Fødte her november 2020 - så er jo et halvt år siden, men sitter igjen med en fin opplevelse til tross for en ganske kjapp fødsel ifht. at jeg var førstegangs (kom inn med 9cm åpning). Vannet gikk hjemme kl. 02.10 natt til termindato kom inn på sykehuset kl.08.00 og kl. 10.10 var prinsen vår ute - på termin
Hadde en utrolig dyktig og behagelig jordmor og student Fødte på fødeloftet siden jeg var for sen til epidural allikevel, fikk lindret litt i badekar - hadde også innom ei til jordmor som satte pudendal og ble med på resten av fødsel. Fikk lystgass, fikk også tilbud om tens smertelindring, den fikk mannen styre så han følte vertfall at han bidra med noe
De var utrolig flinke å inkludere ham og forklare ham hva som skjedde hele tiden, de inkluderte meg også og forklarte så godt de kunne når jeg orket å følge med på dem
Etter fødsel fikk vi være en god stund med lille inne på fødestuen - fikk mat og jeg fikk tatt meg en dusj før de fulgte oss ned til barselhotellet.
På barselhotellet hadde vi også et veldig fint opphold og ble godt ivaretatt, vi fikk alt vi hadde behov for av bleier, evt klær til lille, stellekluter, store bind/bleier til meg - vi kunne enten gå bort å spørre etter eller ringe til dem slik de kom med - tror også de har nedfryste bind men jeg hadde med nedkjølingsbind så benyttet meg aldri av deres - men alt i alt en veldig flott opplevelse fra vi kom inn til vi reiste hjem igjen - pga. vekttap på lille kunne jeg få bli ei ekstra natt også om vi ønsket
Det var jo i koronatider da også, men samboer fikk være med under hele fødsel og oppholdet på barselhotellet. Vi fikk ikke ha besøk, jeg var totalt utslitt uansett så for meg var ikke det et kjempestort savn og antageligvis like så greit.
De kom også å gikk igjennom fødsel med meg, var flinke å forklare selve fødselen, spørre hvordan det gikk og forklare ifht. tiden fremover osv.