Tvillinger :)

Min har også blitt større i løpet av den siste uka:) Er 18 uker idag:) Var hos jordmor idag, og hun sa at livmoren min var på størrelse med en baby i magen i uke 24[emoji23] Så ikke rart magen har begynt å vise [emoji1]

Wow! Så stilig da :) Leste et sted at det er vanlig at tvillingmagen i uke 30 er like stor som vanlig i uke 40! :eek: Har lege/jordmor forresten sagt noe om svabgerskapspenger/sykemelding ved tvillinggraviditet? Min sa noe om at jeg må/skal/bør (husker ikke formuleringa, men det fremstod ikke som et valg) være 100% ute av jobb senest uke 28.
 
Wow! Så stilig da :) Leste et sted at det er vanlig at tvillingmagen i uke 30 er like stor som vanlig i uke 40! :eek: Har lege/jordmor forresten sagt noe om svabgerskapspenger/sykemelding ved tvillinggraviditet? Min sa noe om at jeg må/skal/bør (husker ikke formuleringa, men det fremstod ikke som et valg) være 100% ute av jobb senest uke 28.

Ja det har jeg også lest! hehe, vi må bare forberede oss på stor mage [emoji23][emoji1] Ja har hørt noe om det jeg også, men samtidig tror jeg det er veldig individuellt hvordan det blir i fht sykemelding. Tror ikke det er noe rutine på at alle uansett blir sykemeldt i uke 28. Men mener å ha lest at det er veldig vanlig å bli fullt sykemeldt rundt den tiden for tvillinggravide. Verken jordmor eller legen har nevnt noe om dette til meg.
 
Vi er i sjokk! Veit ikkje hvordan vi skal få ting til å gå opp! Synst det var nokk med 2 tette og no vært det 3 [emoji1] hadde håpt å bruke alt om igjen. Men no må vi vel på utstyr shopping i store mengder [emoji23] men men blir jo dobbel glede og tenk kor kjekt alle 3 kjem til å få det om noen år [emoji4]
 
Vi er i sjokk! Veit ikkje hvordan vi skal få ting til å gå opp! Synst det var nokk med 2 tette og no vært det 3 [emoji1] hadde håpt å bruke alt om igjen. Men no må vi vel på utstyr shopping i store mengder [emoji23] men men blir jo dobbel glede og tenk kor kjekt alle 3 kjem til å få det om noen år [emoji4]
Forstår godt at dere er i sjokk:nailbiting: Tok tid før det sank inn her også, men har vendt meg til tanken nå. Vi har ikke barn fra tidligere. Går nok kjempe fint med 3 tette også:)
 
Alt går vel når man må [emoji23]
Men har det e fått noe meir oppfølging?
Ja det er helt sant:joyful:
Så langt har jeg ikke hatt noe mer oppfølging. Men det blir jo flere ultralyden senere i svangerskapet når det er tvillinger. Skal på oul i morgen og får nok mer informasjon da om ultralyder/kontroller fremover.
 
Ja det er helt sant:joyful:
Så langt har jeg ikke hatt noe mer oppfølging. Men det blir jo flere ultralyden senere i svangerskapet når det er tvillinger. Skal på oul i morgen og får nok mer informasjon da om ultralyder/kontroller fremover.
Så kjekt da [emoji4]
Eneste eg fekk beskjed på oul. At eg må tilbake siden eg ikkje var 18 uker likevel. Så håper på litt meir info den gangen[emoji6] gler meg vertfall til å sjå gutane igjen [emoji4]
 
Alt går vel når man må [emoji23]
Men har det e fått noe meir oppfølging?

Vi får veldig tett oppfølging! Men er nok kansje fordi de er eneggede og deler morkake. Vi skal på ultralyder annenhver uke frem til uke 30, så ultralyd hver uke fra uke 30:) Veldig god oppfølging fra sykehuset her iallefall!
 
Vi får veldig tett oppfølging! Men er nok kansje fordi de er eneggede og deler morkake. Vi skal på ultralyder annenhver uke frem til uke 30, så ultralyd hver uke fra uke 30:) Veldig god oppfølging fra sykehuset her iallefall!
Så bra dere for tett oppfølging [emoji4] hvilken sjukehus eg får spørre?
Ho som tok ul va ikkje heilt sikkert på om det va en eller toegga. Siden eg va komt "så" langt! E vertfall 2 fostersekker!
 
Så bra dere for tett oppfølging [emoji4] hvilken sjukehus eg får spørre?
Ho som tok ul va ikkje heilt sikkert på om det va en eller toegga. Siden eg va komt "så" langt! E vertfall 2 fostersekker!

Vi får oppfølging fra stavanger universitetssykehus:) Nei det må sjekkes før uke 12, om de ska få et klart svar på om det e en eller to egga:) Våre ligge også i to fostersekker:) men deler ytre fosterhinne!
 
Vil bare tipse alle kommende tvillingforeldre! Bli medlem i tvillingforeldreforeningen (halv pris medlemsavgift ut året eller noe sånt) for å få rabattkoder. Du får en laaang liste med rabattkoder av ulik kvalitet (noen er feks kun ved kjøp av to like ting, kun kjøp i butikk, kun ordinære varer etc). Men jeg har testet ut rabattkoden for mimmis.no og den er bare geniaaal! Funker på alle varer på nett, også de som allerede er på salg! Og du får alltid 10-30% (avhengig av hva du kjøper for)! Har brukt det nå for å kjøpe bilstol og bæresele, og bare et av kjøpene var nok til å tjene inn medlemsavgiften for resten av året! :) Ps: Dette er ikke noe reklame eller noe, bare meg som ligger syk i senga og har fått opp øynene for netthandel hehe :p :hilarious: Og så er det jo også rabatt om du f.eks. skal på tvillingforberedende kurs, noe jeg vil på :)
 
Back
Topp