Vi som temper

Åja :) får jeg se temp-kurven fra da? :)

FF +.jpg

Herregud, jeg klikker snart! Har jeg hatt EL eller ikke?! Ombestemmer meg hver gang jeg ser på kurven! :P Skulle så gjerne bare hoppet fra morgen til morgen så jeg fikk tempet, og droppet alle de forferdelig lange dagene i mellom!

Herregud, jeg klikker snart! Har jeg hatt EL eller ikke?! Ombestemmer meg hver gang jeg ser på kurven! :p Skulle så gjerne bare hoppet fra morgen til morgen så jeg fikk tempet, og droppet alle de forferdelig lange dagene i mellom!

Har det akkurat på samme måten med å vente på g-testing, vil bare hoppe fra morgen til morgen :p

Når FF setter kryss med stiplete linjer betyr det at den er usikker. Ut i fra kurven ser det jo ut som om EL kan ha vært tidligere, men pga høy temp helt i starten får du en høyere baseline, og FF setter kryss når tempen stiger over baseline. Hadde du lagt inn andre tegn i tillegg (cervixposisjon, utflod, EL-tester osv) kan det hende resultatet hadde blitt noe annet! Her tar den nok rett og slett bare feil.

Edit: Hva skjer dersom du discarder de to første målingene? :)

Okei. Så fint å få noe forklaring på hva som kanskje har skjedd :) Synes også det kan se ut utifra målingene at EL var tidligere. Det skjer ingenting selv om jeg discarder de to første målingene...Men det høres jo logisk ut.

Nå fikk jo jeg som sagt EL på samme dag både på pearly og FF, så det eneste jeg gjorde, var å ta en EL test for å se om den ble positiv i forkant av EL-dagen, og tok en ny test dagen etter angivelig EL for å se at den var "overstått". Testen blir positiv når LH-hormonnivået er som høyest, og det er denne som utløser EL, dvs. EL er etter positiv EL-test. Forøvrig kan EL forekomme alt fra 12-72 timer etter en positiv test. Så om du ikke vil teste med EL-test hver dag, så er det jeg selv gjorde en mulighet.

I forrige måned på deg, hadde jeg kanskje ville ha gjettet at EL var på CD15/16, dersom du hadde hatt en måling her. Og tenkt at tempdippen du hadde på CD 23 var det man ofte kaller en festedipp (dersom man er gravid) men alle får ofte en dipp fra 6-10 DPO, da østrogenet i kroppen forårsaker denne, selv om det er progesteronnivået som er mest "regjerende" i DPO-land og er årsaken til forhøyet temp etter EL. Dvs. du hadde en tempdipp på 7DPO og en lutealfase på 12 dager, men dette er kun spekulasjoner fra min side.

Når har pearly satt EL på deg denne måneden? Prøv å ta en EL-test dagen før, dersom du har mulighet, legg inn dette i FF som "+ OPK" og vent og se hva FF viser. :)

Da skal jeg prøve EL test CD13 og 14 neste gang tenker jeg, og om jeg ikke får positiv test da så fortsette jeg å teste CD 15 og 16. Hvis jeg hadde EL CD14 som pearly mener så er jeg 3 dpo nå, så får ikke testet. Kan jo evt. sjekke i morgen om jeg har negativ test da. Så flink du er til å forklare! Ser at jeg har en tempdipp sist syklus, så da er kanskje det å forvente i senere sykluser også. Men denne syklusen går jo tempen rett opp og rett ned fra dag til dag. Ingen logikk...Mulig det har påvirket at jeg har hatt bronkitt og bihulebetennelse og tendens til feber av og på. Pearly mente jeg hadde EL på CD14 sist syklus og blinket også for forventet EL CD14 i denne syklusen. Så får vi se når syklusen er over hva den bestemmer seg for ift når den faktisk var. Hadde iallefall EL-slim CD12 og CD13 denne syklusen, så vil jo tro at EL var like etter dette?

Okei. Så fint å få noe forklaring på hva som kanskje har skjedd :) Synes også det kan se ut utifra målingene at EL var tidligere. Det skjer ingenting selv om jeg discarder de to første målingene...Men det høres jo logisk ut.

Da skal jeg prøve EL test CD13 og 14 neste gang tenker jeg, og om jeg ikke får positiv test da så fortsette jeg å teste CD 15 og 16. Hvis jeg hadde EL CD14 som pearly mener så er jeg 3 dpo nå, så får ikke testet. Kan jo evt. sjekke i morgen om jeg har negativ test da. Så flink du er til å forklare! Ser at jeg har en tempdipp sist syklus, så da er kanskje det å forvente i senere sykluser også. Men denne syklusen går jo tempen rett opp og rett ned fra dag til dag. Ingen logikk...Mulig det har påvirket at jeg har hatt bronkitt og bihulebetennelse og tendens til feber av og på. Pearly mente jeg hadde EL på CD14 sist syklus og blinket også for forventet EL CD14 i denne syklusen. Så får vi se når syklusen er over hva den bestemmer seg for ift når den faktisk var. Hadde iallefall EL-slim CD12 og CD13 denne syklusen, så vil jo tro at EL var like etter dette?
Jeg kan ha el slim en uke før el. Trodde før jeg kunne si 14 dager etter el slim kommer mensen, men det feilet alltid :P
Om du har feber/er syk ville jeg notert det i FF altså. Bare litt forhøyet temperatur/feber kan jo påvirke en del.
Om du pleier å ha stabile sykluser, og Pearly "kjenner deg" ville jeg stolt mer på den (ikke at jeg kjenner pearly som jeg kjenner FF), spesielt om du er litt småsyk.

Jeg kan ha el slim en uke før el. Trodde før jeg kunne si 14 dager etter el slim kommer mensen, men det feilet alltid :p
Om du har feber/er syk ville jeg notert det i FF altså. Bare litt forhøyet temperatur/feber kan jo påvirke en del.
Om du pleier å ha stabile sykluser, og Pearly "kjenner deg" ville jeg stolt mer på den (ikke at jeg kjenner pearly som jeg kjenner FF), spesielt om du er litt småsyk.

Okei, tror jeg kjøper meg en EL-test i morgen for å prøve å få noe som helst perspektiv på om EL har vært eller ikke. Pleier å ha stabil syklus på 28-29 dager, kun noen få ganger at den har vært lenger i forbindelse med mye stress. Så vil tro at den stemmer ganske greit.

Okei. Så fint å få noe forklaring på hva som kanskje har skjedd :) Synes også det kan se ut utifra målingene at EL var tidligere. Det skjer ingenting selv om jeg discarder de to første målingene...Men det høres jo logisk ut.Da skal jeg prøve EL test CD13 og 14 neste gang tenker jeg, og om jeg ikke får positiv test da så fortsette jeg å teste CD 15 og 16. Hvis jeg hadde EL CD14 som pearly mener så er jeg 3 dpo nå, så får ikke testet. Kan jo evt. sjekke i morgen om jeg har negativ test da. Så flink du er til å forklare! Ser at jeg har en tempdipp sist syklus, så da er kanskje det å forvente i senere sykluser også. Men denne syklusen går jo tempen rett opp og rett ned fra dag til dag. Ingen logikk...Mulig det har påvirket at jeg har hatt bronkitt og bihulebetennelse og tendens til feber av og på. Pearly mente jeg hadde EL på CD14 sist syklus og blinket også for forventet EL CD14 i denne syklusen. Så får vi se når syklusen er over hva den bestemmer seg for ift når den faktisk var. Hadde iallefall EL-slim CD12 og CD13 denne syklusen, så vil jo tro at EL var like etter dette?

Husk å notere og legge inn ALT i FF, posisjonen på tappen, dersom du sjekker denne, alt av sekreter, feber, sykdom, lite søvn osv. Tvi tvi videre med tempinga! :)

Våknet med forhøyet temp idag! Ble så satt ut at jeg både ble kvalm, svimmel og uvel :P Da jeg ordnet meg på badet kjente jeg også noen murringer som jeg aldri har kjent før... nesten litt sånn leamus følelse i livmorsområdet :O Måtte manne meg skikkelig opp til å ta en test, visste plutselig ikke om jeg turte! Den var helt blenda :/ Så nå skjønner jeg ingenting igjen... i følge FF er jeg 11 dpo, så trodde det ville komme en ganske skimtbar strek :( søren å :(

ImageUploadedByBV Forum1477981280.038281.jpg

Våknet med forhøyet temp idag! Ble så satt ut at jeg både ble kvalm, svimmel og uvel :P Da jeg ordnet meg på badet kjente jeg også noen murringer som jeg aldri har kjent før... nesten litt sånn leamus følelse i livmorsområdet :O Måtte manne meg skikkelig opp til å ta en test, visste plutselig ikke om jeg turte! Den var helt blenda :/ Så nå skjønner jeg ingenting igjen... i følge FF er jeg 11 dpo, så trodde det ville komme en ganske skimtbar strek :( søren å :(

Vis vedlegget 205315
Negative tester er som et slag i trynet hver gang. :( Når er IKM?

Våknet med forhøyet temp idag! Ble så satt ut at jeg både ble kvalm, svimmel og uvel :p Da jeg ordnet meg på badet kjente jeg også noen murringer som jeg aldri har kjent før... nesten litt sånn leamus følelse i livmorsområdet :O Måtte manne meg skikkelig opp til å ta en test, visste plutselig ikke om jeg turte! Den var helt blenda :/ Så nå skjønner jeg ingenting igjen... i følge FF er jeg 11 dpo, så trodde det ville komme en ganske skimtbar strek :( søren å :(

Vis vedlegget 205315
11 dpo er fortsatt tidlig! For noen fester egget seg tidligere enn hos andre, og så skal man begynne å produserer hcg, som så skal skilles ut, før du kan teste positiv. Det er fortsatt håp :D

Dette er forresten mitt bilde fra 2014 av 8 dpo (hvorfor teste så tidlig egentlig??) og 11 dpo, som du ser er 11 dpo ganske så utydelig. Det skal ikke mye til før den hadde vært helt usynlig! Så jeg sier igjen, det er fortsatt håp ;)
2014-07-07-07-49-461-jpg.67684

11 dpo er fortsatt tidlig! For noen fester egget seg tidligere enn hos andre, og så skal man begynne å produserer hcg, som så skal skilles ut, før du kan teste positiv. Det er fortsatt håp :D

Dette er forresten mitt bilde fra 2014 av 8 dpo (hvorfor teste så tidlig egentlig??) og 11 dpo, som du ser er 11 dpo ganske så utydelig. Det skal ikke mye til før den hadde vært helt usynlig! Så jeg sier igjen, det er fortsatt håp ;)
2014-07-07-07-49-461-jpg.67684
Oi, se der ja! Gratulerer med finfin strek ❤️ Graviditeten gikk fint eller? Får knipe igjen tankesentralen enda litt til da og krysse alt jeg har :)

Oi, se der ja! Gratulerer med finfin strek ❤️ Graviditeten gikk fint eller? Får knipe igjen tankesentralen enda litt til da og krysse alt jeg har :)
Hehe, takk for det ;) Joda, det gikk fint. Det ble ihvertfall til en frisk og fin gutt :Heartred Testene mine ble forøvrig aldri skikkelige sterke. Sånn at teststtreken ble like sterk (eller sterkere enn kontrollstreken). Husker jeg stresset litt over det, men gav opp testingen til slutt :P Bare sånn om du får positive tester men ikke syntes de blir ordentlige sterke, så trenger det ikke bety at det går galt ;)

Nå er vel bare spørsmålet hvor lang tid det tar før neste positive test.. Krysser fingrene for alle her inne, og tvi tvi med videre testing denne måneden :D

Blenda test, 9 dpo

Vedlegg

• IMG_0655.PNG
    IMG_0655.PNG
    200,9 KB · Visninger: 102
1a611905016cbe1ce66f045ada9a4d40

Ble ikke akkurat noe klokere i dag. Det ser ut til at tempen kan være på vei opp igjen, det har skjedd før at jeg har hatt en dipp etter EL hvor det har tatt et par dager før tempen kommer seg opp igjen, men det er jo alt annet enn normale forhold her nå. Tempen ligger for så vidt på normalt lutealfase-nivå nå, men både FF og jeg blir forvirret av de høye målingene i starten. Da hadde jeg fortsatt knallpositiv g-test, så føler ikke at disse målingene er til å stole på i det hele tatt. Tempen falt masse samtidig som hCG åpenbart også sank, siden jeg plutselig fikk veldig svak g-test i forrige uke, og tempen var nede på ganske normalt før-EL-nivå. Vet ikke hva jeg skal tro. Må jo bare vente ... Grrrr.

Back
Topp