Sykehuset Vestfold, Tønsberg

Jeg var veldig fornøyd med Tønsberg! Var der i 10 dager pga div og rakk sikkert å snakke med de fleste jordmødrene og barnepleierene. Fantastiske folk hele gjengen! Følte meg så godt ivaretatt:) Var nesten sånn at jeg ikke ville hjem:hilarious:
 
Noen som har erfaringer med å føde i Tønsberg i coronatiden? :)

Ja, fødte 19/9!
Følte meg veldig godt ivaretatt, til tross for at det var en veldig hektisk helg for dem!
Merket ikke stort til coronaen egentlig, bortsett fra at far måtte dra hjem noen timer etter fødse, og seff at fødselen måtte være i gang før far kunne kommel! Han kunne komme på besøk mellom 12-20 og være alle de timene om han ville! Her ble han bare 3 timer (vi misforsto og trodde det var maks) men det var helt greit :)
 
Høres veldig bra ut! Har tenkt å ta familierom og være der maks med planlagt 3 mann i 2021. Fødte de 2 andre i Tønsberg også og er storfornøyd.
Man kan ikke velge familierom, det er første mann til mølla prinsipp ;)
 
Last edited:
Fødte 26.09 og da hadde de stengt av familierommene grunnet pandemien (et tiltak jeg fremdeles ikke forstår), men det er dessverre ikke mulig for far å overnatte nå. :(
Vet, høl i hue hele systemet rundt gravide og fødende under koronaen.

Grunnen til at de ikke har familierom nå er at de vil ha færrest mulig på alle rommene. Dermed brukes alle rom, helst som enerom evt med to, men man forsøker så godt man kan å ikke ha tre på samme rom i den grad det er mulig. Bedre smittevern med to på hvert rom enn én på ett og tre på et annet. Selvsagt skulle vi vel alle ønske at barselavdelingen var bygget med kun familierom, men det er altså ikke helt på jordet at de gjør som de må nå heller...
 
Grunnen til at de ikke har familierom nå er at de vil ha færrest mulig på alle rommene. Dermed brukes alle rom, helst som enerom evt med to, men man forsøker så godt man kan å ikke ha tre på samme rom i den grad det er mulig. Bedre smittevern med to på hvert rom enn én på ett og tre på et annet. Selvsagt skulle vi vel alle ønske at barselavdelingen var bygget med kun familierom, men det er altså ikke helt på jordet at de gjør som de må nå heller...
Jo det er/var høl i hue i mine øyne. For det er mer smittefare å la folk gå inn og ut av sykehuset enn å la far være sammen med mor inne på sykehuset.
Andre sykehus praktiserer fortsatt bruk av familierom og høl i hue at det er slik forskjell (uten at forskjellen er pga smitte).
 
Back
Topp