Stavanger universitetssjukehus

Takk for goode tips! Blir spennende :) Var mannen med deg på natten? Hva betalte dere ev. for det?
Babyen ble født på natta og mannen var med oss/sov på hotellet til neste morgen. Det er ganske dyrt, mener det var rundt 800 kr inkludert frokost, så da syntes vi det var bedre å spare pengene for resten av oppholdet. Visittidene er fra 06 om morgenen til 24 om natta så han fikk likevel være med oss hele dagen :)
 
Jeg fødte hos sus i april i år. Jeg kom inn med full åpning og hun var ute 35 min senere. Sitter igjen med en god følelse og at de gjorde det til en god opplevelse. Det ene jeg har å utsette noe på, er at de ikke kunne si hvor mange sting jeg hadde fått. Men personalet var kjempeflinke. Føder lett der igjen. Var på fødeloftet.

Hei, vil bare svare på det du sa om stingene.
Grunnen til at de ikke kan si antall, er at de ofte legger løpende suturer og avbrutte om en annen. De teller heller ikke. Det som et viktig for dem er at rifter og sår lukkes fint og at det "ser pent ut".
 
Jeg fødte her i slutten av mars og er veldig fornøyd :) Var på fødeloftet under nesten hele fødselen og ble sendt ned til fødeavdelingen den siste halvtimen før hun ble født. Hadde jordmorstudent med meg under hele fødselen og en ekstra jordmor og to barnepleiere da trykkingen startet. Alle var flinke til å informere om hva som skjedde underveis. Jeg er også veldig fornøyd med barsel og hadde gruet meg på forhånd siden flere har klaget om det. Vi fikk veldig god oppfølging og de oppmuntret oss til å ringe etter hjelp uansett når på døgnet det var. Skulle nesten ønske jeg kunne blitt der litt lenger :p
Høres ut som du beskriver min fødsel og opplevelse :p
Fødte også i slutten av mars, alt startet på fødeloftet, men ble avsluttet nede på fødeavdelingen. :) De var nok flinke til å informere oss også, men jeg fikk ikke med meg noe. Men sambo var godt informert :)
Trivdes veldig på barsel hotellet, alle var veldig greie der. Bortsett fra ei jordmor som stressa meg veldig med amming, men hun var bare innom en gang. :)
Litt merkelig at forskjellige jordmødre sier forskjellige ting om amming, men.. :p
 
Noen som har vært i nyere tid eller vil sende en oppdatering før årsskiftet? Var dere på omvisning før fødselen og var dette å anbefale? [emoji5]
 
Noen som har vært i nyere tid eller vil sende en oppdatering før årsskiftet? Var dere på omvisning før fødselen og var dette å anbefale? [emoji5]

Hei,
Jeg har ikke født på SUS, men har jobbet litt på fødeavdelingen i sommer, så hvis det er lokaler du lurer på kan jeg alle krinkler og kroker [emoji85]
 
Hei,
Jeg har ikke født på SUS, men har jobbet litt på fødeavdelingen i sommer, så hvis det er lokaler du lurer på kan jeg alle krinkler og kroker [emoji85]
Fortell gjerne det du vet om lokalene eventuelt annet nyttig informasjon om sykehuset. Jeg har aldri vært på fødeavdelingen [emoji1]
 
Noen som har vært i nyere tid eller vil sende en oppdatering før årsskiftet? Var dere på omvisning før fødselen og var dette å anbefale? [emoji5]

Jeg fødte der i april . Sitter igjen med både gode og vonde erfaringer. Men ingen fødsler er like.
 
Fortell gjerne det du vet om lokalene eventuelt annet nyttig informasjon om sykehuset. Jeg har aldri vært på fødeavdelingen [emoji1]

Skal du føde uten epidural får du rom på fødeloftet, med utsikt over hele stvg + stor sjangse for dobbelseng og badekar.

Nede i fødeavd. Er det noen rom med badekar og noen uten, også 3 stk av rommene har ikke vindu, hvis det er viktig for deg. ( hadde selv syntes det var viktig).

Ellers så får du kaffe,te, juice og melk.
Du får også mat( brødskive med pålegg ; ost, brunost, syltetøy, skinke osv.) anbefaler å ta med litt snacks selv [emoji85]

Det er også veldig hyggelig personell, når det gjelder jordmor er det jo veldig viktig å få noen du selv syntes er behagelige[emoji16]

To av rommene nede på føden har også toalett på rom, så det er jo kanskje lov å gi beskjed om ønsket når du kommer inn om det ikke er travelt [emoji56]
 
Noen som har vært i nyere tid eller vil sende en oppdatering før årsskiftet? Var dere på omvisning før fødselen og var dette å anbefale? [emoji5]
Vi gikk ikke på omvisning der vi måtte betale, men når vi var på innskriving i uke 36 tilbydde en jordmor seg å vise oss rundt. Det var veldig greit å vite hvor vi skal gå og slikt :) Om du ikke vil betale for svangerskapskurs kan jeg anbefale deg å spørre på innskrivingen!
 
Hvis jeg er så heldig at jeg blir gravid, så skal jeg føde på SUS.
Hvilket smertelindringer benytter de seg av nå?
Vil da holde ut så lenge jeg kan uten epidural, men tenkte mer på akupunktur, om det er lov å føde i badekar eller om man kun kan kose seg der før fødselen og kanskje lystgass?
Jeg er ikke så keen på å ligge på rygg i sengen. Er de åpne for at den fødende kan sitte på huk? Eventuelt sitte på huk på selve sengen? Jeg vil gjerne utnytte tyngdekraften til hva den er verdt sammen med å presse barnet ut.
 
Det er lite aktivitet på "Fødested" forumet, så jeg forsøker å spørre her også.

Når jeg endelig blir gravid, så skal jeg føde på SUS.
Hvilket smertelindringer benytter de seg av nå?
Vil da holde ut så lenge jeg kan uten epidural, men tenkte mer på akupunktur, om det er lov å føde i badekar eller om man kun kan kose seg der før fødselen og kanskje lystgass?
Jeg er ikke så keen på å ligge på rygg i sengen. Er de åpne for at den fødende kan sitte på huk? Eventuelt sitte på huk på selve sengen eller i badekar? Jeg vil gjerne utnytte tyngdekraften til hva den er verdt sammen med å presse barnet ut. :)

Moderator-edit:
Tråden er slått sammen med riktig fødestedstråd, etter at trådstarter hadde mottatt en del svar i egen tråd.
 
Last edited by a moderator:
Min søster lå i badekar frem til pressriene begynte. Da var det i seng. :)

Jeg har fått både epidural, lystgass og akupunktur. Selv foretrakk jeg å ligge på rygg den standard metoden. Men vet om de som har sittet på huk og de som har sittet på en stor gummiball for å prøve få fortgang også. Jeg har selv føda på den vanlige avd fordi jeg ville ha epidural.

Men er jo det fødeloftet også (eller er det ikke mer?) Og de er jo mer for naturlig og slikt :)

Er ei stund siden jeg føda der nå altså. Så skal jammen ikke garantere noe lengre. Snart 7 år siden siste nå ser du :) Men god erfaring med SUS har jeg :)
 
Tusen takk for svar :D
 
Eg har fødd 3 ganger på sus i 1 etasjen .
Eg er litt sånn som deg skall helst drøye epidural lengst møjligt och jammen har eg fødd utan epidural alla 3 ganger :) .
Du kan sitta på huk i sengen og føde det gjorde eg me nr 2 och 3 brukte tyngdekraften :) lystgass har de på 1 ettasjen som du kan kosa deg med :p la mannen få prøva litt. de gjorde min :p
 
Haha, hadde vært utrolig morsomt å sett mannen min på lystgass ja :D
 
Fødte på sus for ca 2 år siden. Kun gode minner, ble først lagt på fødeloftet, men ble flyttet ned til 1. etasje da vannet gikk og var misfarget. Fikk/brukte kun lystgass, men fikk tilbud om både badekar og akupunktur. Gleder meg til neste gang!
 
Er de flinke med ammehjelp på sus? :)
 
Noen som har gått på fødselsforberedende kurs i Stavanger? Anbefaler dere det? Hvor bestilte dere gjennom (Mammastork, jordmorforeningen eller andre)?
 
Noen som har gått på fødselsforberedende kurs i Stavanger? Anbefaler dere det? Hvor bestilte dere gjennom (Mammastork, jordmorforeningen eller andre)?

Jeg og sambo var på fødselsforberedende kurs via mammastork for litt over to år siden. Kan anbefales [emoji4] Veldig kjekt med omvisning på fødeloftet og fødeavdelingen. Og greit å få litt info om hva man kunne forvente seg. Spesielt pappaen hadde god nytte av det, da han ikke hadde hverken lest eller hørt så mye om fødsel på forhånd.
Damene i mammastork er veldig trivelige. Gikk også på gravidsvømming hos dem.
 
Back
Topp