Hva liker du å lese?

Fantasy, noe krim, chick lit. Ungdomsbøker har det blitt mye av. Men har liksom ikke så mye tid til å lese.

Veldig glad i Krim[emoji4]
Dan Brown, Henning Mankell, Camilla Läckberg og Jo Nesbø er favorittene[emoji108]

Liker å lese litt sære ting. Ikke krim, men sånne ting som får meg til å tenke litt. Og lære. Men nå om sommeren blir det lettere lektyre. Gjerne feel-good bøker som ikke krever så mye tankegang

Liker krimbøker av James Patterson (spes. Women's murder club-serien), Harlan Coben og Mary Higgins Clark.
Pride and prejudice av Jane Austen, Little Women av Louisa May Alcott

Fagbøker, krim og fantasy for det meste.
Favorittforfatterne er nok Phillip Pullmann (His dark materials, Brett Easton Ellis (American psycho) og Terry Pratchett (Discworld series.) :)
Ellers har jeg lest "Maskeblomstfamilien" av Lars Saabye Christensen sikkert 5 ganger, og blir like forelsket hver gang. :)

Harry Potter. :laughing025

Ellers liker jeg bøker som Hundreåringen som hoppet ut av vinduet og forsvant (eller hva det nå var, glemmer det hele tiden), En mann ved navn Ove og Britt-Marie var her (nok en gang er jeg usikker på tittelen). En annen bok jeg likte godt var Mormor danser i regnet.

Favorittforfatterne er nok Phillip Pullmann (His dark materials, Brett Easton Ellis (American psycho) og Terry Pratchett (Discworld series.) :)
Ellers har jeg lest "Maskeblomstfamilien" av Lars Saabye Christensen sikkert 5 ganger, og blir like forelsket hver gang. :)

Terry pratchett var virkelig en fantastisk forfatter!

Er mest innom fantasysjangeren. Forfattere som Trudi Canavan (the black magician triologi) og Elizabeth Moon (the deed of Paksenarrion) skriver virkelige gode kvinnelige karakterer som jeg ofte savner fra fantasy (men begynner å bli bedre). Du finner mer enn to typer kvinner i bøkene demmes (hun som må alltid reddes og hun som er en så sterk kvinne at hun blir unaturlig mannevond).

Terry Pratchett er fantastisk! Andre forfattere må jeg være i humør for å lese. Han får meg i humør til å lese!

Liker ellers krim og fantasy. Wheels of Time-serien av Robert Jordan lest høyt på lydbok er vel verdt alle timene :)

Liker krim og fantasy best. Sier ikke nei til en drama eller feelgood-bok heller da! Haha! Er vel ganske altetende [emoji6] Nå går det mest i krim da. Jo Nesbø og Robert Galbraith (JK Rowling)

Hva slags type bøker er det Terry Pratchet skriver?

Fantasy. Anbefaler å lese bøkene på engelsk, det forsvinner MYE i oversettelsen. De er så morsomme de bøkene, at jeg ler høyt for meg selv når jeg leser dem. :D
(Discworld-serien altså.)

Terry Pratchett er fantastisk! Andre forfattere må jeg være i humør for å lese. Han får meg i humør til å lese!

Liker ellers krim og fantasy. Wheels of Time-serien av Robert Jordan lest høyt på lydbok er vel verdt alle timene :)

Jeg er så enig! :D Det er sykt vanskelig å legge fra seg bøkene hans. Han er (var:( ) så vittig. :D

Fantasy. Anbefaler å lese bøkene på engelsk, det forsvinner MYE i oversettelsen. De er så morsomme de bøkene, at jeg ler høyt for meg selv når jeg leser dem. :D
(Discworld-serien altså.)

De er hysterisk morsomme. Har lest et par på norsk også. Er kjempe morsomme da også, men mye bedre på engelsk.
Er fantasy og kjempe sprøtt innimellom. Om du vil begynne å lese anbefaller jeg rekkefølgen på bildet under og ikke i rekkefølgen de er skrevet. Da får du litt mer sammenheng i karakterene. (Altså først følg en farge, så følg den neste)
6277221fdfd2f730c754f401b0a1b6ea.jpg

De er hysterisk morsomme. Har lest et par på norsk også. Er kjempe morsomme da også, men mye bedre på engelsk.
Er fantasy og kjempe sprøtt innimellom. Om du vil begynne å lese anbefaller jeg rekkefølgen på bildet under og ikke i rekkefølgen de er skrevet. Da får du litt mer sammenheng i karakterene. (Altså først følg en farge, så følg den neste)
6277221fdfd2f730c754f401b0a1b6ea.jpg

Hehe, jeg er av den "andre skolen," som mener man bør lese dem i rekkefølgen de er skrevet. :P

Back
Topp