Sykehuset Vestfold, Tønsberg

Fødte min første på Tønsberg i Mars. Hadde familie rom. Alle som jobba der var kjempe flinke, snille, hjelpsomme og støttende. Hadde en kjempefin opplevelse :)
 
Fødte min første på tbg i juli:) kjempe fornøyd med alle som jobbet der:) bortsett fra en, som var veldig krass. Men hun var bare innom for å presentere seg på natta.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Skal føde i Tønsberg i Desember, og har bare hørt positive tilbakemeldinger om dem :) Krysser fingrene for å få familierom da :) Jeg er litt redd for at jeg ikke kan få pudental blokade der, da jeg fikk det kombinert med lystgass sist, og har positiv erfaring med det. Har ikke lyst på epidural, men det blir nok bra når jeg får snakket med avdelingen og blir forberedt og sånt :)
 
Stort sett veldig fornøyd. Skulle bare veldig gjerne hatt elektrisk seng på barsel siden jeg endte med keisersnitt. Tenkte ikke på å spørre etter det så jeg veit ikke om jeg evt kunne fått det, men jeg synes at det burde komme automatisk til de med ks.
 
Fødte på Tønsberg tidlig i november, veldig fornøyd med de som jobbet der. Eneste var at det var veldig mange som fødte når jeg skulle bli igangsatt, så det ble utsatt 2 dager og ikke mulighet for familie/enerom, men det kan jo ikke de noe for :) fikk også veldig bra oppfølging i svangerskapet, da jeg hadde høyrisiko svangerskap
 
Varierende erfaringer med ansatte.
Førstemann så var det et par veldig kvasse ansatte og ei tok opp sensitive ting på gangen.
Min første sønn ble gitt MME uten at noen spurte meg før han hadde prøvd å amme.
Fikk forsåvidt skryt av jordmor på føden denne gangen for at jeg skrev eksplisitt at jeg ville konsulteres før de evt Ga MME.
sykehuset I vestfold er ikke lenger et ammevennlig sykehus eller hva det heter. De mistet den betegnelsene da de ikke følger kriteriene (sa jordmor til meg).
Ikke at alle skal amme, men fint om de respekterer mors valg.

Føden var fantastisk og lederen på barsel like så bare ubruklige enkelt ansatte, spesielt når de kritiserte meg for å følge instruksjoner fra deres egne overhoder.

Andre gang kan jeg ikke utsette noen ting på.
Hadde familierom så så nesten ingen ansatte hele tida vi var der annet enn når de kom for å si hei eller vi spurte etter de.

Familierom var mye bedre enn de andre, da det var roligere både for oss og babyen.
 
Last edited by a moderator:
Må jo si at da jeg fødte i september 13 der var jordmødrene helt supert! Ingen som var frekk, slem eller uhyggelig. Alle koselig, hjelpsomme og snille. Da vi etter litt dramatikk endelig var sammen på barsel, var det vel 1 på nattevakt, som hverken samboer eller meg likte. Hvis man ikke får familierom, så prøver de å legge til rette med en ekstra seng (sånn uttrekkbar fra veggen), men den er ikke særlig beqvem, samboeren fikk kjempevondt i ryggen av den og den lagde lyder hele tiden, så mye søvn var det ikke å få der. Men som sagt jordmødrene og barnepleierne var helt topp! :) Var ikke helt fornøyd med hun som utførte keisersnittet, som vi måtte ta til slutt. Manglet litt meneskelighet og medfølelse. Vet ikke helt ennå, om vi skal prøve på nytt i Tønsberg eller om vi skal prøve et annet et. Da samboeren de første timene var alene med ungen, fikk han ikke lov å gi henne smokk eller noe. Han visste ikke hva som skjedde med meg i 4 timer og satt der alene med en gråtende unge. Så informasjonsflyten var ikke heller den beste, men vi fikk det til slutt til med amming (selv om det ikke værte lenge) og alt vi syntes var greit. Det er jo tross alt vår unge, vi skal oppfostre, innspill er greit, men til slutt er det vi som bestemmer.
 
:DJeg fødte på Tønsberg og var veldig fornøyd:happy:
 
Fødte i Tønsberg i desember. Mest positiv opplevelse, men ble tatt imot av en jordmor uten antenner. Heldigvis var det vaktskifte rett etterpå, og vi fikk en fantastisk jordmor og barnepleier. Fødte med kun akupunkturnåler, badekar og lystgass. Lå på familierom en natt og reiste hjem neste formiddag. Så ikke mye til de ansatte. Hadde en følelse av at noen av de "obligatoriske" samtalene var mer for de ansattes del, enn for vår del, da vi var klar for å reise hjem tidlig på morgenen, men måtte vente til de hadde tid til disse samtalene. Men alt i alt en positiv opplevelse :)
 
Fødte her i slutten av september 2015, og er megafornøyd! Flotte stuer og rom, god mat og ikke minst et hyggelig, kunnskapsrikt personale :) Vi hadde en lang, litt rar fødsel, men følte oss hele tiden godt ivaretatt av både leger, jordmødre, barnepleiere og studenter. Anestesilegen kom på minuttet og satte raskt en svært velfungerende epidural som har vært fullstendig uten bivirkninger - jeg kunne gå og stå med den, og var i dusjen like etter forløsning uten å merke noe til at jeg hadde hatt den i. Kunne heller ikke kjenne at han satte den eller at den ble tatt ut. Vi fikk familierom (400,-/natt) etter to rolige timer med amming og en rask dusj på fødestuen. Fikk masse god hjelp til å få i gang ammingen, og vi har hatt null problemer med det siden!
Vi er kjempefornøyde med Tønsberg Sykehus!
 
Fødte første i 09 som endte i ks. Jeg var i elendig form, full av morfin, flere liter blodoverføring og stygge og fæle ansatte. Værste jeg hadde vært borti. Vurderte fritt sykehusvalg pga dette med neste. Men med neste så var alt så bra. For jeg hadde fortalt om forrige gang til de før fødsel og de hadde lest mappen min og tok kjempe godt vare på meg og syntes det var helt hinsides hvor mye feil som ble gjort sist. Venter nr 3 nå og blir å føde der igjen
 
Fornøyd med mitt opphold der, da sønnen min kom i full fart :)
 
Fødte der i mars 15, sønnen min kom på nyfødtintensiven og jeg er så fornøyd med alle som jobbet der, også selve oppholdet Ble tatt veldig godt vare på.
 
Nå er det snart 6 år siden jeg fødte, men kunne aldri vært mer fornøyd :D

Alle var supre fra start til slutt og oppholdet var bare flott :) ser frem til neste gang jeg kan få føde her :D
 
Nå er det snart 6 år siden jeg fødte, men kunne aldri vært mer fornøyd :D

Alle var supre fra start til slutt og oppholdet var bare flott :) ser frem til neste gang jeg kan få føde her :D
Samme her! Tipp topp var det der :)
 
Back
Topp