Vi som temper

Nei, jeg har ikke målt, det er bare tre uker siden cytotec (hadde MA), og det er jo først etter fire uker man skal kontakte lege hvis testen fortsatt er positiv. Tok ny g-test i dag, som var enda litt svakere enn sist, så det nærmer seg nok negativ nå. :)
Men denne tempen gjør meg tussete, altså, i dag hadde jeg en dipp igjen, og FF fjernet krysset for el. Jeg føler virkelig på kroppen at el har vært, men på den annen side stoler jeg ikke helt på denne kroppen om dagen... :p Men det hjelper å kunne tømme seg for litt frustrasjon her. Dere er jammen gode å ha. ❤
8a228c29497556bc258d4e6e168328f9
Å fy flate, jeg ville blitt gal!!! I det minste kan man vel se om steken blir sterkere da, skjønner jo at legene ikke måler hcg i hytt og pine..

Er det mulig å legge inn positiv g-test i starten av syklusen din, for å sette en negativ noen dager senere? Altså, vil FF være med til å starte en syklus med blødning og positiv test, som blir negativ? Tenker om det vil påvirke et evt kryss? Om den skjønner at høy temp i starten kan være pga positiv test?

Krysser fingrene for at det snart blir styr på den syklusen! Og at om det ikke blir positiv test, at neste syklus blir litt mer normalt ;)

Kan noen bare svare meg kjapt på; hva må jeg kjøpe, når må jeg tempe og hva skal jeg laste ned for å begynne med temping? :) Blir eventuelt aktuvelt for meg om 1 uke :)

Kan noen bare svare meg kjapt på; hva må jeg kjøpe, når må jeg tempe og hva skal jeg laste ned for å begynne med temping? :) Blir eventuelt aktuvelt for meg om 1 uke :)
Kjøp et basaltermometer som viser 2 desimaler. Temp til samme tid hver dag når du våkner ( før du rører for mye på deg). Last ned appen Fertility Friend. :)

Kjøp et basaltermometer som viser 2 desimaler. Temp til samme tid hver dag når du våkner ( før du rører for mye på deg). Last ned appen Fertility Friend. :)
Takk :D

Og les alt som står om temping på Fertility friend, de har masse eksempler og gode forklaringer.

Termometer fås billigt på billig-teste.dk (eller hva siden heter). Om du søker opp noen av de gamle tempetrådene også, pleier det stå masse info på norsk. Ihvertfall lykkelitens tråd fra 2014 :) Kan se om jeg finner link når jeg kommer hjem og er på pc, om du vil.

Kjære, tempeeksperter!:D

Pearly apparatet mitt sier jo at EL er CD14. I dag har FF satt krysset til CD17. Jeg tempet veldig sent på morgenen CD15 der temperaturen er høyere. Dersom man ser fra CD14 og til i dag CD20, så kan det vel også stemme at EL kan ha vært CD14 slik som pearly apparatet mener, pga temperaturen har steget litt og litt for hver dag som har gått etter CD14?

image1-3.PNG

Kjære, tempeeksperter!:D

Pearly apparatet mitt sier jo at EL er CD14. I dag har FF satt krysset til CD17. Jeg tempet veldig sent på morgenen CD15 der temperaturen er høyere. Dersom man ser fra CD14 og til i dag CD20, så kan det vel også stemme at EL kan ha vært CD14 slik som pearly apparatet mener, pga temperaturen har steget litt og litt for hver dag som har gått etter CD14?

Vis vedlegget 205762
Gjør det noen forskjell om du discarder målingen på cd15?

a72abe1fa7f438b6ddfa3b00350be32c

Jeg vet ikke hva dette er, men noen gravidchart er det i hvert fall ikke. Nå begynner jeg å tvile veldig igjen på om el har vært også. Har discardet de målingene som jeg vet var helt på tur, og FF viser fortsatt kryss på det tidspunktet jeg selv mener el kan ha vært, men jeg har aldri hatt så rar kurve etter el før. Det er heller ingen tegn på at kroppen har tenkt å gjøre et nytt forsøk snart (jeg pleier å ha symptomer en ukes tid i forkant av el). Dritt altså. :( :(

a72abe1fa7f438b6ddfa3b00350be32c

Jeg vet ikke hva dette er, men noen gravidchart er det i hvert fall ikke. Nå begynner jeg å tvile veldig igjen på om el har vært også. Har discardet de målingene som jeg vet var helt på tur, og FF viser fortsatt kryss på det tidspunktet jeg selv mener el kan ha vært, men jeg har aldri hatt så rar kurve etter el før. Det er heller ingen tegn på at kroppen har tenkt å gjøre et nytt forsøk snart (jeg pleier å ha symptomer en ukes tid i forkant av el). Dritt altså. :( :(
Hmmm.. Skjønner hva du mener altså, litt konotete kruve det der.. :( Pleier du ha lang lutealfase? Nesten så man kan håpe på ny mens, så du kan begynne et nytt frisk chart snart :( Ikke at mensen er drømmen da..

Selv er jeg usikker på om FF kommer til å forstå noe av syklusen min.. Forventer el neste uke, men denne charten min er jo helt på hue til nå. Hver annen dag med høye og lave temperaturer. Har bestilt el-tester til neste måned, så jeg kan supplere med, for fikk litt penere grafer når jeg tempet for å få nummer en, men da sov jeg også hele natten, mer eller mindre :P
chartgraph_module.php

Hmmm.. Skjønner hva du mener altså, litt konotete kruve det der.. :( Pleier du ha lang lutealfase? Nesten så man kan håpe på ny mens, så du kan begynne et nytt frisk chart snart :( Ikke at mensen er drømmen da..

Selv er jeg usikker på om FF kommer til å forstå noe av syklusen min.. Forventer el neste uke, men denne charten min er jo helt på hue til nå. Hver annen dag med høye og lave temperaturer. Har bestilt el-tester til neste måned, så jeg kan supplere med, for fikk litt penere grafer når jeg tempet for å få nummer en, men da sov jeg også hele natten, mer eller mindre :P
chartgraph_module.php
Har lutealfase på 12 dager, så forventer mensen på onsdag, ca. Hvis det ikke hadde vært for de høye temperaturene før EL hadde det for så vidt vært omtrent som det pleier de første dagene etter el, og den første dippen der på 4 dpo har jeg alltid. Derimot litt rart med så flat temp etter det. Jaja, vente, vente ...

Ikke lett å få til pene grafer når man ikke får sove, nei! :P Oppvåkning på natten gjør store utslag hos meg, iallfall. Du får bare fortsette å måle så godt du kan, og forhåpentligvis vil du se et mønster likevel. Sikkert lurt å supplere med el-tester også. :)

Har ikke tempet de siste morgenene, fordi jeg mistet håpet når jeg begynte å spotte. Spotter ofte noen dager før Ikm.
Men dumme meg begynner nå tenke, tenk hvis ikke el var før på CD 20, da er det jo fortsatt håp.... da kunne jo den første spottingen være tegn på el, og den andre Ifbm festing av egget..
men er forberedt på mens i morgen... så egentlig sint på meg selv for å allikevel håpe til siste sekund...

Vedlegg

• IMG_0660.PNG
    IMG_0660.PNG
    190,2 KB · Visninger: 73
Har ikke tempet de siste morgenene, fordi jeg mistet håpet når jeg begynte å spotte. Spotter ofte noen dager før Ikm.
Men dumme meg begynner nå tenke, tenk hvis ikke el var før på CD 20, da er det jo fortsatt håp.... da kunne jo den første spottingen være tegn på el, og den andre Ifbm festing av egget..
men er forberedt på mens i morgen... så egentlig sint på meg selv for å allikevel håpe til siste sekund...
Jeg tror det er mer sannsynlig at el var der hvor FF har markert, men kaaanskje du har hatt en festedipp? Krysser fingrene for det!!

Jeg tror det er mer sannsynlig at el var der hvor FF har markert, men kaaanskje du har hatt en festedipp? Krysser fingrene for det!!
Ja jeg skjønner ikke hvorfor jeg piner meg selv med håp når jeg egentlig vet hva som kommer... tr her nå :arghh:

Ja jeg skjønner ikke hvorfor jeg piner meg selv med håp når jeg egentlig vet hva som kommer... tr her nå :arghh:
Åh :( Dritkjipt :(
Har det litt på samme måte med testing, begynte sist så tidlig som 8 dpo, og blir bare så oppgitt.. Hvorfor i det heletatt teste så tidlig, når nesten iiiiingen får positive tester da, og de som får, får sånne helt helt svake tester. Det er selvpineri..

Krysser fingre for at det lykkes neste pp :Heartred

Back
Topp