo være behagelig. Hettegenser, stive sko, selebukse, jeans, klær som strammer osv kjøpte jeg ikke.

Hadde aldri bare stømpebukse, synes det er undertøy. Brukte bukse enten uten eller med strømpebukse under (etter været).

Hadde kun pysj i senga. Men hadde noen heldresser. De er jo fine.
 
Jeg har ikke skrevet noe om menneskene jeg, har skrevet at joggebukser gir ett utrykk ;)
Noen tar bare helt av her fordi man ikke liker joggebukser og mener det ikke passer i hver situasjon :)
Kle deg akkurat som du ønsker, du liker antageligvis ikke min klesstil blir ikke fornærmet av det. Faktisk kunne jeg ikke brydd meg mindre om noen syntes min klesstil er upassende ;)

Og når noe gir et uttrykk så dømmer man. Du dømmer klærne. Ta det med ro, det er ingen synd å dømme. Det er helt menneskelig. [emoji4]

Nåja, går to veier det der, leser jeg. At noen ikke liker min klesstil blir ikke jeg fornærmet over heller. Folk får synes som de vil, men når en kritiserer andres klesvalg så må man forvente samme mynt tilbake uten å gjøre seg selv til offer. "Man må svare slik flertallet sier" osv. Det blir for dumt. [emoji12]
 
Og når noe gir et uttrykk så dømmer man. Du dømmer klærne. Ta det med ro, det er ingen synd å dømme. Det er helt menneskelig. [emoji4]

Nåja, går to veier det der, leser jeg. At noen ikke liker min klesstil blir ikke jeg fornærmet over heller. Folk får synes som de vil, men når en kritiserer andres klesvalg så må man forvente samme mynt tilbake uten å gjøre seg selv til offer. "Man må svare slik flertallet sier" osv. Det blir for dumt. [emoji12]

Det er jo fordi vi som svarer at joggebukse er slaskete får så hatten passer her, blir lagt ord i munnen på og plutselig mente vi hele familien blir slask. Det er så komisk [emoji23]
Jeg dømmer ikke personen, men buksa ja. Er det å være en dømmende person så javel. Kjenner den lever jeg godt med ;)
 
Det er jo fordi vi som svarer at joggebukse er slaskete får så hatten passer her, blir lagt ord i munnen på og plutselig mente vi hele familien blir slask. Det er så komisk [emoji23]
Jeg dømmer ikke personen, men buksa ja. Er det å være en dømmende person så javel. Kjenner den lever jeg godt med ;)

Syns det er like ille begge veier. Og sier man at et plagg er slaskete så ser personen som bruker det slaskete ut. Ikke mulig å sno seg unna den.
Ja, du dømmer [emoji6] Det gjør jeg også iblant, slik som de fleste gjør.
 
Back
Topp