Stavanger universitetssjukehus

Håper alt er bra med deg og babyen❤️ Hvordan opplevde du fødselen? Jeg skal føde i Mai planlagt keisersnitt og føler at jeg gruer meg veldig:nailbiting:
Det går bare bra med oss :)
Baby er allerede 8 uker :nailbiting:


Nå kan jeg lite om keisersnitt for det har jeg ikke vært med på.
men jeg følte meg godt ivaretatt på sus :)
Jeg følte meg hørt og ratt vare på av jordmødrene og følte at denne fødselen var den beste. Det satt ikke igjen i kroppen i det hele tatt.
Jeg fikk til å puste og bruke lystgass.
Da vi endelig kom igang ble det 1,5 time aktiv fødsel og 2 min pressing, jeg føler at jeg slapp billig unna.
Vi var på barselhotellet. Alle brukte masker i gangene og fellesrom, men ikke inne på rommene.
Vi hadde ikke besøk av noen, men det var helt greit for oss.
Vi så ikke at noen andre hadde besøk heller.
 
Det går bare bra med oss :)
Baby er allerede 8 uker :nailbiting:


Nå kan jeg lite om keisersnitt for det har jeg ikke vært med på.
men jeg følte meg godt ivaretatt på sus :)
Jeg følte meg hørt og ratt vare på av jordmødrene og følte at denne fødselen var den beste. Det satt ikke igjen i kroppen i det hele tatt.
Jeg fikk til å puste og bruke lystgass.
Da vi endelig kom igang ble det 1,5 time aktiv fødsel og 2 min pressing, jeg føler at jeg slapp billig unna.
Vi var på barselhotellet. Alle brukte masker i gangene og fellesrom, men ikke inne på rommene.
Vi hadde ikke besøk av noen, men det var helt greit for oss.
Vi så ikke at noen andre hadde besøk heller.
Så godt å høre at alt gikk fint med dere❤️
 
Finner ingen informasjon på nett eller i innkallingsbrev, så prøver her. Må man fremdeles betale på SUS for å få bildene fra ultralyd slik man måtte for et par år siden? Hvor mye i så fall og kontant eller kort/Vipps?
 
Finner ingen informasjon på nett eller i innkallingsbrev, så prøver her. Må man fremdeles betale på SUS for å få bildene fra ultralyd slik man måtte for et par år siden? Hvor mye i så fall og kontant eller kort/Vipps?
På innkallingen min står det at bildene kan kjøpes for 200kr, regner med man kan betale med kort :)
 
Finner ingen informasjon på nett eller i innkallingsbrev, så prøver her. Må man fremdeles betale på SUS for å få bildene fra ultralyd slik man måtte for et par år siden? Hvor mye i så fall og kontant eller kort/Vipps?
Oppdatering: vet ikke hvorfor, men vi slapp å betale for bilde på tidlig ultralyd. Kan hende det bare er på ordinær man må betale.
 
Ja, vi slapp også. Hun printet bilder og jeg bare…? Står i innkallingen til OUL at det koster.
På OUL i forrige graviditet antok de bare at man skulle ha bildene selv om det kostet. Det var aldri noen som spurte, de bare printet, ga oss bildene og sa hvor vi skulle betale… men vi ville ha dem, så det gikk bra :)
 
Finner ingen informasjon på nett eller i innkallingsbrev, så prøver her. Må man fremdeles betale på SUS for å få bildene fra ultralyd slik man måtte for et par år siden? Hvor mye i så fall og kontant eller kort/Vipps?
Hmm. Har vart på sus 3 ganger 2012.2014 og 2016 da betalte jeg ikke. Men det må vær noe de har fått til di siste åren
 
Oppdatering: vet ikke hvorfor, men vi slapp å betale for bilde på tidlig ultralyd. Kan hende det bare er på ordinær man må betale.
Da jeg var på TUL informerte de om at det var gratis. Jeg påpekte at det står om betaling i brevet, og da sa de at det var fordi det var et generelt brev.
 
Da jeg var på TUL informerte de om at det var gratis. Jeg påpekte at det står om betaling i brevet, og da sa de at det var fordi det var et generelt brev.
Samme her, men de sa at de på OUL må man betale for. Noen som vet hvorfor det er ulik behandling av bilder på de ulike ULene?
 
Er det noen som har blitt satt i gang på SUS? Hvordan gikk de fram etter samtale? Har samtale med dem om igangsetting 26 Oktober pga stor plager i svangerskapet og lurer på om jeg får svar på denne samtalen eller om jeg må vente på om jeg får lovt eller ikke?
 
Fødte på SUS 19.11. Vannet gikk i 34+6, seteleie, og fikk egen fødestue ved ankomst. Flere jordmødre og lege målte til full åpning. Fikk epidural og riedrypp, samt antibiotika. Viser seg ved vaktskifte at det ikke er noen åpning, så slutt på drypp og epidural. Får to ballonger og sovepakke, sendes til et rolig fødeloft for å sove litt. Tilbake på føden kvelden 18.11, ballonger tas ut, på med drypp og epidural. Ber om annen jordmor pga kjemi og får først en nydelig svensk en som snart skal av vakt. Hun avløses av en (for meg) ung jordmor som følger oss resten av forløpet. Fantastisk dame! Viser seg av mini ikke tåler riene, og sammen med UL som viser at knærne nå peker ned, blir det hastesnitt natt til 19.11.

Ja, der var noen feilvurderinger, men vi fikk informasjon hele tiden og ble godt fulgt opp. Mini fikk et døgn på nyfødtintensiv og der var det også god oppfølging før vi alle tre var på barsel i ytterligere 8 døgn. Fikk enerom og far fikk også være der, skjønner det er fordi det var rolig. Fantastiske barnepleiere. Hadde mer med dem å gjøre enn jordmødrene siden jeg strengt tatt var skrevet ut.

Fødselsforløpet var ikke standard og jeg har i etterkant fått vite at de skal bruke det til opplæring i avdelingen. Flere av de involverte var også innom da vi var på barsel for å snakke med oss om det som skjedde. Vi er enormt takknemlige for den omsorg, kunnskap og profesjonalitet de har utvist!
 
Back
Topp