Stavanger universitetssjukehus

Noen som har gått på fødselsforberedende kurs i Stavanger? Anbefaler dere det? Hvor bestilte dere gjennom (Mammastork, jordmorforeningen eller andre)?
Jeg er akkurat ferdig med mamastork sin gravidsvømming. Syns det var utrolig god fødselsforberedende hjelp, da de brukte ca 20min per gang til å snakke om fødsel, pusteøvelser, sykehuset, fødestillinger og generelle råd :)
Føler meg helt klar til fødselen nå, og tror jeg har gode verktøy med meg.

Anbefales på det sterkeste [emoji108]
 
Fødte på sus nå i februar.
Fødte på fødeloftet og hadde en helt flott opplevelse. Sto og så ut over Stavanger under de verste åpningriene og under pressriene lå jeg i fanget til samboer. ER helt supert at de har dobbeltseng for å føde i. Fødestuen var koselig og innbydende i forhold til fødestuene på fødeavdelingen.

Jordmor var super god, klar, tydelig og trygg. Jeg takker henne for god veiledning under trykkingen for jeg fikk ingen rifter. Hun var virkelig god som gull!

Vi fikk tre rolige fine timer etter fødsel på samme rommet som vi fødte. Da fikk vi mat og baby ble veid og målt og stelt etter to timer.

Da jeg hadde dusjet litt og baby var kledd på så ble vi fulgt til barselhotellet. Heldigvis var det ledige dobbeltrom så samboer fikk sove med oss.
Har kun positivt å si om opplevelsen på barselhotellet. Eneste minus er at det koster for mye for far å bo der synes jeg. 800kr pr.natt inkludert frokost. Ønsker han lunsj eller middag må det betales mer.

Vi ble på sus i 3 dager før vi reiste hjem. Og det var tre virkelig flotte dager.
 
Fødte på sus i april 2017, ble satt igsng på mandagen og fødte på torsdagen. Kjempe fornøyd med alle jordmødrene jeg møtte på-gleder meg til å føde på sus i februar .
 
Hei.

Har planlagt KS på sus.

Lurer på om andre som har hatt planlagt KS her fikk være sammen med barnet på postoperative etterpå? Skal ikke ha narkose.

Har tidligere hatt KKS med full narkose og lå da alene på oppvåkning i 3 timer.

Etter beskjeden om at narkose aldri ble gitt ved planlagt snitt gledet jeg meg selvsagt til de magiske øyeblikkene og tiden med barnet rett etter fødsel.

Når jeg så leser om mødre på oppvåkning uten barn i opptil 5 timer ved spinal/epidural bedøvelse gikk den drømmen i grus kan man trygt si.

Vet der er forskjellig praksis rundt om på de forskjellige sykehusene, og nå er det jo faktisk noe så flott som fritt sykehusvalg her i landet.
 
Noen som har født på sus i desember?:) jeg har tenkt selv at det sikkert er ganske rolig da, men har noen erfaringer?
 
Hei.

Har planlagt KS på sus.

Lurer på om andre som har hatt planlagt KS her fikk være sammen med barnet på postoperative etterpå? Skal ikke ha narkose.

Har tidligere hatt KKS med full narkose og lå da alene på oppvåkning i 3 timer.

Etter beskjeden om at narkose aldri ble gitt ved planlagt snitt gledet jeg meg selvsagt til de magiske øyeblikkene og tiden med barnet rett etter fødsel.

Når jeg så leser om mødre på oppvåkning uten barn i opptil 5 timer ved spinal/epidural bedøvelse gikk den drømmen i grus kan man trygt si.

Vet der er forskjellig praksis rundt om på de forskjellige sykehusene, og nå er det jo faktisk noe så flott som fritt sykehusvalg her i landet.

Hei,

Når har du termin?

Jeg anbefaler deg å ta opp disse spørsmålene dine direkte med avdelingen/jordmor når du skal på innskrivingssamtale :) Da kan du fortelle hva du ønsker, og får høre om de kan oppfylle de ønskene :)
 
Fødte på fødeavdelingen i 1. etg. i februar. Byttet ut jordmor pga nedlatende kommentarer, ellers var alle veldig hyggelige. Fikk lystgass og epidural.

Var på barselhotellet etterpå. Herlig med ro og fred på eget rom. Og med et lite kjøleskap på rommet. Gikk greit å gå ned til kantinen også for min del. Hvis jeg ikke fikk tak i personalet på tlf, gikk jeg bare bort til vaktrommet. Fornøyd med oppholdet:)
 
Jeg fødte der januar 18 og det var helt supert, følte meg så godt passet på :)
Ble veldig fint sydd etter at jeg ble klippet.
Alt var fantastisk
 
Noen som har født på sus i desember?:) jeg har tenkt selv at det sikkert er ganske rolig da, men har noen erfaringer?
Fødte i fjor i desember, det var sykt travelt da. Erfaringsmessig (Har jobbet på kvinne/barn) så er desember travel. Mye prematur fødsel osv.
 
Jeg var så heldig å få føde mitt tredje barn her nå 16.01. Jeg har gode fødselsopplevelser med
mine to andre, men disse var ikke på SUS.

Jeg fikk denne gangen min fineste fødselsopplevelse noen gang på fødeloftet. Mottagelsen var kjempe fin og ble ivaretatt på alle måter. Ble spurt om det var greit å få en jordmorstudent noe jeg takket ja til. Hun var helt fantastisk og var hos meg hele tiden. Mannen min var ikke med denne gangen da han måtte reise på jobb. Men det gjorde ikke noe da jeg ble så godt ivaretatt.

Fikk min første vannfødsel og det var helt supert. Etter fødselen så kom jeg på barselhotellet. Der var det også helt super oppfølging fra jordmødre og barnesykepleiere. Skulle jeg hatt et barn til hadde jeg ikke vært i tvil om å komme tilbake her.
 
Hatt to ks der og fornøyd, greit på barsel avdelingen også. Syntes å få folk inn på rommet før åtte var tidlig når jeg ikke hadde sovet hele natten pga amming og da hadde de morgen runden sin.... ellers tipp topp:)
 
Jeg fødte på SUS i 2015, og var veldig fornøyd med opplevelsen. Selv om fødselen ble traumatisk følte jeg meg hele tiden godt ivaretatt. Måtte vente ganske lenge på epirdualen, men det er jo sånn man må regne med. Ser frem til å føde på SUS igjen i september ;)
 
Noen som vet hvordan de er med å gi ut nettingtruser og bind nå (evt. Andre ting) på sus? Husker ihvertfall fra 2014 at de bare trødde på meg den trusa jeg kom i, så jeg lurer på om jeg skal kjøpe noen...
 
I 2016 kunne jeg ikke finne nettingtruser og heller ikke sånne svære bind. Heller noe ala nattbind størrelse :p
 
Noen som vet hvordan de er med å gi ut nettingtruser og bind nå (evt. Andre ting) på sus? Husker ihvertfall fra 2014 at de bare trødde på meg den trusa jeg kom i, så jeg lurer på om jeg skal kjøpe noen...
Du får en nettingtruse men etterpå må du bruke dine egne truser
Når det gjelder bind så har dem litt men har du egne preferanser på bind så er det lurt å ha med
 
Noen som vet hvordan de er med å gi ut nettingtruser og bind nå (evt. Andre ting) på sus? Husker ihvertfall fra 2014 at de bare trødde på meg den trusa jeg kom i, så jeg lurer på om jeg skal kjøpe noen...
Begge gangene jeg fødte der fikk jeg alt. Første gangen var jeg på fødehotellet, andre gangen var jeg over gangen for fødeloftet. Jeg kjøpte en pakke med store bind og nettingtruser før jeg fikk første og de har jeg fremdeles...

På fødehotellet bare spurte vi om bind, særlig sånne frosne bind var sykt digg, så kom en sykepleier med det.
 
Back
Topp