Sykehuset Vestfold, Tønsberg

Noen som har vært her nylig og vil dele erfaringer? Skal nemlig hit selv, er førstegangs så vet ikke helt hva jeg har i vente. :rolleyes:
 
Dagen baby blir født er dag 0 (var jeg ikke klar over). Man får reise hjem når baby er 3 dager gammel, ved mindre det er noe spesielt. :) jeg har ei lita tulle på 2 uker i dag, og fødte på Tønsberg. Råfornøyd med alle som jobber der! De er superflinke etter min erfaring og veldig hjelpsomme og vennlige. :happy:
Skulle du få problemer med ammingen så er tipset mitt: spør etter Tonje (barnepleier og ammehjelp), den dama er helt rå!:joyful:
 
Last edited:
Jeg fødte på Tønsberg i 2008 og nå i 2017.
Første gang var normal fødsel, fikk kjempe god hjelp og omsorg. De hjalp meg med å legge til for å amme. Lærte meg teknikker som gjorde at jeg aldri opplevde såre bryst.

Nå i 2017 fødte jeg prematurt. Kom inn i uke 31 pga vannavgang og ble liggende frem til fødsel med keisersnitt i uke 33. Ble kjempegodt ivaretatt. Oppmuntret, sett, hjulpet på aller beste vis. Fantastiske leger der og hele føde/barsel teamet var strålende. I tillegg har de en kanondyktig nfi enhet. Helsenorge på sitt beste.

Skal også nevnes at de er kjent for å være utrolig dyktige på setefødsel.
 
Har født her to ganger. Kjempefin avdeling, nytt og rent, og veldig flinke og omsorgsfulle damer som jobber der! Super «kantine» oh god mat selv om jeg ikke spiser mye etter fødsel! Fødte første i 2012, da ble jeg på barsel 3 dager, hadde firemanns-rom for meg selv, kjempedeilig med god plass!! Andre fødsel i 2016, da var det veldig fullt og jeg ble liggende på fullt tremannsrom. Da dro jeg hjem dagen etter fødsel:) har INGENTING og utsette på verken fødeavdelingen eller barseltiden på SIV!
 
Kjempe fornøyd med tønsber m nr to og tre, men ikke første man.. Med nr to og tre hadde jeg fantastiske jordmødre. Og hadde enerom m to av tre. Ulempa er at det har vært så mye fødende at mange har liggi på gangene etter fødsel. Det er regelrett trist egentlig.
 
Noen som vet om de har mange badekar :)? Varmt vann har god smertelindrende effekt på meg, så har veldig lyst å prøve badekar under fødselen
 
Noen som vet om de har mange badekar :)? Varmt vann har god smertelindrende effekt på meg, så har veldig lyst å prøve badekar under fødselen
Ja, jeg benyttet meg av badekar som smertelindring på første.
 
Vet noen om de kun har badekar til smertelindring, eller funker de til vannfødsler og?
 
Hvor mange familierom har sykehuset i Vestfold? Ifølge NRK sin artikkel er det kun 3 :( hørtes veldig lite ut. vil jo ikke at pappaen skal bli kastet ut så snart lille er tørr
 
Hvor mange familierom har sykehuset i Vestfold? Ifølge NRK sin artikkel er det kun 3 :( hørtes veldig lite ut. vil jo ikke at pappaen skal bli kastet ut så snart lille er tørr

Det stemmer nok med 3 ja. Om ikke det er plass så må han mest sannsynlig dra hjem når du blir flyttet inn på ett annet rom enn fødestua, men mindre du blir flyttet inn i besøkstida. Men si ifra med en gang dere ankommer at dere ønsker familierom [emoji4]
 
Det er badekar på alle føderom, og de kan man føde i så lenge det er forsvarlig iht prosedyrer.
På barsel er det kun noen få familierom, men far kan være der fra 9-21 hvis man ikke har familierom.
Vanligst å være der tre netter som førstegangsfødende, man kan be om å bli lenger hvis man trenger ekstra hjelp med feks amming.
 
På en artikkel fra tb så står det at det er 4 familierom
Det er 5 familierom. Men er det stort trykk hender det at de må gjøre om 1 eller 2 familierom til 2 mannsrom. Da er det en dobbeltseng i ene hjørnet pg en enkelt i andre. Mem det er store flotte rom.
 
Står mellom Skien og Tønsberg så er litt usikker enda. Selv om Tønsberg er nærmest da
 
Står mellom Skien og Tønsberg så er litt usikker enda. Selv om Tønsberg er nærmest da
Jeg hadde helt klart valgt tbg, men nå har ikke jeg vært på sykehuset i Skien. :smile
 
Back
Topp