Har en baby bare på seg pysjamas ?

Jeg kledde min jente i fine jenteplagg, bare de må være praktiske. Kjole f.eks bare blir en klump på ryggen, derfor kjøpte bodykjoler og jeg fikk de strikket[emoji7]
Body med krager, shorts og strømpebukse. Finnes masse fint som også er praktisk, bare lete på de riktige stedene [emoji1]

Enig!
Går fint an å kle babyen både fint/søtt OG praktisk på samme tid. Første her var storgulper, skiftet vel klær opp mot 6-7 ganger daglig de første månedene. Nummer to kunne bruke samme klær flere dager. Og nummer tre bæsjet aldri uten at det gikk oppover ryggen. Så hvor mye klær en baby trenger er veldig individuelt.
 
Det der er bare så teit. Mine barn brukte vanlige klær fra dag 1, behagelige klær ja men vanlige klær. Kunne sikkert telle på fingrene de dagene de bare hadde body og strømpik på seg. Det sa jeg fra lenge før de var født, at de skulle gå med klær.

Husker vi var på barseltreff hjemme hos noen og andres unger lå der halvpåkledd i strømpik og body. For JA jeg synes det er å glemme på kle på ungene. Det er jo undertøy. Så mine unger gikk i klær, selv også om de lå på gulvet hjemme. Ofte bare en joggebukse og body, men hvertfall bukse.

Kjole til baby som ligger på gulvet er dog lite praktisk, samme med hettejakker. De blir bare klumpete.

Jeg valser jo ikke rundt hjemme i undertøy så hvorfor skal barna?

Når det er sagt så har jeg for vane å kle på meg selv om morgenen, går ikke i pysj i timesvis. Koseklær kanskje, men aldri pysj. Og når jeg har eldre skolebarn så kler de seg på samme måte.
 
Det der er bare så teit. Mine barn brukte vanlige klær fra dag 1, behagelige klær ja men vanlige klær. Kunne sikkert telle på fingrene de dagene de bare hadde body og strømpik på seg. Det sa jeg fra lenge før de var født, at de skulle gå med klær.

Husker vi var på barseltreff hjemme hos noen og andres unger lå der halvpåkledd i strømpik og body. For JA jeg synes det er å glemme på kle på ungene. Det er jo undertøy. Så mine unger gikk i klær, selv også om de lå på gulvet hjemme. Ofte bare en joggebukse og body, men hvertfall bukse.

Kjole til baby som ligger på gulvet er dog lite praktisk, samme med hettejakker. De blir bare klumpete.

Jeg valser jo ikke rundt hjemme i undertøy så hvorfor skal barna?

Når det er sagt så har jeg for vane å kle på meg selv om morgenen, går ikke i pysj i timesvis. Koseklær kanskje, men aldri pysj. Og når jeg har eldre skolebarn så kler de seg på samme måte.

I mitt hode er ikke body og strømpebukse undertøy, så folk tenker jo litt forskjellig [emoji4]
 
Jeg er egentlig enig i det. Her gikk det i bodyer, strømpebukse og heldresser i ull. Fikk masse fine kjoler som aldri ble brukt, det var liksom så upraktisk.
 
Jeg tenker gjøre hva som er mest behagelig for barnet, og praktisk for alle parter. Body + strømpebukse er helt greit min verden, det er en baby det er snakk om. Er det varmt nok, ser jeg ingen grunn til å kle på barnet enda mer, med bukser og whatnot. Det blir jo bare enda mer klær å vaske, noe som er både mindre mijøvennlig og mer tidkrevende. Samt at det da er enda et plagg man må kle av/på ved stelling.
 
Jeg tenker gjøre hva som er mest behagelig for barnet, og praktisk for alle parter. Body + strømpebukse er helt greit min verden, det er en baby det er snakk om. Er det varmt nok, ser jeg ingen grunn til å kle på barnet enda mer, med bukser og whatnot. Det blir jo bare enda mer klær å vaske, noe som er både mindre mijøvennlig og mer tidkrevende. Samt at det da er enda et plagg man må kle av/på ved stelling.

Må man ha begge deler da? Blir ikke noe mer/mindre klær om man velger en bunse framfor en strømpebukse[emoji5]
 
Må man ha begge deler da? Blir ikke noe mer/mindre klær om man velger en bunse framfor en strømpebukse[emoji5]
Sant nok, men jeg har aldri fått sokker til å sitte på, og da har strømpebukser vært løsningen.
 
Det der er bare så teit. Mine barn brukte vanlige klær fra dag 1, behagelige klær ja men vanlige klær. Kunne sikkert telle på fingrene de dagene de bare hadde body og strømpik på seg. Det sa jeg fra lenge før de var født, at de skulle gå med klær.

Husker vi var på barseltreff hjemme hos noen og andres unger lå der halvpåkledd i strømpik og body. For JA jeg synes det er å glemme på kle på ungene. Det er jo undertøy. Så mine unger gikk i klær, selv også om de lå på gulvet hjemme. Ofte bare en joggebukse og body, men hvertfall bukse.

Kjole til baby som ligger på gulvet er dog lite praktisk, samme med hettejakker. De blir bare klumpete.

Jeg valser jo ikke rundt hjemme i undertøy så hvorfor skal barna?

Når det er sagt så har jeg for vane å kle på meg selv om morgenen, går ikke i pysj i timesvis. Koseklær kanskje, men aldri pysj. Og når jeg har eldre skolebarn så kler de seg på samme måte.

Her trasker alle rundt i stilongs fra oktober til mars/april. Ser ikke poenget med å skifte flere ganger daglig.
 
Strømpebukse er jo undertøy, den er jo laget for å ha under andre klær[emoji6]

Hvem sier det? Jenter bruker det til kjole, og femåringen min syns det er mer komfortabelt å ha det enn bukse, så hun springer ofte rundt i det både her og i barnehagen. Og er det virkelig nøye hva en baby er kledd i?
Så lenge en baby er komfortabel og varm nok så spiller det ingen rolle hva den har på, tenker jeg. Syns det blir litt teit å diskutere opp og ned, det er bare babyklær.
 
Hvem sier det? Jenter bruker det til kjole, og femåringen min syns det er mer komfortabelt å ha det enn bukse, så hun springer ofte rundt i det både her og i barnehagen. Og er det virkelig nøye hva en baby er kledd i?
Så lenge en baby er komfortabel og varm nok så spiller det ingen rolle hva den har på, tenker jeg. Syns det blir litt teit å diskutere opp og ned, det er bare babyklær.

Enig. Man skulle tro at man virkelig la grunnlaget for å få, negativt vinklet, joggebukseslaskebarn om man ikke kler opp babyen i skikkelige klær hver dag :p
 
Hvem sier det? Jenter bruker det til kjole, og femåringen min syns det er mer komfortabelt å ha det enn bukse, så hun springer ofte rundt i det både her og i barnehagen. Og er det virkelig nøye hva en baby er kledd i?
Så lenge en baby er komfortabel og varm nok så spiller det ingen rolle hva den har på, tenker jeg. Syns det blir litt teit å diskutere opp og ned, det er bare babyklær.

Ja da har man det under en kjole[emoji6] spiller ingen rolle for meg, andres barn kam gå kledd som de vil men det er faktisk undertøy[emoji6]
 
Enig. Man skulle tro at man virkelig la grunnlaget for å få, negativt vinklet, joggebukseslaskebarn om man ikke kler opp babyen i skikkelige klær hver dag :p

Ja, virker sånn. Og så blir jeg litt oppgitt av at man skal ha sterke meninger om nesten alt, småting, og hvorfor ikke bare godta at folk tenker forskjellig. Og det går begge veier, får jeg legge til før noen quoter meg med en pekefinger. ;)
Jeg tror det blir folk som kan kle seg før de går ut av huset, av babyene uansett om de har strømpebukse, bukse eller kjole på seg i løpet av deres første leveår.
 
Ikke for babyer, mener jeg. [emoji6]

Neinei, da får du mene det, bare så det er sagt, jeg dømmer ikke hverken deg eller andre som kler ungene sånn. Folk må kle seg som de vil for min del men for meg blir det feil[emoji23] mulig fordi jeg har sokkeangst selv og derfor ikke takler strømpebukser[emoji51]
 
Her har det gått mye i body og bukse/strømpebukse, pysj på natten.
Nå fikk jeg baby i november, så går mye i ull, har kjøpt en del i bomull, men ser at vi ikke får brukt alt..
jeg har mere «antrekk» i fra str 68, de hun blir litt større og ikke bare ligger rolig på meg eller i sofaen :)
 
Jeg fikk jente nå i november.
Hun har på seg body, strømpebukse, bukse og evt jakke/genser. Ulltøy eller dress i tillegg hvis vi er ute enten i bilen eller går tur i vogn. Hadde eget hentesett på vei hjem fra sykehuset. Bruker pysj kun om natten.
 
Back
Topp