Stavanger universitetssjukehus

Må bare si at fødselsopplevelsen ble mye bedre enn jeg trodde på forhånd :) ingen problemer eller traumer hos verken meg eller gubben! Vi som grua oss sånn :p
 
Noen som har noen erfaringer med om de er litt medgjørlige på å få barnefar få lov å bli værende litt utover kvelden/natten osv på avd? (så lenge en ikke deler rom med andre selvsagt)
 
De var veldig medgjørlige med oss vertfall når jeg hadde alene rom, han fikk være så lenge han ville da:)
 
Skal føde her igjen mest sansynlig i jan 2017. Det gjelder nok over alt men jeg har dårlig erfaring fra nov 2014..... nå var jeg nede pga komplikasjoner i forkant. Men ble inlagt oppe etterpå. Mens baby var inlagt på 3d. Så mulig omstendighetene gjor at helhetsintrykket ble veldig negativt...
 
Jeg fødte hos sus i april i år. Jeg kom inn med full åpning og hun var ute 35 min senere. Sitter igjen med en god følelse og at de gjorde det til en god opplevelse. Det ene jeg har å utsette noe på, er at de ikke kunne si hvor mange sting jeg hadde fått. Men personalet var kjempeflinke. Føder lett der igjen. Var på fødeloftet.
 
Last edited:
Skal føde her igjen mest sansynlig i jan 2017. Det gjelder nok over alt men jeg har dårlig erfaring fra nov 2014..... nå var jeg nede pga komplikasjoner i forkant. Men ble inlagt oppe etterpå. Mens baby var inlagt på 3d. Så mulig omstendighetene gjor at helhetsintrykket ble veldig negativt...
I oktober i fjor var jeg innlagt i 6 dager før jeg fødte ekstremt prematurt. Barnet lå da på 3D avdeling, jeg og far var både på barselavd. og hotell, men 3D avdelingen er åpen hele døgnet så det gikk veldig fint. Har ingen dårlige erfaringer der fra, ble veldig godt tatt vare på både jeg og far :)
 
I oktober i fjor var jeg innlagt i 6 dager før jeg fødte ekstremt prematurt. Barnet lå da på 3D avdeling, jeg og far var både på barselavd. og hotell, men 3D avdelingen er åpen hele døgnet så det gikk veldig fint. Har ingen dårlige erfaringer der fra, ble veldig godt tatt vare på både jeg og far :)
Så bra då. Håper bare det var uflaks for vår del. 3d var nokså ok. Selv om vi ikke fikk komme når det passet oss( var overflod av barn da ) så ofte måtte vi inn 1 om gangen. Og siden jeg ammet ble det stortsett meg. Men tilslutt så gav de han alle måltider. Det resulterte i at han ikke ville bli ammet av meg når ukene gikk. Så far var ganske ner rullet av å måtte bo alene hjemme mens han ikke fikk se lillelgutt alltid når han kom på "besøk".men for vår del var det mer hel hets intrykket. Både jordmødre, og selve brukermedvirkning. Jeg ønsket å måle tempen min selv, men nei det gikk ikke. Så bare en så liten fille ting betydde så mye når jeg lå på flermansrom med de som hadde født friske barn mens jeg lå alene, far hjemme og barnet var på annen avd.
 
Så bra då. Håper bare det var uflaks for vår del. 3d var nokså ok. Selv om vi ikke fikk komme når det passet oss( var overflod av barn da ) så ofte måtte vi inn 1 om gangen. Og siden jeg ammet ble det stortsett meg. Men tilslutt så gav de han alle måltider. Det resulterte i at han ikke ville bli ammet av meg når ukene gikk. Så far var ganske ner rullet av å måtte bo alene hjemme mens han ikke fikk se lillelgutt alltid når han kom på "besøk".men for vår del var det mer hel hets intrykket. Både jordmødre, og selve brukermedvirkning. Jeg ønsket å måle tempen min selv, men nei det gikk ikke. Så bare en så liten fille ting betydde så mye når jeg lå på flermansrom med de som hadde født friske barn mens jeg lå alene, far hjemme og barnet var på annen avd.
Ja det hørtes jo ikke kjekt ut :/ Håper det bare var et engangstilfelle og at det ikke skjer igjen!
Men kanskje du kan snakke med lege eller jordmor om det nå og lufte bekymringene dine?
 
Opplevde kjempe kjekke jordmødre på fødeloftet som var fantastiske! På barsel hotellet var også personalet supre. Men de som var på vakt siste dagen jeg var der var nokk av den eldre garde. Hadde jeg møtt dem første dagen ville nokk inntrykket vært et annet.
 
Har så langt født 4 barn på SUS.
Må si opplevelsene har variert veldig.
Så det kommer så absolutt an på hvem som er på jobb når du kommer!

Noen er unge friske, og imøtekommende mens andre burde gått av med sine gamle meninger, og holdninger til fødende, og kvinner på barsel. Skal føde igjen i august, og sier til mannen at vi sender bort JM jeg ikke merker at jeg blir rolig og trygg av!
Har opplevd og få fødsel ødelagt av at jeg ikke har følt meg ivaretatt IKKE denne gang! Nå blir det andre boller!
 
Noen som kan si om de har epidural på fødeloftet nå? Blei nervøs av å lese at de ikke hadde det (hvertfall tidligere).. :)
 
Noen som kan si om de har epidural på fødeloftet nå? Blei nervøs av å lese at de ikke hadde det (hvertfall tidligere).. :)

Nei fødeloftet er kun for de som vi ha en "naturlig" fødsel uten medisiner. Skal du ha epidural må du ned i 1.etg.
Jeg har imidlertid født mine to barn på fødeavdelingen nede og har hatt veldig gode opplevelser med det :)
 
Nei fødeloftet er kun for de som vi ha en "naturlig" fødsel uten medisiner. Skal du ha epidural må du ned i 1.etg.
Jeg har imidlertid født mine to barn på fødeavdelingen nede og har hatt veldig gode opplevelser med det :)
Takk for svar :) Rekner med jeg får mer informasjon når der nærmer seg, kanskje på oul :) Hmm.. Tror ikke jeg er tøff nok til naturlig fødsel nei.. :eek: :p
 
Takk for svar :) Rekner med jeg får mer informasjon når der nærmer seg, kanskje på oul :) Hmm.. Tror ikke jeg er tøff nok til naturlig fødsel nei.. :eek: :p

Ville venta med å ta den avgjørelsen til du er i fødsel, det er virkelig ikke så ille :) Fødte begge mine uten så mye som en Paracet, gikk fint :)
 
Ville venta med å ta den avgjørelsen til du er i fødsel, det er virkelig ikke så ille :) Fødte begge mine uten så mye som en Paracet, gikk fint :)
Det er visst sånn at fødsler i min familie er veldig enkle, og raske :) Typisk om min fødsel blir unntaket :p Tenker faktisk litt på "naturlig", uten smertestillende.. Får se, får se :)
 
Det er visst sånn at fødsler i min familie er veldig enkle, og raske :) Typisk om min fødsel blir unntaket :p Tenker faktisk litt på "naturlig", uten smertestillende.. Får se, får se :)

Raske og enkle i min familie og, jeg lå derimot 24 timer med rier, 8 timer med pressrier (pga nerver i klem) og to timer med full åpning uten å få lov å presse pga babyen lå for høyt i bekkenet. Fikk også grad 2 rift. Gå inn med åpent sinn, ikke forvent rask og fin fødsel, da blir du bare skuffa hvis d ikke skjer. Jeg fødte i 1 etg å var fornøyd med det. Lettere å få epidural osv da de ikke må flytte deg først :)
 
Noen som har født på SUS i nyere tid? Synes jeg leste en plass at det kostet 1000,- (!) natten for far å overnatte på barselhotellet, dette eksludert måltider. Blir ganske mye hvis en skal være der 2-3 netter og ønsker at far skal delta likestilt som mor.

Har også hørt litt negativt om selve personalet på SUS, hvordan er de som jobber der? Er fremdeles lenge til fødsel, men kjenner jeg gruer meg noe innmari til dette! :nailbiting:
 
Noen som har født på SUS i nyere tid? Synes jeg leste en plass at det kostet 1000,- (!) natten for far å overnatte på barselhotellet, dette eksludert måltider. Blir ganske mye hvis en skal være der 2-3 netter og ønsker at far skal delta likestilt som mor.

Har også hørt litt negativt om selve personalet på SUS, hvordan er de som jobber der? Er fremdeles lenge til fødsel, men kjenner jeg gruer meg noe innmari til dette! :nailbiting:
Jeg fødte der for 12 dager siden og var fornøyd med personalet :) Men dessverre var det ikke noe de kunne gjøre med at det var veldig travelt når jeg var der, var kø for å komme inn på barselhotellet. Å jeg rakk såvidt å få epidural før det var for sent :p
Jeg som førstegangsfødene ville normalt sett fått dobbeltrom på barselhotellet, men det var så fullt at det ble enerom. Så da måtte far bestille hotellrom utenom siden vi bor såpass langt borte, så han var tilgjengelig på natten og :) Tror han betalte ca.770kr inkl. frokost. Dyrt, men vi synes det var verdt det :)
 
Det står informasjon om barselhotellet på papirene du får med deg etter oul :) Det er visst og normalt viss det ser ut til å bli en normal fødsel uten komplikasjoner, så er det fødeloftet vi blir puttet på.. Hørt at det er pga det er billigere å ha oss der :p
 
Back
Topp