Sykehuset Vestfold, Tønsberg

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 33 34 25 50
Nettside: https://www.siv.no/behandlinger/fodsel-og-barsel
Adresse: Halfdan Wilhelmsens alle 17, 3116 Tønsberg (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Lystgass
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi har fire fødestuer og tre venterom.
Barselseksjonen har 23 senger fordelt på ensengs-, tosengs- og tresengsrom.
Vi har ikke familierom, men ved mulighet legger vi til rette for at partner kan overnatte sammen med mor og barn. Dette koster kr. 400,- pr. døgn og er inkludert overnatting og kost.
Visittider: Besøkstid for ledsagere og søsken: kl. 10.00-14.00 og 16.00-21.00.
Hviletid for mor og barn: kl.14.00-16.00- ingen besøkende.
Andre besøkende kan etter avtale mottas i sykehusets fellesområder

Gjennomsnittlig liggetid: 2-3 døgn

Her finner du Spedbarnsboken: Boken deles ut direkte til mor etter fødsel.

Parkering: Parkering mot avgift på sykehusets parkeringsplasser. Du kan også stå to timer gratis i sidegatene rundt sykehuset.
Antall fødsler i året ca 2000-2100.

Nyttige telefonnummer:
Ansvarlig sykepleier utenom ekspedisjonstid: 33 34 37 17
 
Last edited by a moderator:
Her kan man føde i vann! :D Kjempe store og flotte føderom med eget bad og badekar til. (De har mindre rom også, men de er like fine, bare uten badekaret)
FANTASTISKE jordmødre. De har familierom, 2mannsrom og 1mannrom. (Familierom er nytt. Jeg snakket med jordmor her forrige uke, og hun sa at de skulle opprette flere familierom nå, ettersom det de har er blitt tatt så godt i mot) Jeg har ikke fått sett rommet, da det var opptatt, men det hørtes veldig godt ut da hun beskrev det.. :p
 
Kjempeflott å føde i Tønsberg! Store fødestuer med egne badekar. Familierommene er supre! (tror de koster rundt 400,- per natt?)
 
Må også legge til at om man har evt. fødselangst eller redsel for noe i det hele tatt kombinert med dette så er Tønsberg rette plassen å være på. Ta kontakt tidlig, så setter de deg i gang med både samtaler og visninger med fantastisk oppfølging både under svangerskapet og etter. Her er de helt suverene. <3
 
Godt å lese så mye positive ting om Tø.. Da gleder man seg :rolleyes:
 
Fantastiske jordmødre <3 Hadde 3 skiftbytter under fødselen min, og alle var fantastiske.

Og møtte bare en person som jobbet der som jeg ikke likte..
 
Jeg har bare gode ting å si om Tønsberg. Under fødselen var jordmor og sykepleier helt fantastiske. Jeg fikk også hjelp med å bli dusjet skikkelig etter fødselen, de vasket til og med håret mitt <3 Maten var også god og det var fredelig selv om pårørende kom å gikk :)
 
Fikk førstemann her og var knallfornøyd. Var der gjennom 3 skift å var kun hun som tok imot meg jeg ikke likte. :) Er glad jeg kan få nestemann der og! :)
 
Noen som vet om det er "lett" å få familierom der? Altså de man betaler for? :) Er de populære, eller velger de fleste flermannsrom? :)
 
Noen som vet om det er "lett" å få familierom der? Altså de man betaler for? :) Er de populære, eller velger de fleste flermannsrom? :)


Da vi fikk ei jente der i fjor på denne tiden var det sånn at det var førstemann til mølla. Derfor kommer det egentlig alt an på hvor stort trykk det er på fødeavdelingen når du skal føde. Lykke til!!!!
 
Ja, skjønte nesten det når vi var der på omvisning! Da var det stappfullt overalt! :)
 
Takk for det ;)
 
Fødte på Tønsberg desember 12, og er kjempe fornøyd. Veldig koselig på Barsel etterpå også :)
 
Back
Topp